برترین های کار و کسبعمومی

چرا سگ ها دستمال کاغذی میخورند

گاهی کنترل آنچه سگ ها می خورند واقعا سخت می شود. در این پست بخوانید اگر سگ دستمال کاغذی بخورد چه میشود؟

سگ‌ها موجودات کنجکاوی هستند و گاهی اوقات کارهایی میکنند که نباید انجام دهند. سگ ها عاشق بازی با دستمال کاغذی هستند، بدون اینکه آسیبی به سلامتی آنها وارد شود. گاهی دستمال کاغذی میخورند که مشکلی برای سلامتی آنها بوجود نمی آورد. اما مقادیر بیشتر می تواند آسیب هایی برای سگ به همراه داشته باشد. در ادامه این مطلب خواهیم گفت اگر سگ دستمال کاغذی بخورد چه میشود؟

عوارض خوردن دستمال کاغذی توسط سگ

به طور دقیق، خوردن هر نوع خوراکی غیرغذایی برای سلامت سگ شما ایده آل نیست، اما نیازی نیست با خوردن یک دستمال کاغذی به دامپزشک اورژانس مراجعه کنید. اگر او بیشتر با دستمال کاغذی بازی می کند تا اینکه مستقیماً آنها را بخورد، هیچ نگرانی در مورد آن نداشته باشید. حجم و اندازه مصرف دستمال، عامل اصلی نگرانی هستند.

بافت دستمال، نازک و نرم است و با مایع کافی تقریباً متلاشی می شود. در مقادیر کم، سگ شما احتمالا فقط این قطعات را از بدن خود دفع می کند. مشکل این است که بدون توانایی تجزیه و هضم، این اجسام خارجی می توانند باعث انسداد دستگاه گوارش شوند. این بدان معناست که درد زیادی به دنبال جراحی برای رفع انسداد وجود دارد. اگر سگ شما هر نوع محصول کاغذی را خورده باشد، باید فوراً با دامپزشک خود تماس بگیرید. اجسام خارجی از هر نوعی می توانند باعث انسداد روده شوند، به خصوص زمانی که آن چیز قابل هضم نباشد.

اگر متوجه شدید که سگ شما دستمال کاغذی خورده باید چندین نکته را ارزیابی کنید:
ابتدا بررسی کنید که چه مقدار دستمال ممکن است خورده شده باشد و سپس با دامپزشک خود تماس بگیرید. از دامپزشک خود مشاوره بگیرید. در ابتدا به شما پیشنهاد میدهند که سگ خود را زیر نظر بگیرید و اگر علائم خاصی بروز داده شد حتما به دامپزشکی مراجعه کنند. این علائم ممکن است شامل استفراغ یا بی اشتهایی باشد. اگر سگ شما بیمار است، نمی‌خواهد غذا بخورد، مکررا استفراغ می‌کند هرگز خود درمانی نکنید و از داروهای خانگی برای القای استفراغ برای سگ ها استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: دستگاه تولید دستمال کاغذی

عوارض جانبی احتمالی خوردن دستمال کاغذی توسط سگ ها

دلایلی وجود دارد که چرا خوردن دستمال کاغذی برای سگ‌ها مضر است. در ادامه عوارض جانبی احتمالی ارائه شده است:

  • کمبود اشتها
  • نفخ
  • کاهش وزن
  • حساسیت شدید در اطراف ناحیه معده
  • کاهش سریع سلامت
  • یبوست
  • بی حالی
  • اسهال
  • کم آبی بدن

علائم بالا همه نشانگر انسداد احتمالی در روده سگ هستند.

آموزش غذا خوردن به سگ |جلوگیری از آشغال خوری سگ

چرا سگ شما دستمال کاغدی میخورد؟

سگ ها موجوداتی کنجکاو هستند که مشتاق کشف دنیا هستند. سگ ها اغلب از دهان خود برای جویدن یا بررسی اشیا استفاده می کنند. هنگامی که توله سگ ها درد دندان درآوردن را تجربه می کنند، برای تسکین ناراحتی اشیاء می جوند. در حالی که یک اسباب بازی جویدنی می تواند به ارضای میل دندان درآوردن کمک کند، اما همیشه کافی نیستند. توله سگ ها اغلب هر چیزی را که به راحتی در خانه به دست می آورند می جوند و این می تواند شامل دستمال کاغذی باشد.

