اقتصادی

پاسخگویی وزیر نیرو به سوالات نمایندگان در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی کنفرانس شورای اسلامی از حضور وزیر نیرو در جلسه امروز این کمیته برای پاسخگویی به سوالات پنج نماینده خبر داد.

مصطفی نخعی در گفت وگو با patc، در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی کنفرانس شورای اسلامی، گفت: جلسه امروز این کمیته با حضور وزیر نیرو تشکیل شد که پنج نفر از نمایندگان سؤالات خود را مطرح کردند و وزیر برای پاسخگویی در جلسه حاضر شد. .

وی در ادامه بیان کرد: سوال اول مربوط به آقای ابراهیم رضایی است که وزارت نیرو برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب چه اقداماتی انجام داده است. تصمیمات در مورد اقدامات انجام شده توسط وزارت باید به صورت کتبی ارائه شود. سوال بعدی مربوط به اتمام پروژه نیمه تمام سدسازی در کشور توسط آقای کمال حسین پور است. وی بر دلایل بی توجهی وزارت نیرو در این زمینه تاکید کرد.

نماینده مردم هبندان در کنفرانس شورای اسلامی با بیان اینکه در نهایت مقرر شد جلسه ای تشکیل شود تا موضوع به صورت ویژه پیگیری شود. سوال بعدی در مورد تحقیق آقای حسین گودرزی در مورد سد ماربور درود استان لرستان است. بدیهی است که این مطالعات در سال 1362 به پایان رسید، اما هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است. مقرر شد وزارت نیرو مسیر ملی را برای اجرای پروژه در نظر بگیرد و به نحوی رضایت نماینده را جلب کند.

وی در ادامه تاکید کرد: سوال بعدی آقای جعفر قادری این است که چرا تعرفه های خرید برق از نیروگاه های قدیمی و جدید متفاوت است؟ تصمیم به برگزاری جلسه و ارائه پیشنهادات. آخرین سوال از سوی آقای علی علیزاده درباره دلایل تاخیر در اجرای مفاد قانون بودجه ۱۴۰۰ وزارت نیرو مطرح شد. بدیهی است که وی چند مورد مرتبط با حوزه انتخابیه دارد، به همین دلیل تصمیم گرفت تا معاونش قوانین آنها را بررسی کند و در صورت وجود ردیفی در لایحه بودجه، آن را به کمیسیون برساند و اقدامات لازم را انجام دهد.

نخعی افزود: در نهایت پس از جلسه نماینده و پاسخ های کتبی، در صورت یقین به عدم وجود، در غیر این صورت سوال برای بحث عمومی به هیات رئیسه ارائه می شود. دستور کار دوم کمیته بررسی موضوع وزارت نیرو است عملکرد در دولت فعلی

وی در خصوص محور این تحقیق و بررسی گفت: محور اول تولید برق است. بر اساس مواد شش برنامه کلان توسعه، امضای تفاهم نامه برای احداث نیروگاه با راندمان 55 تا 60 درصد است اما هنوز اقدام موثری صورت نگرفته است. نبود طرح جامع انرژی، عدم افزایش تولید برق به 25000 مگاوات و نبود بازار منطقه ای برق از دیگر کارهای اجرایی نشده و مورد تاکید نمایندگانی است که درخواست تحقیق و تفحص داشتند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا