برترین های کار و کسبعلمی و پزشکی

چرا دور چشم سفید می شود

بیماری چشمی چیست و چرا به وجود میآید؟

بیماری چشمی و مشکلات آن یک امر کاملا عادی است. همه ما گاه‌وبیگاه ممکن است دچار مشکلاتی چشم بشویم. به‌طور مثال، خستگی موقتی چشم‌ها سبب تار شدن بینایی می‌شود که می‌توان با استراحت و خواب کافی آن را برطرف کرد.

اما گاهی برخی از نشانه‌ها دایم تکرار می‌شوند یا برای مدت زمان طولانی باقی می‌مانند. اینجاست که باید حواس خود را جمع کنید و حتما برای رفع یا درمان آنها به پزشک متخصص مراجعه کنید.لینک خرید کرم دور چشم لاکچری کوین .

برای آشنایی با علایمی که می‌توانند نشانه بیماری چشمی یا مشکلی در سلامتی فرد باشند در ادامه با لوناتو همراه باشید.

انواع مختلف بیماری چشمی

 معرفی ست کرم پودر لاکچری کوین :این نشانه از بیماری چشمی اغلب در کسانی مشاهده می‌شود که به‌طور مداوم از لنز استفاده می‌کنند. نقاط سفید در قرنیه چشم می‌تواند نشانه عفونت قرنیه باشد.

حتی یک خراش بسیار ریز و کوچک که توسط لنز تماسی روی چشم ایجاد می‌شود، می‌تواند سبب آسیب دیدن قرنیه شود و مشکلاتی همچون زخم قرنیه را پدید بیاورد. افرادی که لنز تماسی استفاده می‌کنند باید همه نکات لازم برای گذاشتن، برداشتن و شستن لنز طبی را رعایت کنند تا چشم خود را در معرض خطر قرار ندهند.

یشتر بخوانید:

2- وجود حلقه سفید در اطراف عنبیه چشم

این حلقه نشانه‌ی پیری است و لازم نیست نگران آن باشید. اما اگر هنوز جوان هستید و به سن بازنشستگی نرسیده‌اید، وجود حلقه سفید رنگ در اطراف عنبیه چشم می‌تواند نشانه کلسترول بالا یا تری‌گلیسیرید زیاد باشد.

به این معنی که ممکن است در معرض خطر حمله قلبی یا سکته قرار داشته باشید.

خرید از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

3- قرمزی چشمها

قرمز شدن چشم می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از بی‌خوابی گرفته تا کار زیاد و قرار داشتن در معرض باد و آفتاب. اما اگر چشم‌های شما بدون هیچ دلیل خاصی قرمز می‌شود ممکن است نشانه بیماری‌های زیر باشد:

  • دیابت
  • فشار خون بالا
  • آب‌سیاه (گلوکوک)

بیشتر بخوانید:

3- خشکی چشم

خشکی چشم یکی از انواع بیماری چشمی است و موجب ناراحتی چشم و خارش می‌شود. به طوری که خاراندن مداوم چشم باعث آسیب دیدن پوست اطراف آنها خواهد شد.

این کار همچنین باعث می‌شود تا در اطراف چشم‌ها چروک ایجاد شده و عملکرد پلک‌ها ضعیف‌تر شود. در نتیجه این امر چشم در معرض هوای بیشتری قرار خواهد گرفت و خشک‌تر خواهد شد.

وقتی خشکی چشم به مرحله هشدار رسیده باشد فرد به نور حساسیت شدید پیدا می‌کند که نشانه سندرم شوگرن است؛ نوعی اختلال التهابی مزمن و وابسته به دستگاه ایمنی است که با اختلال در عملکرد غدد برون ریز مشخص می‌شود.

از نشانه‌های این بیماری چشمی می‌توان به اختلال در عملکرد غدد اشکی: خشکی و تحریک‌پذیری چشم‌ها، احساس جسم خارجی در چشم، خراشیدگی قرنیه، قرمزی چشم اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

4- وجود لکههای بیرنگ مقابل نگاه

این لکه‌های شفاف و شناور به‌ویژه هنگام نگاه به آسمان صاف، برف یا دیوارهای سفید بیشتر از بقیه موارد دیده می‌شوند. بسته به زمان، هر کدام از ما ممکن است شاهد این ذرات شناور در مقابل چشم خود باشیم.

اما اگر این اتفاق زیاد برای شما رخ می‌دهد ممکن است نشانه‌ی اشک وابسته به شبکیه چشم باشد. این بیماری چشمی هم رایج است.

خرید از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

5- چشم قرمز و ملتهب

وقتی چشم‌ها قرمز شده و ورم می‌کنند می‌تواند نشانه کم خوابی یا خستگی زیاد باشد. این نشانه اغلب با عفونت اشتباه گرفته می‌شود. همچنین باید بدانید این التهاب و قرمزی در افرادی که زیاد از قطره چشمی استفاده می‌کنند، بیشتر از مردم عادی بروز می‌کند.

7- لکههای زرد در نزدیکی عنبیه

برخی از مردم ممکن است در نزدیکی عنبیه چشم‌های خود لکه‌های زردی مشاهده کنند. این لکه‌ها پینگوکولا نامیده می‌شوند و نشانه پیر شدن ملتحمه چشم است. این بیماری چشمی در افراد پیر و مسن دیده می‌شود.

همچنین باید بدانید که این لکه‌ها با تابش اشعه‌های فرابنفش خورشید تشدید می‌شوند. بنابراین، افرادی که برای زمان طولانی زیر نور خورشید قرار دارند در معرض ابتلا به پینگوکولا هستند.

پینگوکولا را می‌توان به پینه در دست یا پا تشبیه کرد. این لکه زرد ممکن است در نتیجه قرار داشتن طولانی مدت در مقابل دود سیگار، گردوغبار و باد هم صورت بگیرد.

پینگوکولابرای بینایی فرد ضرری ندارد.

خرید چشم از فروشگاه آنلاین لوناتو

8- اشکهای ناخواسته

شاید برایتان عجیب باشد اما اشک‌ریزش‌های ناخواسته و غیرارادی نشانه خشکی چشم هستند. چشم به این ترتیب سعی در تامین رطوبت چشم دارد. این پدیده اغلب در افرادی مشاهده می‌شود که برای زمان طولانی در مقابل کامپیوتر یا نمایشگر تلویزیون‌ها کار می‌کنند.

اگر برایتان پیش آمده که نتوانید چشم‌ها را بسته و از ریزش اشک‌ها خودداری کنید، این امر نشانه فلج شدن عصب‌هایی است که وظیفه کنترل ماهیچه‌های صورت را به عهده دارند. اگر چشم دچار عفونت شود این بیماری چشمی نیز دو چندان خواهد شد.

9- دیدن لکههای سیاه در نگاه

دیدن لکه‌های سیاه در نگاه به صورت خطوط موج‌دار می‌تواند نشانه‌ی گردش خون ضعیف باشد. دلیل اصلی این امر اغلب کهولت سن عنوان شده است. به همین خاطر افرادی که دارای مشکلات متابولیکی، دیابت و مشکلات عروقی هستند و کسانی که همیشه رژیم لاغری دارند بیشتر از بقیه در معرض ابتلا به این بیماری چشمی قرار دارند.

10- ناپدید شدن سوژه در نگاه فرد

اگر گاه و بیگاه تصویری از نگاه شما حذف می‌شود و نمی‌توانید گوشه‌ای از نگاه خود را به وضوح ببینید، احتمالا میگرن چشمی دارید. میگرن چشم بسیار خطرناک است. هیچ توضیح علمی و واضحی برای پدیدار شدن این مشکل وجود ندارد و به همین خاطر هیچ روشی هم برای درمان آن پیدا نشده.

میگرن چشمی باعث از دست دادن بینایی برای مدت کمتر از یک ساعت در افراد می‌شود و این حالت معمولاً با سردرد همراه است. بعضی تحقیقات نشان می‌دهد که در بسیاری از موارد، نشانه‌های میگرن چشمی به دلیل وجود مشکلات دیگر است.

بیماری میگرن چشمی در اثر اختلالات مغز و اعصاب و سردردهای شدید ایجاد می‌شود که در صورت درمان نکردن به موقع آن، این بیماری اثرات خود را در چشم نمایان می‌سازد.

درمان تاول در سفیدی چشم |درمان سفیدی دور مردمک چشم

11- تاری دید

پیرچشمی تنها دلیل تاری دید نیست. این امر می‌توان در نتیجه دیابت ظاهر شود. بعلاوه تاری دید، شما ممکن است خیرگی یا وجود هاله‌های نوری را در چشم خود مشاهده کنید. بعضا هم ممکن است تاری دید که یک مشکل چشمی است را در نتیجه آب‌مروارید اعلام کنند.

12- زرد شدن سفیدی چشمها

یکی از رایج‌ترین مشکلات چشمی زردی سفیدی چشم‌هاست؛ که می‌تواند نشانه‌ی درست کار نکردن کبد فرد باشد. زردی به‌طور کلی نشانه هپاتیت است.

سوالات رایج در مورد انواع مختلف بیماری چشمی و مشکلات آن

چرا بی دلیل از چشم های من اشک می آید؟

شاید برایتان عجیب باشد اما اشک‌ریزش‌های ناخواسته و غیرارادی نشانه خشکی چشم هستند. چشم به این ترتیب سعی در تامین رطوبت چشم دارد. این پدیده اغلب در افرادی مشاهده می‌شود که برای زمان طولانی در مقابل کامپیوتر یا نمایشگر تلویزیون‌ها کار می‌کنند.

نشانه های خشکی چشم چیست؟

اختلال در عملکرد غدد اشکی، خشکی و تحریک‌پذیری چشم‌ها، احساس جسم خارجی در چشم، خراشیدگی قرنیه و قرمزی چشم

در قرنیه چشم من لکه سفید وجود دارد، این علامت چیست؟

این نشانه اغلب در کسانی مشاهده می‌شود که به‌طور مداوم از لنز استفاده می‌کنند. نقاط سفید در قرنیه چشم می‌تواند نشانه عفونت قرنیه باشد.

چرا بیشتر وقت ها چشم هایم تارند؟

تاری چشم اگر در نتیجه خستگی نباشد، می‌تواند نشانه‌ی پیرچشمی یا بیماری دیابت باشد.

خبر خوب!

اگر احساس می‌کنید چشم‌هایتان ضعیف شده اما مطمئن نیستید و حوصله بیرون رفتن هم ندارید، درخواست کنید که اپتومتریست ما به خانه شما بیاید. چگونه؟ با یک کلیک و وارد کردن شماره تماس. به همین سادگی! فقط کافی‌است دکمه زیر را فشار دهید و سپس اطلاعات خود را برای ما بنویسید. در اولین زمان خالی، کارشناس بینایی‌سنجی ما به خانه/محل‌کار شما می‌آید و معاینه بینایی‌سنجی را انجام می‌دهد

دکمه بازگشت به بالا