سگ ها ممکن است هوس کاغذ کنند، زیرا مواد معدنی مهمی مانند آهن در رژیم غذایی خود ندارند. سگ هایی که فاقد تغذیه مناسب یا محتوای کالری کافی برای جثه خود هستند، اغلب سعی می کنند مواد دیگری را برای ارضای اشتهای خود مصرف کنند.

سایر شرایط پزشکی نیز می تواند مقصر باشد، زیرا سگ هایی که با مشکلات گوارشی، دیابت یا کرم ها سر و کار دارند از گرسنگی به خوردن دستمال کاغذی روی می آورند. سگ‌ها ممکن است به دلیل یک بیماری پزشکی به نام «پیکا» دستمال توالت بخورند، یک اختلال خوردن که باعث می‌شود سگ‌ها (و حتی انسان‌ها) به سگ‌ها ممکن است به دلیل یک بیماری پزشکی به نام «پیکا» دستمال توالت بخورند، یک اختلال خوردن که باعث می‌شود سگ‌ها (و حتی انسان‌ها) به مواد غیرخوراکی تمایل پیدا کنند، اغلب به دلیل کم‌خونی یا کمبود روی. اضطراب همچنین می تواند سگ ها را به جویدن یا خرد کردن کاغذ در تلاش برای تسکین خود سوق دهد.

وقتی سگ شما دستمال کاغذی می خورد به چه معناست؟

پیکا اگر سگ ها از پیکا رنج ببرند، میل به خوردن اقلام غیر خوراکی از جمله دستمال کاغذی دارند. این بیماری یک بیماری پزشکی شناخته شده است که باعث ایجاد حس اجبار برای مصرف موجوداتی مانند سنگ، چمن، فلز، کاغذ و غیره می شود.

چگونه می توانم سگم را وادار به خوردن دستمال کاغذی کنم؟

چگونه می توانم سگم را وادار به خوردن دستمال کاغذی کنم؟

  1. در حمام را بسته نگه دارید!
  2. حواس سگ خود را با چیز دیگری پرت کنید.
  3. سگ خود را ورزش کنید.
  4. زمان بیشتری را با سگ خود بگذرانید.
  5. از دامپزشک برای بررسی یک مشکل اساسی استفاده کنید.

آیا خوردن دستمال کاغذی برای سگ ها اشکالی ندارد؟

سگ ها از نظر ژنتیکی برای جویدن سیم کشی شده اند و هیچ کاری نمی توانید برای جلوگیری از این رفتار انجام دهید. با این حال، می توانید با تهیه اشیایی که برای جویدن مناسب هستند، آسیب را حفظ کنید. بنابراین خوردن دستمال کاغذی در توله سگ ها و سگ ها رایج است، اما قطعا بی خطر نیست.

آیا درمانی برای پیکا در سگ ها وجود دارد؟

علت پیکا در سگ ها می تواند پزشکی یا روانی باشد. درمان به علت آن بستگی دارد و ممکن است شامل اصلاح رفتار یا داروها باشد. بهترین راه برای جلوگیری از پیکا این است که حیوان خانگی خود را از خوردن اشیاء غیر خوراکی با کنار گذاشتن وسایلی که می خواهند بخورند، دور نگه دارید.

آیا سگ من پیکا دارد؟

علائم پیکا در سگ ها

صاحب حیوان خانگی ممکن است متوجه شود که سگش بیمار است و علائمی مانند استفراغ یا اسهال را نشان می دهد ، اما ممکن است متوجه نشود که سگش در حال خوردن اشیا است. علائم پیکا در سگ ها ممکن است شامل موارد زیر باشد: بلعیدن اقلام غیر خوراکی مانند لباس ، پلاستیک ، چوب ، مقوا ، خاک یا سنگ. استفراغ.

چرا سگ من دستمال کاغذی و دستمال کاغذی می خورد؟

سگ‌ها ممکن است به دلیل یک بیماری پزشکی به نام «پیکا» دستمال توالت بخورند، یک اختلال خوردن که باعث می‌شود سگ‌ها (و حتی انسان‌ها) به مواد غیرخوراکی تمایل پیدا کنند، اغلب به دلیل کم‌خونی یا کمبود روی. اضطراب همچنین می تواند سگ ها را به جویدن یا خرد کردن کاغذ در تلاش برای تسکین خود سوق دهد.

چرا سگ ها دستمال کاغذی و کلینکس می خورند؟

اشتها بر انگیخته است. ” ارین جونز ، یک رفتارشناس سگ معتبر و صاحب آموزش سگ های شایسته سگ در هالیفاکس ، نوا اسکوشیا ، می گوید: بیشتر اوقات ، سگ ها بافت و حوله را فقط به دلیل سرگرم کننده خرد می کنند. او می گوید: “دلیل شماره یک احتمالاً فقط به این دلیل است که آنها از احساس پاره کردن چیزها لذت می برند.”

چرا سگ ها دستمال سفره می خورند؟

در نهایت، گاهی اوقات سگ ها دستمال، دستمال کاغذی یا کیسه های سگ کاغذی را صرفاً به این دلیل که طعم خوبی دارند می خورند. اگر یک تکه کاغذ با بقایای غذا در تماس بود، توله سگ شما ممکن است فکر کند که بوی و طعم آن خوشمزه است.

پیکا ناشی از چیست؟

پیکا اغلب با سایر اختلالات سلامت روان مرتبط با اختلال در عملکرد (مانند ناتوانی ذهنی، اختلال طیف اوتیسم، اسکیزوفرنی) رخ می دهد. کم خونی فقر آهن و سوءتغذیه دو مورد از شایع ترین علل پیکا و به دنبال آن بارداری هستند.

آیا پیکا از بین می رود؟

پیکا معمولاً در کودکان و افرادی که باردار هستند خود به خود از بین می رود. این وضعیت معمولا برای افراد در این شرایط خوش خیم (بی ضرر) است. این وضعیت به خودی خود خطرناک نیست، اما می تواند منجر به خوردن اقلام خطرناک توسط افراد شود.

چرا سگ من حوله می خورد؟

پیکا وضعیتی است که در آن سگ ها هوس می کنند و مواد غیر خوراکی می خورند. برخی از سگ ها ممکن است فقط یک نوع شی را بخورند، در حالی که برخی دیگر انواع مختلفی از اقلام را می خورند. پیکا می تواند سلامت سگ را به خطر بیندازد زیرا چیزی که می بلعد ممکن است سمی باشد، روند عادی گوارش را مختل کند یا در مجرای روده آنها گیر کند.

چه کمبودهایی باعث ایجاد پیکا در سگ می شود؟

تشخیص پیکا با مراجعه به دامپزشک

به طور معمول، این شامل بررسی سطوح فولات و کوبالامین و انجام آزمایش TLI (ایمنی واکنش پذیری شبه تریپسین) برای بررسی عملکرد پانکراس است.

چرا سگ بزرگتر من دستمال توالت می خورد؟

کوبیدن کاغذ در نتیجه استرس و کسالت

برخی از سگ‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که وقتی یک روز آن‌ها را در خانه رها می‌کنید مستقیماً به سراغ ذخیره‌سازی رول‌های دستمال توالت می‌روند، برای رهایی از استرس یا کسالت، این رفتار را انجام می‌دهند.

OCD در سگ چیست؟

اگر سگ کلینکس را بخورد چه اتفاقی می افتد؟

اگر کلینکس یا دستمال توالت به مقدار زیاد خورده شود ، ممکن است گیر کرده و در جایی در دستگاه گوارش انسداد ایجاد کند. اگر انسداد رخ دهد ، این می تواند بسیار جدی باشد و می تواند سگ را بسیار بد حال کند. ممکن است برای رفع مشکل و رفع انسداد به جراحی نیاز باشد.

چگونه آهن را در سگ افزایش دهیم؟

شما می توانید با تکمیل رژیم غذایی سگ خود با غذاهای تازه حاوی این ماده معدنی مهم، میزان آهن در سیستم بدن سگ خود را افزایش دهید. می توانید با سبزیجات سبز، جگر گاو، زرده تخم مرغ خام (از تخم مرغ های محلی یا ارگانیک) و اضافه کردن ساردین کنسرو شده به غذای معمولی خود شروع کنید.

آیا اگر سگ دستمال سفره بخورد اشکالی ندارد؟

یکی از نگرانی‌های ویژه زباله‌های حمام است: نوارهای بهداشتی و دستمال‌های کاغذی به دلیل گیرکردن در روده سگ‌ها بدنام هستند و باعث انسداد می‌شوند که اصلاح آن نیاز به جراحی دارد. امیدواریم تا زمانی که این مطلب را بخوانید، 100 دستمالی که او خورد با موفقیت از دستگاه گوارش او عبور کرده باشد.

چگونه پیکا را تعمیر می کنید؟

کتاب راهنمای روانشناسی بالینی کودک در حال حاضر از استراتژی های رفتاری عمومی به عنوان موثرترین رویکرد درمانی برای پیکا پشتیبانی می کند، با آموزش هایی که در آن غذاها خوراکی هستند و کدام غذاها را نمی توان از طریق استفاده از تقویت کننده های مثبت خورد.

اگر پیکا درمان نشود چه اتفاقی می‌افتد؟

علاوه بر این، اختلال پیکا می تواند منجر به شرایط پزشکی جدی، مانند کم خونی، انسداد روده، و سایر مسائل تهدید کننده زندگی شود. بیشتر اوقات، پیکا اغلب در افرادی با سایر شرایط سلامت روان ظاهر می شود.

چگونه برای پیکا تست می کنید؟

هیچ تستی برای پیکا وجود ندارد. پزشک شما این وضعیت را بر اساس سابقه و چندین عامل دیگر تشخیص می دهد. شما باید با پزشک خود در مورد اقلام غیرغذایی که خورده اید صادق باشید. این به آنها کمک می کند تا تشخیص دقیقی داشته باشند.

علائم پیکا چیست؟

علائم و ویژگی های پیکا

  • حالت تهوع.
  • درد در معده (یا گرفتگی شکم که می تواند نشان دهنده انسداد روده باشد)
  • یبوست.
  • اسهال
  • زخم معده (که ممکن است باعث خون در مدفوع شود)
  • علائم مسمومیت با سرب (اگر تراشه های رنگ حاوی سرب بلعیده شوند)

چه کسانی بیشتر در معرض خطر پیکا هستند؟

بیشتر موارد پیکا در کودکان خردسال و زنان باردار اتفاق می افتد. برای بچه های تا 2 سال طبیعی است که چیزها را در دهان خود بگذارند. بنابراین این رفتار معمولاً به عنوان یک اختلال در نظر گرفته نمی شود، مگر اینکه کودک بزرگتر از 2 سال باشد.

پیکا یعنی چه؟

چگونه می توانم سگم را وادار به خوردن حوله کنم؟

چگونه مانع از خوردن ملافه و پتوی سگ شویم

  1. به سگ خود اسباب بازی های زیادی برای جویدن بدهید تا با آنها بازی کند.
  2. به سگ خود بیاموزید که ملافه و پتو خود را نجود.
  3. ملافه و پتوی سگ خود را به آرامی با مواد بازدارنده جویدن اسپری کنید.
  4. برای جلوگیری از جویدن مخرب ، روزانه فرصتهای زیادی را برای سگ خود فراهم کنید.

علائم دیابت در سگ چیست؟

علائم دیابت در حیوانات خانگی چیست؟

  • نوشیدن زیاد آب و افزایش دفع ادرار.
  • کاهش وزن ، حتی اگر اشتها افزایش یابد.
  • کاهش اشتها
  • کدر شدن چشم ها (مخصوصاً در سگ ها)
  • عفونت های مزمن یا مکرر (شامل عفونت های پوستی و عفونت های ادراری)

چگونه می توانم سگم را از خوردن همه چیز بیرون منع کنم؟

چگونه سگ خود را از خوردن همه چیز خارج از خانه منع کنیم؟

  1. اول مراقب سگ خود باشید. برای اینکه سگتان از خوردن همه چیز جلوگیری کند، مهم است که بدانید چه زمانی این اتفاق می افتد، بنابراین می توانید سگ خود را تغییر مسیر دهید.
  2. بازی “تجارت” وقتی سگ شما چوب یا سنگی را برای جویدن برمی دارد، بازی “تجارت” را انجام دهید.
  3. به سگ خود کارهای سرگرم کننده بدهید تا در خارج از خانه انجام دهد.

علائم کمبود روی در سگ ها چیست؟

علائم شایع کمبود روی در سگ‌ها ریزش مو، رشد ضعیف، بی‌حالی، ضخیم شدن کف پا، قرمزی و گریه بین انگشتان پا و ضایعات پوستی باز و پوسته‌دار اطراف دهان و چشم است. سگ های نر تمایل به تولید مثل را از دست می دهند و ماده ها به گرما نمی رسند.

چرا سگ من مقوا و کاغذ می خورد؟

اگر سگ شما کمبودهای تغذیه ای داشته باشد، ممکن است هوس مواد غیر غذایی مانند کاغذ کند. کاهش مواد معدنی خاص، مانند آهن، باعث می شود سگ شما هوس کاغذ یا موادی شبیه کاغذ کند. اگر سگ شما فاقد آهن در خون است که به آن کم خونی معروف است، ممکن است به دنبال این ماده برای مصرف باشد.

آیا سگ ها می توانند کره بادام زمینی بخورند؟

بله، سگ‌ها می‌توانند کره بادام‌زمینی را تا زمانی که در حد اعتدال تغذیه شود و حاوی زایلیتول نباشد بخورند، پس آن شیشه کره بادام‌زمینی ایمن را بیرون بیاورید و خبر خوب را به اشتراک بگذارید.

آیا سگ می تواند وسواس صاحب خود را داشته باشد؟

سگهای مخملی که اغلب چسبیده نامیده می شوند ، تمایل دارند که به صاحبان خود نزدیک شوند. همراهی – مصاحبت. شاید بدیهی ترین دلیل ، برخی از سگ ها به سادگی همراهی صاحبان انسان خود را ترجیح می دهند. در طی فرایند اهلی کردن ، انتخاب طبیعی باعث شده است که سگها به همراهان انسان تبدیل شوند.

آیا سگ ها می توانند دوقطبی باشند؟

سگ‌ها ممکن است دچار نوعی مشکل دوقطبی و سایر بیماری‌های روانی شوند که بر کیفیت زندگی آنها تأثیر می‌گذارد، به خصوص اگر تشخیص داده نشده و درمان نشوند. این فقط اختلال دوقطبی نیست که می تواند روی توله سگ شما تأثیر بگذارد، بلکه هر بیماری روانی از افسردگی گرفته تا اضطراب و PTSD تا اختلال وسواس فکری-اجباری را شامل می شود.

بیش فعالی، که در غیر این صورت به عنوان «هیپرکینزی» شناخته می شود، می تواند به عنوان سگ هایی تعریف شود که فعالیت های دیوانه کننده، فواصل توجه کوتاه غیرعادی و تکانشگری بالا را نشان می دهند. آنها همچنین می توانند رفتار توجه طلبی سرسام آور از خود نشان دهند.

چگونه می توانم بفهمم که سگ من آهن کمی دارد؟

اگر سگ شما از کم خونی رنج می برد، ممکن است متوجه یک یا چند علامت شوید که بسته به علت زمینه ای بیماری سگ شما متفاوت است.

  1. رنگ پریده لثه، چشم یا گوش.
  2. ضعف یا بی حالی
  3. مدفوع سیاه.
  4. نبض سریع یا تنفس سریع.

بهترین سبزی برای سگ چیست؟

سبزیجات مناسب سگ

  • هویج
  • لوبیا سبز.
  • کلم بروکلی
  • چغندر.
  • کرفس.
  • خیار
  • یامز / سیب زمینی شیرین.
  • اسکواش باترنوت. فواید: کدو حلوایی حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی مانند A ، C ، B6 و موارد دیگر است که به سیستم ایمنی ، بینایی و عملکرد قلب و عروق سگ شما کمک می کند.

آیا کنسرو ساردین برای سگ ها مفید است؟

سگ ها عاشق ماهی هستند و ساردین نیز از این قاعده مستثنی نیست! آنها سرشار از پروتئین، چربی های سالم، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. آنها جایگاه مهمی در رژیم غذایی سگ شما دارند. برای اینکه سگ شما از آنها بهره مند شود، مهم است که ساردین خود را هوشمندانه انتخاب کنید و آنها را به درستی سرو کنید.

آیا سگ من دستمال کاغذی را بیرون می ریزد؟

آنها می توانند برای رفتن به توالت فشار بیاورند و ممکن است قطعات کوچکی از حوله کاغذی را در مدفوع خود عبور دهند. صرف نظر از این که سگ شما در حال حاضر چگونه رفتار می کند ، همیشه بهتر است برای مشاوره با دامپزشک خود تماس بگیرید ، زیرا گاهی اوقات چند ساعت طول می کشد تا آسیب قابل توجه باشد ، به خصوص اگر سگ شما بدبین است.

آیا سگ ها می توانند دستمال توالت را هضم کنند؟

خوردن هر نوع کاغذی بسیار خطرناک است و می تواند خطر بزرگی برای سلامت سگ شما ایجاد کند. این به این دلیل است که کاغذ توالت، روزنامه، مقوا و غیره می تواند مجاری تنفسی سگ شما را مسدود کند و باعث آسیب داخلی به معده یا روده شود.

بهترین دارو برای پیکا چیست؟

داروهایی که یک ماده شیمیایی در مغز به نام دوپامین را تقویت می کنند ممکن است به بهبود علائم پیکا کمک کنند. داروهایی مانند زیپرکسا، دارویی که معمولاً برای اسکیزوفرنی استفاده می‌شود، ممکن است میل و انگیزه برای خوردن مواد غیرخوراکی را کاهش دهد.

عوارض پیکا را می توان بر اساس نوع ماده بلعیده شده دسته بندی کرد: ژئوفاژیا: بلع خاک رس شکل بسیار رایج پیکا است. می تواند منجر به یبوست، هیپوکالمی همراه با میوپاتی و کمبودهای تغذیه ای شود. [38] [26] [39] خاک رس همچنین می تواند منبع بسیاری از عوامل عفونی مانند انگل ها باشد.

چه کمبودهای تغذیه ای باعث ایجاد پیکا می شود؟

پیکا یک علامت بالینی شناخته شده کم خونی فقر آهن است. همچنین نشان دهنده سایر عدم تعادل یا کمبود مواد معدنی است – مانند کمبود روی یا منیزیم، یا مسمومیت با مس یا سرب. دهان یا اشیاء جویدنی برای دندان درآوردن نوزادان یا در مرحله رشد که اکتشاف دهان کلیدی است، انتظار می رود.

آیا پیکا یک بیماری است؟

پیکا یک اختلال خوردن اجباری است که در آن افراد اقلام غیرغذایی می خورند. خاک، خاک رس و رنگ پوسته پوسته شدن رایج ترین اقلامی هستند که خورده می شوند. موارد کمتر رایج عبارتند از چسب، مو، خاکستر سیگار و مدفوع. این اختلال در کودکان شایع تر است و 10 تا 30 درصد از کودکان 1 تا 6 ساله را تحت تأثیر قرار می دهد.

چگونه می توانم هوس پیکا را ارضا کنم؟

در اینجا چند پیشنهاد برای کمک به شما برای مقابله با هوس پیکا وجود دارد:

  1. به پزشک خود اطلاع دهید و سوابق سلامت دوران بارداری خود را بررسی کنید.
  2. وضعیت آهن خود را همراه با سایر ویتامین ها و مواد معدنی دریافتی کنترل کنید.
  3. جایگزین‌های بالقوه‌ای برای هوس‌هایی مانند جویدن آدامس بدون قند در نظر بگیرید.

آیا پیکا یک اختلال عصبی است؟

علت پیکا با ناراحتی های گوارشی، کمبود ریزمغذی ها، شرایط عصبی و اختلال وسواس فکری اجباری مرتبط است. در حال حاضر هیچ دستورالعمل بالینی برای موقعیت های مربوط به پیکا وجود ندارد و موارد در موسسات بالینی اغلب گزارش نمی شوند.

مواد غیرخوراکی تمایل پیدا کنند، اغلب به دلیل کم‌خونی یا کمبود روی.

اضطراب همچنین می تواند سگ ها را به جویدن یا خرد کردن کاغذ در تلاش برای تسکین خود سوق دهد.

سگ‌ها نیز ممکن است دستمال توالت بخورند، زیرا حوصله‌شان سر رفته است. اگر سگ توجهی را که میخواهد را دریافت نمی کند، ممکن است دستمال کاغذی بخورد تا مورد توجه قرار گیرد. برای یک سگ، حتی واکنش های منفی نیز توجه به حساب می آید. برخی از سگ ها فقط به این دلیل که فکر می کنند که سرگرم کننده است، دستمال می خورند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا