برترین های کار و کسبعمومی

چیدمان مبلمان اداری خود را چگونه انجام دهیم؟

هنگامی که صحبت از طراحی داخلی فضای اداری می‌شود مهم ترین نقش را اصول چیدمان مبلمان اداری بر عهده دارند.همانطور که میدانید انتخاب و خرید مبلمان اداری کاری دشواراست، اما چیدمان آن ها به مراتب سخت تر میباشد و نیازمند دانستن نکاتی در باره چیدمان اجزای مبلمان اداری مانند میز ها و صندلی های اداری و.. میباشد. با ما همراه باشید تا نکاتی در این موضوع به شما آموزش دهیم.

هنگامی که صحبت از طراحی داخلی فضای اداری می‌شود مهم ترین نقش را اصول چیدن مبل اداری  بر عهده دارد.همانطور که میدانید انتخاب و خرید مبلمان اداری کاری دشواراست، اما چیدمان آن ها به مراتب سخت تر میباشد و نیازمند دانستن نکاتی در باره چیدمان اجزای مبلمان اداری مانند میز ها و صندلی های اداری و.. میباشد. با ما همراه باشید تا نکاتی در این موضوع به شما آموزش دهیم.

Cheap office chair features

اصول انتخاب مبلمان اداری

برای درک اهمیت اصول چیدمان محیط کار کافیست یکبار در یک محیط غیر استاندارد قرار بگیرید تا متوجه شوید بهم ریختگی و غیر اصولی چیدمان فضای کار، باعث بهم ریختگی ذهنی کارمندان و مراجعه کنندگان شما میشود و متوجه خواهید شد کارمندان نمیتوانند فعالیت های  خود را انجام دهند و کارفرماها و مراجعه کنندگان شما توانایی تصمیم گیری درست را نخواهند داشت.

در چیدمان اصولی قیمت مبلمان اداری شما اهمیت زیادی ندارد زیرا اگر شما از گران ترین مبلمان اداری نیز استفاده نمایید تا زمانی که اصول چیدمان مبلمان اداری را درست رعایت نکنید به نتیجه مطلوب و دلخواه خود نمیرسید.

در ادامه نکات چیدمان اصولی را باهم بررسی میکنیم در نگاه کلی اصول چیدمان شامل نکات زیر میباشد:

  • مبلمان متناسب با کار
  • توجه به ابعاد محیط
  • ترکیب رنگی مناسب
  • خلوت بودن ورودی ها
  • ایجاد تعادل بصری
  • آسایش و راحتی کارمندان
  • استفاده از ملزومات و مبلمان مناسب

متناسب با نیاز محیط کاری خود مبلمان انتخاب کنید

اولین قدم و ساده ترین نکته ایی که در چیدمان اصولی مبلمان اداری باید رعایت کنید این است که لیستی از وسایل مورد نیاز خود را تهیه نمایید و مواردی که در لیست خود دارید را متناسب با هدف و نوع فعالیت شرکت و تعداد کارمندان خود در حال حاضر و آینده خریداری نمایید. با مشخص کردن این لیست میتوانید خریدی راحت تر از بهترین متریال ها با بهترین قیمت داشته باشید.

با توجه به ابعاد محیط کاری خود خرید نمایید

یکی از مهمم ترین اصول چیدمان مبلمان اداری که باید به آن توجه ویژه ایی داشته باشید ابعاد محیط محل کارتان میباشد. هر چه محیط کاری شما بزرگتر باشد طراحی و چیدمان مبلمان نیز راحت تر میباشد اما محیط های کوچک تر چالش بیشتری برای انتخاب چیدمان مناسب و بهینه سازی محیط اداری خود دارند. بهینه سازی محیط به این معنی است که شما از محیط خود با چیدمان مناسب بهترین استفاده را از فضا کنید.

برای مثال برای محیط های کوچک سعی کنید از  ساده و کم جا و یا به اصطلاح مینیمال استفاده نمایید؛ همچنین برای انتخاب رنگ بهتر است از رنگ های روشن استفاده نمایید تا در دید محیط را بزرگتر نمایش دهد و بالعکس در محیط های بزرگ از میز ها و صندلی های ادری بزرگتر و کلاسیک استفاده نمایید تا محیط را بدرستی نشان دهد. همچنین پیشنهاد میکنیم از یک سبک مبلمان استفاده نمایید به طور مثال اگر میز های شما سبک مدرن هستند از مبل های مدرن برای مهمان های خود استفاده کنید.

از ترکیب رنگی مناسب استفاده کنید

برای داشتن یک چیدمان اصولی استفاده از رنگ های مکمل بسیار اهمیت دارد زیرا هر چه مبلمان اداری شما گران قیمت باشد و از بهترین متریال روز بازار نیز انتخاب شود ولی تناسب رنگی درستی نداشته باشد در دید نادرست و محیط شما خسته کننده به نظر میرسد.

از چیدمان ورودی خودداری نمایید

برای اینکه بتوانید فضای کاری خود را بزرگتر نشان دهید کافیست از چیدمان ورودی ها خود داری کنید زیرا اینکار باعث بهم ریختگی بصری نیز میشود

به آسایش کارمندان خود توجه کنید

یکی دیگر از مهمترین نکات اصول چیدمان مبلمان اداری توجه به راحتی و رفاه کارمندان می‌باشد زیرا همانطور که میدانید هنگامی که کارمندان شما روحیه خوبی داشته باشند بازده کاری شما نیز افزایش پیدا میکند. به همین منظور هنگام چیدمان به و انتخاب مبلمان اداری، مبلی را انتخاب نمایید که هم از لحاظ بصری زیبایی داشته باشد و از  ارگونومیک استفاده نمایید. اگر میتوانید برای فضای استراحت کارمندان فضایی را در نظر بگیرید برای اینکار نیاز به استفاده از اتاقی جداگانه نمیباشد و میتوانید به راحتی از انواع پارتیشن های اداری استفاده کنید.

از گیاهان و ملزومات اداری مناسب استفاده نمایید

به تازگی در تحقیقاتی که شده است نشان داده شده تعناصر طبیعی مانند گیاهان و نور طبیعی در راندمان کاری کارمندادن تاثیر بسیار زیادی دارند. کارمندان در محیط هایی با نور طبیعی کمتر دچار فرسودگی و کسالت میشوند بنابر این سعی کنید هنگام چیدمان مبلمان محیط کاری خود، از پوشاندن پنچره ها با پرده های ضخیم و یا ملزومات خود داری نمایید و اجازه دهید حس تازگی به محیط کار شما القا شود.

همچنین از گیاهان آپارتمانی که نیاز به نور مستقیم ندارند می‌توانید استفاده نمایید و همچنین میتوانید اکواریومی برای زیباتر نمودن فضا استفاده نمایید. فراموش نکنید تنها استفاده از چند میز و صندلی اداری برای چیدمان مناسب کافی نیست و شما باید از ملزومات اداری همانند جالباسی، زیر لیوانی، سطل های زباله، زیر پایی و … استفاده نمایید. چنانچه تصور میکنید رعایت کردن تمام اصول چیدمان  برای شما زمانگیر و سخت میباشد، کافیست با متخصصین و طراحانی مانند گروه مبلمان اداری راما تماس بگیرید تا از ابتدای خرید و انتخاب مبلمان در کنار شما هستند.

سخن پایانی

میتوانید در چیدمان اصولی از سلیقه شخصی خود استفاده نمایید برای مثال اگر طرفدار سبک مینیمال هستید از مبلمان اداری ساده و مدرن استفاده نمایید و نیازی نیست از تزئینات فاخر و سنگین استفاده کنید. اگر کار شما به صورتی است که نیاز دارد کارمندان شما بیشتر باهم در ارتباط باشند میتوانید از میز های گروهی استفاده نمایید و به جای دیوار های سنگین از پارتیشن های شیشه ایی استفاده کنید.

همچنین شما با رعایت نکاتی مانند انتخاب رنگ مناسب و توجه به ابعاد مبل اداری انتخابی همراه با استفاده از گیاهان و نور طبیعی میتوانید به سادگی ظاهری آراسته برای خود و کارمندانتان و فضایی قابل اعتمادبرای بالا بردن راندمان کاری و افزایش رفاه کارکنان و مراجعه کنندگان هر اداره ای نیازمند مبلمان اداری است. چیدمان مبلمان اداری نیازمند دانش و داشتن سلیقه است. بیشتر مدیران همواره این سوال را مطرح می کنند که نحوه صحیح چیدمان مبلمان اداری چگونه است؟ چیدمان این مبلمان یک حرفه است. در صورتی که به درستی چیده شوند مزایای بسیاری به همراه دارند. مبلمان اداری شامل صندلی ارگونومیک، اداری، کارشناسی و… می باشد.

دکمه بازگشت به بالا