علمی و پزشکی

چه کسانی به سرطان معده مبتلا می شوند؟

یادداشت:

صادق مختاری ، متخصص طب داخلی افزود: افرادی که غذاهای پرانرژی مانند غذاهای پرچرب و شیرین می خورند بیشتر از کسانی که میوه و سبزیجات می خورند به سرطان معده مبتلا می شوند.

وی گفت: التهاب مزمن می تواند با سرطان ، دیابت ، بیماری قلبی و مرگ همراه باشد و چربی باعث ایجاد التهاب شدید در بدن می شود.

مختاری با بیان اینکه خوردن روغن نباتی التهابی است ، افزود: اگرچه این روغن ها چربی کمی دارند اما روغن هایی مانند ذرت یا روغن آفتابگردان سرشار از چربی های امگا 6 هستند که باعث افزایش التهاب و افزایش خطر بیماری های قلبی می شوند. به همین دلیل می توان به جای آن از روغن زیتون و کانولا استفاده کرد ، زیرا دارای مقدار زیادی امگا 3 است.
وی گفت: غلات تصفیه شده ، آرد سفید و مواردی مانند کیک ، نان ، نان مصنوعی و غذاهای بسته بندی شده باعث افزایش سایر پروتئین های التهابی در بدن می شود که با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در ارتباط هستند.

مختاری اظهار داشت: این مکمل ها باعث التهاب ، چاقی ، بیماری کبدی و دیابت نوع 2 می شوند و مصرف کنندگان این مکمل ها 40٪ اضافه وزن دارند.

وی همچنین به تشریح نوشیدنی هایی مانند تومور در روده پرداخت و گفت: مصرف رژیم غذایی حاوی چربی و نوشیدنی عملکرد خون را مختل کرده و منجر به فشار خون و بیماری های قلبی می شود.

مختاری افزود: دستگاه گوارش یکی از سیستم های موجود در بدن انسان و سایر موجودات زنده است. این ابزار در انسان و حیواناتی مانند معده یافت می شود. دستگاه گوارش انسان که از دهان تا باسن امتداد دارد ، حاوی دستگاه روده و دستگاه گوارش است و تا حدود 7 متر رشد می کند.

وی گفت: این نیازها شامل بزاق در روده ها ، اندام هایی است که از معده و دیواره شکم ، لوزالمعده و کبد بیرون زده اند. ناراحتی معده همچنین شامل دهان ، گلو ، گلو ، معده ، روده کوچک ، روده بزرگ و روده است.

مختاری افزود: هر چیزی که وارد معده شود با مواد مغذی موجود در معده مخلوط می شود و ساده ترین اجزا را تجزیه می کند. این مخلوط که کیموس نامیده می شود ، سپس از معده خارج شده و به روده ها می رود ، جایی که مواد غذایی شکسته وارد جریان خون می شود. غذاهایی که از طریق جریان خون به داخل رگها تجزیه می شوند ابتدا به کبد وارد می شوند ، در حالی که مواد دیگر در کبد ذخیره می شوند و سپس برای غذا به سلولهای بدن منتقل می شوند. موادی که اضافه نمی شوند نیز در بدن دفع می شوند.

دکمه بازگشت به بالا