اقتصادی

کمیته مشترک دانشگاه امیرکبیر با وزارت نفت ایجاد می‌شود

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر با اشاره به پذیرش 143 دانشجوی دکتری و 780 دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته مهندسی هسته ای گفت: در این دانشگاه آمادگی اعمال فناوری در سایر تجهیزات را داریم.

به گزارش patc دکتر قدسی پور امروز در مراسم افتتاحیه پنجمین همایش ملی شتابدهنده های ذرات و کاربرد آنها از دانشگاه امیر کبیر به عنوان مادر دانشگاه های صنعتی کشور یاد کرد و افزود: این دانشگاه در عرصه های علمی، صنعتی و فناوری فعال بوده است. از بدو تأسیس این رشته».

وی با اعلام اینکه 312 شرکت و واحد فنی در پارک علمی دانشگاه امیرکبیر مستقر شده اند، گفت: این شرکت ها پس از اخذ پتنت و تولید در مقیاس نیمه صنعتی توانسته اند آنها را به محصولات فناوری استاندارد تبدیل کنند.

وی با اشاره به جایگاه این دانشگاه در رتبه‌بندی داخلی و بین‌المللی، ادامه داد: این دانشگاه از سال ۱۳۷۲ رشته‌های مهندسی هسته‌ای را افتتاح کرده و تاکنون ۱۴۳ دانشجو در مقطع دکتری و ۷۸۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد جذب کرده است.

قدسی پور درباره کاربرد شتاب دهنده ها در حوزه های صنعتی و پزشکی گفت: در زمینه تبدیل علم به ثروت فعال هستیم و آمادگی داریم با دستگاه های مختلف برای استفاده از فناوری در این زمینه همکاری کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر با بیان اینکه این همکاری ها ادامه دارد، همکاری با وزارت نفت را یادآور شد: در این همکاری مقرر شد کمیته مشترکی تشکیل شود و تحقیقات در میدان نفتی الوند انجام شده است. در اینجا اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا