برترین های کار و کسبعلمی و پزشکی

چرا صورتمان بعد از آرایش چرب می‌شود؟

چرا بعد از آرایش صورتم چرب میشه؟ دلایل زیادی وجود دارد که گاهی پوست صورت بعد از آرایش، چرب و براق به‌نظرمی‌رسد.

چرا بعد از آرایش صورتم چرب میشه؟

دلایل زیادی وجود دارد که گاهی پوست صورت بعد از آرایش، چرب و براق به‌نظرمی‌رسد. البته جای نگرانی نیست، چون وجود مساله به معنای وجود راه‌حل است! اما در ابتدا باید مشخص شود که چرا پوست چربی تولید می‌کند؟

البته آن‌چه ما «چربی» می‌نامیم، درواقع از نظر فنی «سبوم» است؛ ماده‌ای که از غدد چربی پوست ترشح می‌شود و علی‌رغم مساله‌ساز بودن، به‌عنوان یک لایه محافظ، از پوست در برابر ورود باکتری‌ها محافظت نموده و گرمای بدن را تنظیم می کند.

بااین‌وجود، آرایش پوست چرب یکی از چالش‌های هر روزه‌ برای خانم‌هایی است که پوست‌شان با آرایش و  کرم پودر صورت، چندان سازگاری ندارد. ولی خبر خوب این‌جاست که برای این معضل کلافه‌کننده هم راه حل‌هایی وجود دارد که در به‌طور کامل به علاقمندان آموزش داده می‌شود.

 راه حل مشکل چرب شدن پوست بعد از آرایش چیست؟

راهحل ماندگاری آرایش روی پوست چرب

دست‌نخورده نگه‌داشتن آرایش روی پوست چرب، کار آسانی نیست. مهم نیست چقدر تلاش می‌کنید، اما چربی‌ها خیلی زود راهشان را به سمت پوست باز می‌کنند. برای جلوگیری از براق شدن آرایش پوست چرب راهکارهای خاصی وجود دارد.همان‌طور که همه می‌دانیم، همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین، به جای پاک کردن مداوم چربی، بهتر است با کمک برخی راهکارها، تولید چربی روی پوست کنترل شود. به‌عنوان مثال، برای پوست‌های چرب، ماسک‌های خاک رس یک موهبت هستند.

بهترین کرم پودر برای پوست چرب |چه کار کنیم کرم پودر روی صورت نماسه

اگر پوست چرب دارید، هفته‌ای دو بار از ماسک خاک رس یا ماسک پاکسازی عمیق استفاده کنید. این ماسک‌ها به جذب کثیفی و ناخالصی‌های پوست کمک کرده، منافذ را کوچک و سفت نموده و پوست را برای مدت طولانی‌تری مات نگه می‌دارند. در ادامه به بررسی چند راه حل دیگر برای کمک به کاهش چربی پوست می‌پردازیم.

انتخاب یک لوسیون سبک و بدون چربی برای پوستهای چرب

از مرطوب‌کننده‌های حاوی کره شی، کره کاکائو و روغن نارگیل دوری کنید، زیرا این کرم‌ها عمدتاً برای پوست‌های خشک مفید هستند و برای پوست‌های چرب، کمدوژن بوده و منافذ را مسدود می‌کنند. اما مرطوب‌کننده‌های بدون چربی پوست را هیدراته و سالم نگه می‌دارند. اگر پوست‌تان خیلی چرب است، سعی کنید از مرطوب‌کننده‌های بر پایه ژل استفاده کنید.

استفاده از یک پرایمر ماتکننده برای حفظ آرایش پوست چرب

قبل از آرایش همیشه از پرایمر مات‌کننده استفاده کنید. این کار نه‌تنها به حفظ آرایش پوست چرب کمک می‌کند، بلکه پوست را شاداب‌تر و طبیعی‌تر نشان می‌دهد. پرایمرهای مات‌کننده به جذب چربی اضافی و بسته‌شدن منافذ کمک نموده و آرایش را صاف و یکدست نشان می‌دهند.

انتخاب فرمولاسیون بدون چربی

برای  کرم پودر هدی بیوتی FAUXFILTER یا کانسیلر، همیشه فرمول بدون چربی و کنترل‌کننده چربی را انتخاب کنید. این فرمولاسیون به جذب چربی اضافی تولید شده ،کمک نموده و پوست را برای مدت طولانی مات نگه می‌دارد.

عدم زیادهروی در مصرف پودر فیکس

اگرچه آرایش با پودر فیکس روی پوست‌های چرب باعث ماندگاری آن می‌شود، اما استفاده بیش از حد از پودر فیکس می‌تواند منجر به تولید چربی زیاد روی پوست شود.

آرایش پوست چرب با مواد آرایشی مینرال

لوازم آرایش بر پایه موادمعدنی بهترین انتخاب برای پوست‌های چرب هستند. مواد معدنی، عموما فاقد چربی، عطر و نگهدارنده هستند و به همین جهت برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه انتخابی عالی محسوب می‌شوند و از براق شدن آرایش نیز جلوگیری می‌کنند.

استفاده از اسپری تنظیمکننده چربی برای پوستهای چرب

علاوه‌بر یک پرایمر آرایشی خوب، باید روی خرید یک اسپری تنظیم چربی نیز سرمایه‌گذاری شود. اسپری تنظیم‌کننده و مات‌کننده به حفظ آرایش طبیعی برای مدت طولانی کمک نموده و از چرب شدن پوست نیز جلوگیری می‌کند.

استفاده از از کاغذهای بلاتینگ برای پوستهای چرب

برای جذب چربی اضافی تولید شده روی پوست به‌ویژه در فضای باز، می‌توان از این کاغذها استفاده نمود. کافی است چند ثانیه آن‌ها را روی پوست فشار دهید و اجازه دهید چربی جذب شود ولی آن را روی پوست نکشید.

خودداری از لمس پوست صورت

لمس مداوم صورت، عرق انگشتان و کف دست‌ها را روی پوست منتقل می‌کند که به نوبه خود باعث می‌شود پوست در کمترین زمان ممکن، چرب و براق به‌نظر برسد. علاوه‌براین، لمس صورت می‌تواند منافذ را مسدود نموده و پوست را مستعد آکنه کند.

مراحل تثبیت آرایش پوست چرب 

رسیدگی به پوست چرب می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، چون در کنار انتخاب محصولات خاص برای این نوع پوست، باید حواستان به بهترین آرایش برای پوست چرب نیز باشد. این‌که ببینید بعد از مدت کوتاهی، آرایش از صورتت‌ان می‌ریزد و پوست را پیر و آشفته نشان می‌دهد، واقعا آزار دهنده است. داشتن یک پوست زیبا و بی‌نقص با آماده‌سازی کامل پوست آغاز می‌شود.

پاکسازی، تقویت و مرطوب کردن

بهترین شوینده‌ مناسب پوست‌های چرب، شوینده‌هایی با فرمول حاوی اسید سالیسیلیک هستند که به لایه‌برداری پوست کمک می‌کنند. پس از آن پوست باید با یک تونر آبرسانی و تمیز شود.

آبرسانی به پوست با گلاب

گلاب می‌تواند به شادابی پوست در طی روز کمک کند. قبل از این‌که آرایش کنید، کمی گلاب را روی تمام صورت و گردن خود اسپری کرده و اجازه دهید به‌طور طبیعی خشک شود.

استفاده از پرایمر برای آرایش پوست چرب

برای کنترل سبوم پوست‌های چرب، استفاده از پرایمر ضروری است. پرایمر علاوه‌بر کنترل تولید چربی مانند نوعی چسب عمل می‌کند تا آرایش را برای ساعت‌های طولانی ثابت نگه دارد.

کانسیلر

کمی کانسیلر مناسب پوست‌های چرب را با کمک اسفنج روی نواحی مشکل‌دار پوست بمالید.

کرم پودر مناسب برای آرایش پوست چرب

برای آرایش صورت خود با کرم پودر مناسب پوست‌های چرب، از یک اسفنج مرطوب استفاده کنید.

اسپری فیکس

فقط یک لایه بسیار نازک روی صورت و گردن کافی است. این کار به تثبیت آرایش کمک می‌کند. در نهایت، با یک رژگونه، سایه چشم، خط چشم، ریمل و کمی رژ لب به آرایش خود پایان دهید.

علت چرب شدن صورت بعد از آرایش 

سبک زندگی و رژیم مراقبت از پوست، بر چربی روی پوست تأثیر می‌گذارد. اما خبر خوب این است که بسیاری از افراد پس از آرایش می‌توانند چربی پوست را به حداقل برسانند. برای این کار، فقط کافی است رابطه بین تولید چربی، مراقبت از پوست و فیزیولوژی منحصربه‌فرد خود را درک کنند. مهم‌ترین دلایل چرب شدن صورت بعد از آرایش عبارتند از:

عدم آبرسانی به پوست

بسیاری از افراد سعی می‌کنند با لایه‌برداری مداوم با چربی مبارزه کنند. درحالی‌که تمیز نگه‌داشتن پوست برای مبارزه با چربی اضافی، مهم‌تر است. هنگامی که پوست بیش از حد خشک شود، غدد چربی دچار شوک شده و بیش از حد سبوم تولید می‌کنند. با آبرسانی و رطوبت پوست می‌توان از این موضوع جلوگیری نمود.

جذب نشدن مرطوبکننده روی پوست

بسیاری از مرطوب‌کننده‌ها به‌خوبی جذب پوست نمی‌شوند. وقتی مرطوب‌کننده فرصتی برای جذب نداشته باشد، فونداسیون با آن مخلوط شده و منجر به رگه شدن، کیک شدن و چرب شدن پوست بعد از آرایش می‌شود.

استفاده نکردن از پرایمر در آرایش پوست چرب

قبل از آرایش پوست چرب حتما باید صورت خود را با پرایمر آماده کنید. یک پرایمر با کیفیت می‌تواند چربی را جذب کند و درخشندگی پوست را به حداقل برساند.

استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی

هنگامی که روتین مراقبت از پوست و رژیم آرایشی خود را تنظیم می‌کنید، به یاد داشته باشید که هر محصول جدید، مواد معدنی و چربی‌های جدیدی را به پوست شما وارد می‌کند. این مواد جدید یا به پوست واکنش نشان می‌دهند یا سازگار می‌شوند. هرچه بیشتر محصولات خود را تغییر دهید یا آن‌ها را روی پوست انباشته کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که پوست دفاعی را به‌شکل تولید چربی آغاز کند.

چرا کرم پودر روی صورت تیره میشود؟ 

هنگامی که پوست پس از آرایش اکسیده شود، صورت تیره به‌نظر خواهد رسید. همیشه قبل از استفاده از کرم پودر، پرایمر را روی صورت خود بزنید. استفاده از پرایمرهایی برپایه سیلیکون به‌عنوان مانعی بین چربی‌های طبیعی پوست و چربی‌های موجود در فونداسیون عمل می‌کند. از فونداسیون هایی استفاده کنید که دارای ترکیبات غیرکومدون‌زا هستند و رنگ زیرساز را هم متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید

دکمه بازگشت به بالا