علمی و پزشکی

پیگیری هزینه های پرستاری در وزارت بهداشت / نیاز به برنامه ریزی برای پرستاری در منزل

به گزارش شفافدکتر گفت: ما در ایران هستیم. بهرام عین اللهی در مراسم روز پرستار. ایران نام بزرگی است و وقتی نام ایران در مجامع بین المللی مطرح می شود همه با احترام به آن نگاه می کنند. چرا که ایران به معنای امام و ولی فقیه و …. امروز نام ایران نام بسیار مهمی است و بدن های مستحکم و ظالم را به لرزه در می آورد. ما ایران قدرتمند و قدرتمندی داریم. در واقع ما تاریخ می سازیم. اگر الان به هشت سال امنیت مقدس برگردیم، می بینیم که در تاریخ آن هشت سال چه کردیم. تاریخ تغییر ناپذیر است و نقش همه در تاریخ به طور همزمان تکمیل می شود.

وی افزود: اقدامات متخصصان پزشکی را می توان به پیش عروق ویروس کرونا، عروق ویروس کرونا و پس از کرونری تقسیم کرد. قبل از کرونا، دوران دفاع شخصی هیجان انگیزی داشتیم، شاید یکی از مهم ترین دوره های تاریخ جنگ های جهانی. چه جنگی بخش بهداشت در خط مقدم بود؟ تیم پزشکی و پرستاری ما با دارو برای دشمن، مجروح و کشته در جلو و پایین آتش حضور داشتند. افتخار قدیمی بود

عین اللهی گفت: تیم پزشکی ما بهترین تیم جهان است. سنگ درخشان علم و دانش کشور ما در حوزه پزشکی است. ما نه تنها بیماری را در کشور خود درمان می کنیم، بلکه کشورهای همسایه نیز برای درمان به ایران می آیند. با افتخار می توان گفت علم پزشکی ما دانش بشری را ارتقا داده است. اما دشمن وحشت زده به تیم پزشکی حمله کرد. متأسفانه قبل از کرونا در بسیاری از کتابها، در اینترنت و خیلی چیزهای دیگر شاهد بودیم که با تیم پزشکی با ترس برخورد می شد. این را از درون مردم هم دیدیم.

وزیر بهداشت گفت: صفحه تاریخ جدید در مورد کرونا خوب عمل کرده است. در کرونا، بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به بیمارستان‌های خود افتخار می‌کنند، اما در کرونا شکست خورده‌اند و در روزنامه‌ها دیده‌ایم که چه تعداد بیمار مانده یا بستری شده‌اند و چه تعداد پرستار و امدادگر فرار کرده‌اند. بیماران، اما کرونا زمان تغییر و افتخار ما در تاریخ است، زیرا پزشکان و پرستاران فداکاری و آگاهی خود را با فداکاری های ارزشمند نشان دادند که به ارزش بزرگ تغییر کمک کرد. درس تاریخ بود.

عین اللهی گفت: با تشخیص بیماری قلبی عروقی، شاهد فداکاری کادر درمانی و 70 درصد ریه در بیمارستان مسیح دانشوری بودم. همزمان به عنوان رئیس یک بیمارستان در کرونا به ویژه در مرحله حاد در مرداد ماه که روزانه حدود 50 هزار مورد، 700 فوت و 15 هزار بستری و 7 تا 8 هزار بستری در ICU داشتیم، پرستار را دیدیم. . مدتی استراحت نکردیم. این عزیزان وقتی همه در خانه بودند جان خود را فدا کردند.

او گفت: “امیدواریم هنرمندان و تهیه کنندگان این موضوع را برای عموم به نمایش بگذارند.” لیست پرستاران استرالیایی نشان می دهد که با فرهنگ ما همخوانی ندارد. کاری که امدادگران و پرستاران انجام می دهند، هیچ جا نشان داده نشده است. وزارت بهداشت نیز آماده کمک و پرداخت هزینه است.

وزارت بهداشت گفت: پرستاران در ارتقای سلامت و پیشگیری بسیار موثر هستند. موضوعی که امروز باید مورد توجه قرار گیرد بحث پرستاری و حرفه ای بودن است. پرستاری که به ECU می رود باید یک ECU متخصص و واجد شرایط باشد. پرستاران باید قبل از ورود به شغل ویژه آموزش دیده باشند. موضوع دیگر در دسترس بودن دانشکده پرستاری است.

وزیر بهداشت گفت: موضوع دیگر این است که پرستاری به بیمارستان ها محدود نمی شود. بیشتر بیماران را می توان در خانه مراقبت کرد. ما کاملا با این موافقیم. متاسفانه اینجا شرکت هایی هستند که اصلا پرستار ندارند اما به نام پرستار مردم را به خانه های مردم می فرستند که برای مردم مشکل ایجاد می کند. این مسئله نحوه برخورد با مسائل است. در کرونا، ما توانستیم در مواقعی مانند این امداد رسانی کنیم.

او گفت: «در ابتدای کارم واقعاً به این داستان اعتقاد داشتم. از معاونت توسعه و پرستاران خواستم موضوع را پیگیری و به سرانجام برسانند. با توجه به اینکه دستور فرمانده کل قوا برای ما بحث برانگیز است و یک قانون شرعی است، رعایت آن برای ما یک قانون است. در مورد اصلاحات، مردم برگشته اند و به جای کرونا جان خود را از دست داده اند و چون تاج شروع به سبک شدن کرده است، باید امتیاز ویژه ای بگیرند. در مورد شهدا کار نباید به قیمت رهبری و نهادها تمام شود.

وی در خصوص لزوم آموزش بیشتر گفت: از سازمان نظام پرستاری می خواهیم در این زمینه تلاش کند. آموزش و پرورش باید تغییر کند. عامل دیگر سلامت معنوی است. ما ریشه های مذهبی قوی داریم اما اصلاً بهداشت معنوی را رعایت نمی کنیم. باید از سلامت معنوی در درمان استفاده کنیم.

وی گفت: بحث سخت افزار و نرم افزار پرستاری نیز مهم است. برای اینکه اطلاعات از طریق نرم افزار و سخت افزار رونویسی شود و پرستار به بیمار دسترسی داشته باشد.

وزیر بهداشت همچنین گفت: باید نظارت خود را در بخش خصوصی تقویت کنیم. اگر افراد غیر پرستار در این بخش استخدام شوند، تحمل نمی کنیم. تایید نیز باید درست باشد.

وی گفت: دوستانم در 100 روز گذشته واکسن را دریافت کردند و به حدود 110 میلیون واکسن رسیدیم که بی نظیر بود. هشتاد و شش درصد مردم واکسینه شده اند. در تهران 89 درصد رتبه اول را کسب کردند. این تلاش همه بوده و همیشه باعث افتخار بوده است.

دکمه بازگشت به بالا