اقتصادی

کدام استان‌ها گاز بیشتری مصرف می‌کنند؟

در حال حاضر ، 90 درصد گاز طبیعی کشور در جنوب تولید می شود ، اما 67 درصد از مصرف آن در شمال کشور است. استانهای شرقی و غربی آذربایجان ، قسمتهای شمالی کشور ، استانهای گیلان و مازندران و خراسان شمالی ، رضاوی و استانهای جنوبی و تهران استانهایی هستند که مصرف گاز طبیعی بالایی دارند. این در مصرف گاز طبیعی است. در صورت عبور از خط قرمز.

براساس داده های patc ، از ابتدای ماه دسامبر ، با ورود موج سرماخوردگی کشور ، میزان مصرف گاز طبیعی کشور 27 درصد افزایش یافته است ، به طوری که در روزهای اخیر ، در بخشهای داخلی و تجاری ، شاهد مصرف روزانه 600 میلیون نفر هستیم. متر مکعب حدود 80٪ از کل تولید گاز طبیعی را تشکیل می دهد. همانطور که مقامات گفتند ، این میزان مصرف گاز طبیعی در سطح هشدار است. این مشکل باعث محدودیت در تأمین گاز طبیعی به صنایع مختلف شده است. بنابراین ، تأمین گاز طبیعی به بخشهای داخلی با مشکلی مواجه نخواهد شد.

علاوه بر این ، چند روز است که طرح تنظیم روشنایی کانال قفل شده است تا بتواند با بستن روشنایی بزرگراه ها ، فضای بین شهری و فضای سبز ، گاز طبیعی نیروگاه ها را تأمین کند و از این طریق برق را برای کاربران تأمین کند ، اگرچه این طرح مورد انتقاد قرار گرفته است. به نظر می رسد در این حالت ، چاره ای جز اجرای طرح نیست ، حتی برخی از نیروگاه های کشور مجبور به استفاده از مازوت هستند.

از طریق قطع برق در چراغ های خیابان ، می توان هر روز 1 تا 1.5 متر مکعب گاز طبیعی صرفه جویی کرد

رجبی مشهدی ، سخنگوی صنعت برق گفت که به دلیل محدودیت های ترافیکی شبانه در شهرهای نارنجی و قرمز ، نیازی به روشن شدن تابلوهای بانکی یا تابلوهای تبلیغاتی نیست. نتیجه ای غیر از اتلاف بودجه دولت نیست. بنابراین ، صنعت برق از هفته گذشته پس انداز کرده است. اول ، با کاهش روشنایی خیابان و حذف روشنایی غیرضروری خیابان ، حداقل 500 مگاوات می تواند صرفه جویی کند.

به گفته وی ، با قطع برق چراغ های خیابان می توان روزانه 1 تا 1.5 متر مکعب گاز و در ازای هر 10 درصد برق صرفه جویی ، 70 میلیون متر مکعب گاز صرفه جویی کرد. مردم ، به ویژه مناطق گرمسیری ، میزان مصرف برق و گاز طبیعی خود را حدود 10 درصد کاهش داده اند.با اطمینان و بدون قطعی برق از این وضعیت عبور خواهیم کرد.

مصرف برق 4.5٪ افزایش یافته است

مصرف برق این کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 4.5 درصد افزایش یافته است و مصرف گاز به یک سطح نگران کننده رسیده است. 80 درصد از مصرف گاز کشور در بخش داخلی استفاده می شود. این در زمینه صرفه جویی در مصرف گاز و برق است. کمک به ساکنان مناطق سردسیر که برای گرمایش از برق نیز استفاده می کنند بسیار مهم است.

کاهش دمای خانه تا حدودی مرحله پارس جنوبی است

بنابراین باید توجه داشت که هر بار سیستم گرمایشی دما را یک درجه کاهش می دهد ، می توان در مرحله اول تولید پارس جنوبی صرفه جویی کرد و اگر افراد سیستم گرمایش خانه را فقط یک درجه کاهش دهند و راحتی حدود 21 یا 22 درجه را حفظ کنند به ازای هر درجه افت دما در سیستم گرمایشی ، می تواند در تولید یک فاز پارس جنوبی صرفه جویی کند.

در همین راستا ، مدیر اعزام شرکت ملی گاز ایران ، جولایی ابراز امیدواری کرد که با کمک و اقتصاد مردم بتوان تولید پایدار را حفظ و در سراسر کشور توزیع کرد. وی اظهار داشت: امروز میزان مصرف کشور در مدت مشابه سال گذشته حدود 10 درصد است ، این وضعیت افزایش یافته است ، یک دلیل شیوع بیماری کرونا قلب و افزایش استفاده از آب گرم است ، دلیل دوم موج سرما در کشور است. ، که باعث می شود مردم بیش از سال گذشته گاز طبیعی مصرف کنند.

به گفته وی ، پیش بینی های هواشناسی نشان می دهد که موج جدید سرما در هفته آینده کشور را طغیان خواهد کرد. در حال حاضر فشار در برخی مناطق به شدت کاهش یافته است و در برخی مناطق با کاهش فشار روبرو هستیم از این رو امیدواریم با کمک مردم بتوانیم فشار بر اینترنت را کاهش دهیم. تقویت.

مشترکان چگونه می توانند مصرف را کاهش دهند؟

بهتر است پس انداز را به ساده ترین روش شروع کنید. با پایین آوردن دمای خانه و پوشیدن لباس گرم می توانید در مصرف بنزین بسیار صرفه جویی کنید ؛ این بدان معنی است که با کاهش فقط یک درجه ای درجه حرارت خانه ، می توانید هزینه گرمایش خانه را تا 5٪ کاهش دهید.

اتلاف حرارت یک پنجره تک جداره تقریباً 10 برابر یک دیوار عایق است. به منظور كاهش مشكلات ناشی از پنجره ها ، می توان لایه ای از هوای ساكن را به طرق مختلف بین محیط های داخلی و خارجی ایجاد كرد ، این می تواند تلفات حرارتی پنجره ها را به نصف كاهش دهد. روش های مختلفی برای ایجاد این لایه هوا وجود دارد.

به منظور افزودن شیشه های دو جداره به پنجره های موجود ، می توان لایه دیگری از شیشه های شفاف یا شیشه های اکریلیک را بر روی آن نصب کرد و فضای بین آنها را کاملاً آنلاین و موم کرد. در این فضا باید مقداری مواد رطوبت دار قرار داده شود تا رطوبت موجود در فضا کاملاً جذب شود.

علاوه بر این ، مواد ویژه عایق پنجره راه حل خوبی است.این مواد عایق به صورت برچسب های شفاف ساخته می شوند ، که به راحتی روی شیشه پنجره چسبانده می شوند و ویژگی های خاصی از شیشه دوجداره را ایجاد می کنند. . این برچسب ها در تابستان ورودی حرارت را تا 80٪ کاهش می دهند. علاوه بر این ، انرژی تابشی کم این محصولات باعث کاهش تلفات گرما و زمستان تا 30٪ می شود.

روش دیگر برای بهبود کارایی پنجره های موجود نصب صفحات پلاستیکی شفاف روی پنجره ها است. برای چسباندن این صفحات شفاف روی شیشه می توانید از نوار دو طرفه استفاده کنید و چند میلی متر از هم فاصله داشته باشند.

ساده ترین کاری که می توان انجام داد این است که در طول یک سال بسیار سرد نایلون را به مدت چند هفته روی پنجره قرار دهید و سپس آن را با نوار پهن بپیچید. این امر عمدتا سطح بالاتری از راحتی را برای ساکنان ایجاد می کند و همچنین باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می شود.

از طرف دیگر ، نصب یک پرده تمام موج که پنجره را کاملاً بپوشاند می تواند تا حد زیادی از اتلاف گرما جلوگیری کند. این پرده ها همچنین می توانند تابش نور آفتاب را در تابستان مسدود کرده و به خنک شدن فضای داخلی ساختمان کمک کنند ، به خصوص اگر دارای پوشش صاف باشند.

اندازه و نصب صحیح پرده بسیار مهم است. پرده باید اطمینان حاصل کند که هوا نمی تواند آزادانه پشت پرده حرکت کند. برای این کار می توانید از چیزی مثل تخته چوبی برای پر کردن فاصله ریل پرده تا دیوار استفاده کنید یا یک گیره روی پرده ثابت کنید تا پرده همچنان به دیوار بچسبد. پایین پرده را می توان با ابزار به دیوار نیز ثابت کرد.

یکی از بزرگترین دلایل اتلاف سوخت خانگی سو abuse استفاده از اجاق گاز است. سوزاندن بیش از حد شعله های آتش ، قرار دادن ظروف کوچک در آتش های بزرگ و قرار دادن ظروف بزرگ در آتش های کوچک مهمترین اشتباهاتی است که برخی خانم های خانه دار مرتکب شده اند و 40٪ از سوخت اضافی را هدر می دهند. همچنین به یاد داشته باشید که شعله اجاق گاز باید آب را بسوزاند.

علاوه بر این ، در حمام ، دوش را به طور کامل باز نکنید ، بلکه مقداری آب گرم در وان بریزید و پس از شستشوی کامل ، از دوش فقط برای شستشوی نهایی استفاده کنید.

راه دیگر برای صرفه جویی در مصرف سوخت در زمستان بستن کامل درب خانه یا حتی اتاق است. اگر اتاق شما بخاری یا سیستم گرمایشی ندارد ، لطفاً در زمستان آن را خاموش کنید تا از ورود سرما به اتاق شما جلوگیری شود.

برای صرفه جویی در 10٪ از مصرف سوخت ، می توانید از اتاق خواب شروع کنید. در زمستان نباید دمای اتاق به حدی باشد که پنجره ها باز شود. خوب پنجره ها و مجاری تهویه هوا را جدا کنید. در زمستان لطفا برای جلوگیری از پایین آمدن درجه حرارت ، تختخواب را از پنجره دور نگه دارید و نیازی به افزودن رادیاتور نیست. از قرار دادن بخاری های بزرگتر در اتاق های کوچکتر و یا قرار دادن بخاری های کوچکتر در اتاق های بزرگ خودداری کنید ، این امر باعث اتلاف انرژی زیادی نیز می شود.

هرگونه ترک در دودکش گرمای زیادی را هدر می دهد. بنابراین ، سالی یک بار دودکش ها را چک کنید و اگر مشخص شد که آنها شکسته و شکسته شده اند ، از یک تعمیرکار بخواهید که آنها را برای شما تعویض کند.

برای صرفه جویی در مصرف سوخت بیشتر ، باید دمای آبگرمکن را روی 60 درجه سانتیگراد یا حتی پایین تر تنظیم کنید. اگر دمای آبگرمکن شما از 75 درجه سانتیگراد بالاتر است ، به این معنی است که شما مقدار زیادی سوخت را هدر می دهید. آبگرمکن های قدیمی و آبگرمکن هایی که دارای درجه انرژی C یا پایین تر هستند ، سوخت زیادی را هدر می دهند.

برای جلوگیری از هدر رفتن سوخت و گرما ، لوله های آب گرم و رادیاتور مرکزی را عایق بندی کنید و هر از چند گاهی به دیگ مراجعه کنید تا از شکستگی یا شکستگی لوله ها اطمینان حاصل کنید. درجه رادیاتور مرکزی را بیش از حد افزایش ندهید و آن را مطابق با هوای سرد یا گرم تنظیم کنید.

از همه مهمتر ، وقتی قصد دارید بخاری یا کولر گازی برای خانه خود بخرید ، حتماً اندازه خانه را در نظر بگیرید. اندازه و عملکرد دستگاه همیشه نشانه برتری نیست. بنابراین ، اولین راه برای صرفه جویی در مصرف انرژی ، خرید وسایل گرمایشی و سرمایشی متناسب با اندازه خانه و اتاق شماست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا