برترین های کار و کسبعمومی

چگونه از ماکروفر استفاده کنم

مایکروویو یا مایکروفر می‌تواند یک وسیله بسیار خوب برای گرم کردن باقی مانده وعده غذایی یا طبخ سریع یک غذای تازه باشد. اما خیلی از افرادی که مایکروفر استفاده می‌کنند فقط از آن برای گرم کردن غذا استفاده می‌کنند و از ویژگی‌های مختلف ماکروفر خود استفاده نمی‌کنند. تعمیر ماکروفر پاناسونیک در اصفهان به صورت متخصصانه و با استفاده از تجهیزات پیشرفته صورت می‌گیرد . یکی از دلایل آن این است که طرز کار مایکروویو را به طور صحیح نمی‌دانند و همچنین با همه قابلیت های دستگاه آشنا نیستند.

گرم کردن غذا در ماکروفر

باقی مانده غذاهای 1 تا4 روز گذشته را می توانید دوباره گرم و مصرف کنید. باقی مانده غذای 5 روز یا بیشتر نباید دوباره گرم یا خورده شوند. زیرا به احتمال زیاد فاسد شده یا اینکه حاوی باکتری‌های زیادی هستند. اگر شما هم جزء کسانی هستید که با طرز استفاده از ماکروفر آشنا نیستید و تا به حال از همه قابلیت‌های دستگاه خود استفاده نکرده اید یا اینکه مایکروویو خود را به تازگی خریداری کرده اید و می‌خواهید از آن استفاده کنید، حتما همه بخش‌های این مقاله را دنبال کنید.

  1. نحوه قراردادن موادغذایی داخل مایکروفر برای گرم کردن : مواد غذایی را به صورت حلقه‌ای روی یک بشقاب سرامیکی یا یک کاسه شیشه ای بچینید. قرار دادن مواد غذایی وسط بشقاب یا کاسه باعث می‌شود غذا در لبه بشقاب سریعتر از غذا در مرکز آن گرم شود.
  • از فشار دادن مواد غذایی به صورت حلقه ای در لبه بشقاب یا کاسه خودداری کنید. این کار باعث می‌شود غذا به طور یکسان گرم نشود.
  • همیشه مواد غذایی را در ظروف سرامیکی یا شیشه ای گرم کنید.
  • ظروف پلاستیکی ممکن است ذوب شوند یا حتی غذای شما را آلوده کنند.
  • ظروف فلزی نیز می‌توانند در مایکروویو جرقه بزنند و خطر آتش سوزی به همراه داشته باشند.
  • از استفاده کردن از ظروف سرامیکی یا شیشه ای که دارای روکش طلا یا قطعات فلزی هستند خودداری کنید زیرا باعث می‌شوند.
  1. پوشاندن موادغذایی قبل از گرم کردن : قبل از گرم کردن، مواد غذایی را با یک پوشش پلاستیکی ضخیم بپوشانید تا از پاشیدن مواد غذایی در مایکروویو جلوگیری کنید. از یک پوشش ضخیم و گنبدی ساخته شده از پلاستیک بادوام که برای استفاده در مایکروفر طراحی شده، استفاده کنید.
  • هنگام گرم شدن غذا، درپوش پلاستیکی نیز به شما در حفظ بخار غذایی که گرم می‌کنید، کمک کند و این امر باعث کمتر خشک شدن آن می‌شود.
  • می‌توانید از یک دستمال کاغذی ضخیم یا کاغذ روغنی به عنوان یک جایگزین روی مواد غذایی استفاده کنید.
  • دستمال کاغذی را بیش از یک دقیقه روی غذا نگذارید، زیرا در صورت طولانی تر ماندن در مایکروویو ممکن است بسوزد.
  1. مدت زمان لازم برای گرم کردن غذا در ماکروفر : یک بار که غذا را گرم کنید، خودتان متوجه می‌شوید که چه مدت زمان برای گرم کردن غذای پخته شده لازم است. با گرم کردن غذا به مدت یک دقیقه شروع کنید. سپس آن را از دستگاه بیرون آورده و بررسی کنید تا ببیند آیا به اندازه کافی برای شما گرم است یا خیر.
  • غذا را هم بزنید، به دنبال بخار حاصل از غذا باشید و آن را امتحان کنید تا ببینید به اندازه کافی گرم شده است.
  • اگر غذا به اندازه کافی برای شما گرم نیست، آن را برای 30 ثانیه تا یک دقیقه دیگر گرم کنید.
  • گرم کردن غذا را در فواصل 30 ثانیه تا یک دقیقه ادامه دهید تا به میزان دلخواه شما گرم شود.
  • گرم کردن غذا در مدت زمان کوتاه باعث می‌شود غذای شما بیش از حد داغ نشود و به این ترتیب عطر و طعم آن تغییر نمی‌کند.
  1. گرم کردن موادغذایی به صورت جداگانه : بعضی از غذاها را بطور جداگانه گرم کنید تا خیلی خشک یا تر نشوند. بسته به آن چه که در حال گرم کردن مجدد آن هستید، ممکن است لازم باشد غذاهای مختلف خود را به صورت جداگانه گرم کنید.
  • ابتدا مواد غذایی متراکم مانند گوشت را گرم کنید چرا که گرم شدن آن ها بیشتر طول می‌کشد.
  • سپس مواد غذایی با چگالی کمتر مانند ماکارونی یا سبزیجات پخته را گرم کنید.
  • به عنوان مثال، اگر درحال گرم کردن همبرگر هستید، همراه با آن نان را گرم نکنید زیرا علاوه بر اینکه باعث طعم گرفتن نان می‌شود، رطوبت همبرگر باعث، تَر شدن نان خواهد شد.
  1. گرم نکردن برخی موادغذایی با ماکروفر : برای گرم کردن مجدد برخی از غذاها مانند پیتزا، از مایکروویو استفاده نکنید چرا که ممکن است زیادی خشک یا تر شوند. به جای اینکه یک قطعه پیتزا باقیمانده را در مایکروویو گرم کنید، آن را در فر گرم کنید.
  • با قرار دادن یک تکه آب روی آن و پوشاندن آن با فویل تا زمانی که گرم شود حباب‌ها را در فر گرم کنید.
  • از گرم کردن گوشت پخته شده مانند گوشت گاو، مرغ در ماکروفر خودداری کنید، زیرا بسیار خشک و لاستیکی می‌شود. در عوض، گوشت را در اجاق گاز یا یک ظرف مخصوص روی اجاق گاز گرم کنید.

طرز استفاده از ماکروفر، نحوه پخت غذا

در ادامه توضیحاتی در رابطه با یخ زدایی موادغذایی با ماکروفر، پخت سبزیجات و … بیان شده است.

  1. یخ زدایی موادغذایی با ماکروفر : غذاهای منجمد را با استفاده از مایکروفر یخ زدایی کنید. دستورالعمل های موجود روی برچسب شام مایکروویو را برای زمان پخت مناسب دنبال کنید.
  • دستگاه شما ممکن است دارای دکمه یخ زدایی باشد که می‌توانید از آن برای پختن غذای منجمد استفاده کنید.
  • می‌توانید پخت غذای منجمد را با ضریب 7 دقیقه برای هر 500 گرم غذا را امتحان کنید.
  • مواد غذایی منجمد را برای یخ زدایی در مایکروویو در ظرف سرامیکی یا شیشه ای قرار دهید.
  • حتما غذایی را که برای یخ زدایی در ماکروفر قرار می‌دهید یک بار، هم بزنید تا نقاطی از آن یخ زده یا سرد نماند.
  • اگر قسمت‌هایی از غذا سرد یا یخ زده بود، مجددا آن را به مدت 30 ثانیه تا یک دقیقه در داخل دستگاه قرار دهید.
  1. پخت سبزیجات در ماکروفر : می‌توانید سبزیجات را در مایکروویو بخار کنید.
  • سبزیجات خام مانند کلم بروکلی، هویج و گل کلم را در یک بشقاب سرامیکی یا در یک کاسه شیشه ای قرار دهید.
  • می‌توانید مقداری آب با کمی کره به سبزیجات اضافه کنید تا به بخارپز شدن آن ها کمک کند.
  • سبزیجات را با یک درپوش بپوشانید سپس، آن ها را به مدت 2-3 دقیقه در مایکروویو بپزید.
  • سبزیجات را هم بزنید و برای مدت زمان 1 دقیقه دوباره آن ها را در دستگاه قرار دهید تا به اندازه کافی بخارپز شوند.
  • بعد از پختن می توانید فلفل سیاه ، نمک و سایر ادویه ها را به سبزیجات بخار پز اضافه کنید.
  1. طرز استفاده از ماکروفر، نحوه پخت ماهی : ماهی را نیز می‌توانید با نمک و فلفل و لیمو مزه دار کنید و در مایکروفر بپزید. برای پخت ماهی آن را در یک ظرف سرامیکی قرار دهید و روی آن را با پلاستیک مخصوص بپوشانید. ماهی را به مدت 1 تا 2 دقیقه در مایکروویو بپزید تا رنگ گوشت آن سفید شود. البته زمان پخت ماهی به اندازه، شکل و ضخامت فیله بستگی دارد.
  2. درست کردن پاپ کورن در ماکروفر : برخی از مایکروویوها دکمه مخصوص درست کردن پاپ کورن دارند. شما می‌توانید با توجه به برچسب روی دکمه‌های مایکروفر، زمان مناسب برای درست کردن پاپ کورن را بخوانید. ذرت‌ها را در یک کیسه پلاستیکی در باز که قابل استفاده در مایکروویو است قرار دهید و تا زمانی که صدای پریدن آن‌ها را می‌شنوید به درست کردن آن‌ها ادامه دهید.
  3. پخت سوپ در مایکروفر : سوپ یا سس را در مایکروویو نپزید. سوپ‌ و سس هنگام پختن در مایکروفر، مستعد پاشیدن و مشتعل شدن هستند. به جای مایکروویو، آنها را روی اجاق گاز آماده کنید.

نحوه استفاده از مایکروفر و نگهداری دستگاه

نظافت دستگاه را حلی برای رفع مشکلات جزئی در دستگاه است. تمیز کردن مایکروویو در عملکرد بهتر و طولانی مدت آن تاثیر گذار است.  تمیز کردن منظم مایکروفر :

  • هفته ای یکبار دستگاه را تمیز کنید.
  • برای پاک کردن قسمت داخلی مایکروویو از یک پارچه مرطوب استفاده کنید.
  • با استفاده از یک ماده پاک کننده طبیعی مانند جوش شیرین و آب، مواد غذایی داخل مایکروویو را پاک کنید.
  • همچنین می‌توانید از ترکیب آب و مایع ظرفشویی را برای استفاده کنید.
  1. از بین بردن بوی بد در ماکروفر : پس از مدتی، مایکروویو شما ممکن است بو بگیرد، به خصوص اگر به طور مرتب تمیز نشود.
  1. برای از بین بردن بوی بد مایکروویو می‌توانید1 تا 1.5 فنجان (240 تا 350 میلی لیتر) ترکیب آب و آبلیمو را به همراه پوست یک لیمو در یک کاسه شیشه بریزید.
  2. سپس کاسه را درون دستگاه قرار دهید و آن را برای مدت زمان 4-5 دقیقه گرم کنید. بعد از اینکه آب از جوش افتاد با استفاده از دستکش نسوز ظرف را از مایکروویو خارج کنید.
  3. سپس می‌توانید با استفاده از یک پارچه تمیز داخل آن را تمیز کنید.

معنی علائم روی مایکرفر چیست؟

مایکروویو شما ال جی، سامسونگ، دوو، کنوود یا هر برندی که باشد پر از شکل‌های مختلف روی پنل کنترل است، اما معنی این علائم واقعا چیست و چه کاربردی دارند؟ طرز کار با دکمه‌های مایکروویو چگونه است؟ در این بخش درباره رایج‌ترین علائم مایکروویو‌های برندهای مختلف صحبت می کنیم. اگر به دنبال علائمی هستید که در این لیست وجود ندارد، بهتر است به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید تا بتوانید به خوبی طرز استفاده از ماکروفر را یاد بگیرید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا