نماد سایت patc

پیامدهای زندگی بین ژن های تازه متولد شده

پیامدهای زندگی بین ژن های تازه متولد شده

patc / خراسان رضوی محققان به رهبری دانشگاه لوند در سوئد رابطه بین زنان باردار مبتلا به چاقی و تغییرات اپی ژنتیکی (نحوه تأثیر محیط توسط ژنی را که بر نحوه بیان آن تأثیر می گذارد) در نوزادان بررسی کردند.

به گزارش Medical Express ، دانشمندان در سوئد ، دانمارک و اسپانیا آنالیز کرده اند که آیا این زن 30 ماده ای با شاخص توده بدنی (BMI) ژن های نوزاد را تغییر داده است یا خیر.

این مطالعه شامل 425 زن باردار بود که BMI همه آنها بیش از 30 بود و در گروه چاقی بودند. آنها به سه گروه مجزا تقسیم شدند. گروه اول ، که شامل مداخلات در سبک زندگی است ، شامل ورزش (از شما خواسته می شود 11000 قدم در روز راه بروید و از ماشین حساب استفاده کنید) و همچنین افکار در مورد رژیم غذایی مدیترانه ای 1200 تا 1675 کالری در روز است. گروه دوم فقط استراتژی های مربوط به ورزش متوسط ​​داشتند و گروه سوم (گروه شاهد) به زندگی عادی خود ادامه دادند.

آزمایشگران خون ازیمبیلکال 208 نوزاد را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند تا ببینند آیا تغییرات اپی ژنتیکی وجود دارد یا خیر. یک مکانیسم برای جهش اپی ژنتیکی متیلاسیون DNA است که در آن فعالیت ژن های مجاور توسط یک مولکول متصل به DNA اصلاح می شود. این جهش در 370 ژن از مجموع 379 صفحه کودکانی که مادرانشان در گروه های مداخله بودند ، ایجاد شده است. بسیاری از انواع جهش ها متابولیسم ، رشد بافت چربی و ترشح انسولین را تحریک می کنند. محققان قبلاً کشف کرده اند که چندین ژن با دیابت نوع 2 ارتباط دارند.

محقق دیگر ، شارلوت لینگ ، استاد دانشگاه لوند اظهار داشت: “این یافته ها نشان داد که اعصاب نوزادان در هر دو گروه مداخله (ورزش یا مکمل رژیم غذایی) هنگام تولد در مقایسه با گروه کنترل بزرگ شده است.

محققان همچنین می خواستند بدانند آیا تغییرات اپی ژنتیکی بر رشد و نمو جنین تأثیر می گذارد. در نتیجه ، کودکانی که در این مطالعه شرکت کردند 9 ، 18 و 36 سال را دنبال کردند و دریافتند که 22 مورد از جهش های اپی ژنتیکی یافت شده مربوط به BMI کودکان در طول زمان است.

شارلوت لینگ افزود: نتایج این مطالعه ممکن است دلیل آن را توضیح ندهد ، اما نشان می دهد که ورزش و داشتن رژیم غذایی سالم در بین زنان چاق بر اپی ژنتیک نوزادان و ترکیب بدن و رشد کودکان در زندگی بعدی تأثیر می گذارد. .

کریستینا رنو ، متخصص زنان و زایمان در بیمارستان Rigshospitalet در کپنهاگ ، دانمارک و یکی از محققان ، دریافت که اقدامات سنتی (ورزش یا سوrition تغذیه) زنان باردار با BMI بالای 30 ، چاقی را در گروه کاهش می دهد و همان گروه در آن شرکت می کنند. مطالعه.

وی افزود: افزایش فعالیت بدنی و داشتن رژیم غذایی سالم در دوران بارداری می تواند منجر به كاهش زنان باردار دارای اضافه وزن و همچنین رفع عوارض ناشی از BMI بالا شود. تکثیر عضلات جنین و DNA از بند ناف نشان داد که جهش در DNA اپی ژنتیک تأثیر قابل توجهی بر سلامت فرزندان سالم دارد.

یافته ها در مجله Diabetes منتشر شده است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل