علمی و پزشکی

چگونه با Corona ورزش کنیم؟

بیماری Covid-19 وضعیت پیچیده ای در جهان ایجاد کرده است و به نظر می رسد انسان باید از آن استفاده کند و با حضور طولانی مدت خود سازگار شود. برای این منظور ، محققان در کشور توصیه هایی را برای تمرین گروه های مختلف افراد تحت این شرایط ارائه داده اند.

به گزارش patc ، در دسامبر سال 2019 ، بسیاری از افراد در ووهان چین نوع جدیدی از پنومونی را ایجاد کردند که تحت تأثیر واکسن ها و درمان های موجود قرار نگرفت و در نتیجه این بیماری بر اثر نوع جدیدی از کروناویروس ایجاد شد که می تواند در انسان گسترش یابد. ذکر شده از آنجا که تعداد قربانیان از هزار نفر عبور می کند ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) نام رسمی این بیماری را 19-Covid انتخاب کرده است که نشان دهنده کورو ویروس ، ویروس و بیماری است. و سرانجام ، 2019. آمار نشان می دهد که از تاریخ 28 ماه مه 2009 ، کوروی ویروس جدید باعث کشته شدن بیش از 200،000 نفر و آلوده شدن بیش از 3 میلیون نفر شده است.

به گفته کارشناسان ، شیوع ویروس جدید و کشنده رویدادهای مهم از جمله مراکز عمومی ، اماکن ورزشی و سطوح مختلف مسابقات ورزشی و المپیک 2020 در سراسر جهان را متوقف کرده است. از طرف دیگر ، WHO و وزارت بهداشت در کشورهایی که شیوع بالای عفونت ها مانند ایالات متحده ، چین ، آلمان ، ایران ، اسپانیا و ایتالیا دارند ، نیاز به داشتن شبکه خانگی دارند. حال سوال اصلی این است که آیا افراد برای حفظ تناسب اندام مجاز به شرکت در فعالیت های ورزشی هستند. و اگر برخی از افراد نمی توانند از ورزش در هنگام گسترش تاج جلوگیری کنند ، چگونه باید این کار را انجام داد؟

برای این منظور ، یک مطالعه مروری توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی تهران انجام شده است که سعی می شود به این سؤالات مناسب پاسخ دهد.

براساس یافته های این مطالعه ، افراد مختلفی که در معرض ویروس هستند براساس علائم احتمالی می توانند به گروه های مختلفی تقسیم شوند و هر فرد می تواند از توصیه های ورزشی خود استفاده کند.

حسین شیروانی و همکارش در مرکز تحقیقات فیزیولوژی ورزشی ، یک پژوهشکده سبک زندگی در دانشگاه علوم پزشکی ، گفتند: “تولید آنتی بادی ، تکثیر لنفوسیت ها ، تولید گاما اینترفرون گاما ، سلول های NK و ایمونوگلوبولین های G و M را افزایش می دهد. همچنين واكنشهاي شديد و طولاني مدت درمورد واكسيناسيون آنفلوانزا در بزرگسالان دارد.

براساس سوابق تحقیقاتی در این زمینه و مقایسه برخی از عوارض مرتبط با تب کوویداز 19 به تب H1N1 ، این محققان موارد زیر را برای تمرینات هنگام انتقال ویروس توصیه می کنند:

1. از نظر منطقی ، افراد باید در این زمان ورزش سخت و سخت را محدود کنند ، زیرا ایده “پنجره باز” احتمال ابتلا به آنها را افزایش می دهد.

2- افراد سالم و بدون علامت با رعایت دستورالعمل های بهداشتی می توانند به ورزش با شدت متوسط ​​ادامه دهند و از تقویت سیستم ایمنی بدن بهره مند شوند.

3- افرادی که علائم خفیف بیماری در دستگاه تنفسی فوقانی دارند (به عنوان مثال: آبریزش بینی ، احتقان سینوس و گلودرد کوچک) ممکن است با رعایت ملاحظات فعالیت های ورزشی ملایم را انجام دهند.

4 – افراد مبتلا به علائم گسترده تر و مشکوک Kovid-19 (مانند: تب ، سرفه خشک ، گلودرد شدید ، درد بدن ، تنگی نفس ، خستگی عمومی) باید تا زمان بهبودی کامل از فعالیت های ورزشی خودداری کنند.

این یافته های علمی در مجله علمی “پزشکی نظامی” منتشر شده است ، که می تواند در پاکسازی ذهن مردم در مورد نحوه ورزش در روزهای رنج از تاج مؤثر باشد. این انتشارات توسط دانشگاه بقیه الله و مؤسسه تحقیقات پزشکی منتشر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا