علمی و پزشکی

جلوگیری از سرطان معده یک درمان روانپزشکی است

به گزارش شفاف ، متخصصان معتقدند محصولات لیتیوم می توانند سلامت سلول های خونی را بهبود بخشیده و آنها را قادر به مقابله با عوارض سرطان کنند.

این اکتشافات منجر به تولید لیتیوم جدید ، دارویی که برای درمان انواع مختلفی از بیماریهای روانی استفاده می شود ، می شود و لیتیوم می تواند از پیشرفت سرطان روده بزرگ جلوگیری کند.

این آزمایش افراد مبتلا به “پولیپوز آدنوماتوز خانوادگی” (FAP) را بررسی می کند.

FEP یک بیماری نادر است که از هر 7 تا 22 نفر یک نفر را درگیر می کند. این وضعیت فقط پس از برداشتن کل قفس توسط جراحی منجر به سرطان معده می شود.

تصور می شود که بیشتر سرطان های دستگاه گوارش ناشی از جهش ژنتیکی به نام EPC باشد.

سلول های معده تحت تأثیر جهش های EPC نشان داده شده است که در از بین بردن همتایان سالم آنها مثر است.

به گفته متخصصان ، این می تواند منجر به رشد سریع سلولهای جهش یافته و تشکیل سلولهای سرطانی شود. بیماران مبتلا به FEP جهش در ژن های EPC دارند و صدها پلی کانی بزرگ در روده آنها ایجاد می شود.

پروفسور لوئیس ورمیلن ، نویسنده اصلی مقاله در ژورنال Nature می گوید: “ما اولین قدم در توسعه سرطان روده بزرگ را شناسایی کرده ایم.”

“ما دریافته ایم که پس از جهش ژن کلیدی فعال کننده سلولهای اندوتلیال ، این سلولها به سلولهای مصنوعی تبدیل می شوند که سلولهای طبیعی طبیعی را سرکوب می کنند.” این درک جدید است زیرا مردم اغلب تصور می کنند سلولهای جهش یافته ای که می توانند سرطان را تغییر دهند سریعتر رشد می کنند یا با مرگ سلولی مقابله می کنند. اما تحقیقات ما نشان می دهد سلولهایی که در معرض زخم قرار دارند قادر به سرکوب و عملکرد بهتر سلولهای اطراف خود هستند. این همان چیزی است که ما آن را رقابت زیاد می نامیم.

دکتر گفت: “یافته های پروفسور ورمیلن و تیم وی برای درک ما از سرطان بسیار مهم است.” هلن ریپن ، مدیر آژانس بین المللی تحقیقات سرطان. ما از دیدن نتایج این آزمایشات و آینده ای که برای افراد مبتلا به سرطان مادرزادی ایجاد می شود بسیار هیجان زده هستیم.

به گزارش ایندیپندنت ، سرطان معده چهارمین نوع شایع سرطان در انگلیس است که هر ساله بیش از 48000 نفر مبتلا به سرطان روده بزرگ می شوند.

علائم سرطان روده بزرگ همچنین شامل تغییر در عادات روده ، درد شکم و لخته شدن خون در مدفوع است.

دکمه بازگشت به بالا