برترین های کار و کسبعمومی

گرامرلی چیست و دارای چه امکاناتی می باشد؟

یکی از دغدغه هایی که هنگام نوشتن متن به زبان انگلیسی وجود دارد رعایت قواعد گرامر و نوشتن جملات صحیح و درست است. به خصوص اگر می خواهید مقاله ای به زبان انگلیسی بنویسید، برای نوشتن تست هایی مانند آیلتس و تافل آماده می شوید یا یک پست وبلاگ منتشر می کنید، نمی توانید همیشه کسی را در کنار خود داشته باشید که به خطاها و اشتباهات اشاره کند.

برنامه Grammarly در این شرایط به شما کمک می کند. در زیر ابتدا جزئیات انتشار و هدف این برنامه را بررسی می کنیم سپس به سایت های مورد استفاده و انواع برنامه های ارائه شده توسط این برنامه می رویم. همچنین نمونه هایی از برخی از ویژگی ها و عملکردهایی که این برنامه می تواند انجام دهد را خواهیم دید.

گرامرلی چیست؟

شاید تا به حال به‌عنوان یک نویسنده یا مترجم با نرم‌افزارهای ویراستاری مخصوص متون فارسی کارکرده و یا آن‌ها را دیده باشید. حال باید به شما در اینجا بگوییم که مانند این نرم‌افزارها مخصوص متون انگلیسی نیز وجود دارد که به آن گرامرلی می‌گویند. گرامرلی (Grammarly) یک برنامه ویرایش متون انگلیسی است که دانشجویان، نویسندگان و سایر افراد می‌توانند از آن برای ویرایش و تصحیح متون خود استفاده کنند. این برنامه بیش از ۲۵۰ نوع خطای املایی، گرامری و علامت‌های نگارشی را بررسی کرده و دامنه استفاده از واژگان و لغات را افزایش می‌دهد.

برنامه Grammarly از سال ۲۰۰۹ در دسترس قرار گرفته است. این پلتفرم یک سیستم هوش مصنوعی پیچیده است که در طی سال‌های اخیر به‌صورت مداوم توسعه پیدا کرده است و توسط زبان شناسان و مهندسان طراحی و ساخته شده است. این برنامه الگوریتم‌های هوشمند برای تشخیص الگوهای درست نوشتن ایجاد کرده است. گرامر لی به‌وسیله هوش مصنوعی جمله را بررسی کرده و در صورتی که خطایی پیدا کرد جایگزین‌های مناسب را ارائه می‌دهد. گرامرلی یک برنامه مبتنی بر اینترنت است و در حال حاضر در دو نسخه اینترنتی و بر روی MS Word در دسترس است.

امکانات نرم افزار گرامرلی

و اما گرامرلی در طرح‌های سه‌گانه خود چه امکاناتی در اختیار ما قرار می‌دهد و این موارد به چه معنی می‌باشند. با ما باشید.

پیش از بررسی موردی امکانات، به طور خلاصه می‌توان گفت گرامرلی در تمامی بسترها، تنها پیشنهادات پایه‌ای را در طرح رایگان، و پیشنهادات پایه و پیشرفته را در طرح‌های پریمیوم و تجاری ارائه می‌دهد.

هم‌چنین همان‌طور که اشاره شد، طرح‌های رایگان و پریمیوم برای استفاده تنها یک کاربر (یک لایسنس)، و طرح تجاری برای استفاده تیم‌های ۳ تا ۱۴۹نفره مناسب می‌باشد. تفاوت طرح تجاری با پریمیوم در این است که مورد نخست، از قابلیت‌هایی مانند پنل ادمین، پرداخت متمرکز، آمار استفاده تیم و پشتیبانی از ایمیلِ دارای اولویت برخوردار می‌باشد.

روش های مختلف بررسی متن در گرامرلی

می توانید یک متن کامل را در پنل کاربری خود در وب‌سایت گرامرلی آپلود کنید و به سرعت گرامرلی تعداد اشتباهات مشخص شده را نشان می‌دهد و علاوه بر آن به شکل گرافیکی کفایت آن‌ها را نشان داده و روش تصحیح آن را به شما پیشنهاد می‌کند. ضمن اینکه از مزایای حساب کاربری این است که می‌توانید متون را ذخیره کرده و در موارد مورد نیاز مجددا به آن مراجعه کنید. همچنین گرامرلی به صورت هفتگی گزارشی از عملکرد شما در ترجمه و استفاده ی صحیح از عملکرد شما را برایتان می فرستد.

شما همچنین می توانید در جایی مثل قسمت ترجمه ی گوگل (گوگل ترنسلیت) یا جای دیگری متن را بررسی کرده و اشکالات خود را ببینید.یا از نرم افزار ویندوز یا آفیس استفاده کنید.

همچنین به تازگی نسخه ی آیفون و اندروید گرامرلی نیز عرضه شده است. برای راهنمایی استفاده از نسخه های تلفن همراه گرامرلی، به صفحه راهنمای نسخه موبایل گرامرلی مراجعه کنید.

عضویت در گرامرلی بسیار ساده است. کافیست با کلیک بر روی دکمه ی زیر وارد صفحه عضویت شده و پس از دانلود اتوماتیک و نصب آن، اطلاعات خود را وارد کرده و از امکانات بی نظیر آن بهره مند شوید.

هزینه اشتراک گرامرلی چقدر است؟

Grammarly به‌صورت اینترنتی در دسترس است و افزودن آن در کروم رایگان است. همچنین اگر می‌خواهید تمام ویژگی‌های Grammarly را امتحان کنید، یک دوره آزمایشی رایگان هفت روزه وجود دارد و برای این اکانت ۷ روزه نیازی به خرید گرامرلی نیست.

Grammarly به‌صورت اشتراک ماهانه و سالانه در دسترس است. از سال 2020 هزینه نسخه کامل و پولی برنامه Grammarly به‌مدت زمان اشتراکی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

  • هزینه اشتراک ماهانه: ۲۹.۹۵ دلار در ماه
  • هزینه اشتراک سه ماهه: ۵۹.۹۵ دلار در هر سه ماه
  • هزینه اشتراک سالانه: ۱۳۹.۹۵ دلار در سال

درست است که امکان خرید مستقیم از سایت گرامرلی با توجه به تحریم ها برای ایرانی ها میسر نیست، اما شما میتوانید به سایت های زیادی که در زمینه فروش اکانت  پرمیوم فعالیت دارند مراجعه کنید.

تفاوت‌های نسخه‌های مختلف گرامرلی

و اما تفاوت‌های ویژگی‌های این سه طرح را به تفصیل در ادامه می‌بینیم.

1.    گرامر، املا و علائم نگارشی

این مورد در هر سه طرح ارائه می‌شود. این ویژگی برای مثال می‌تواند ایراد جمله I can assure you this won’t effect your timeline را تشخیص داده و کلمه affect را جایگزین کند.

2.    یک‌دستی املا و علائم نگارشی

این مورد تنها برای طرح‌های پریمیوم و تجاری ارائه می‌شود. ویژگی فوق می‌تواند مثلاً انواع فرم‌های نوشتن تاریخ را در کل نوشته یک‌دست سازد.

3.    روان بودن

این مورد نیز تنها در طرح‌های پریمیوم و تجاری ارائه می‌شود. این ویژگی جملات را مطابق با قواعد لهجه انتخابی بررسی کرده و روان‌ترین ساختار را پیشنهاد دهد. به عنوان مثال در جمله We’ve been able to do some progress here، کلمه make را پیشنهاد می‌دهد.

و کلام آخر

خب به آخر رسیدیم! در این مقاله سعی کرده ایم تمامی امکانات رایگان و اختصاصی اپلیکیشن شگفت انگیز Grammarly را بررسی کنیم. ما شاهد بوده ایم که Grammarly روز به روز بر اساس هوش مصنوعی و ذخیره کلمات و عبارات قوی تر و دقیق تر می شود. همچنین یکی از مطمئن ترین ابزارها برای جلوگیری از سرقت ادبی و بهبود مقاله نویسی در نظر گرفته می شود.

اکثر مترجمان حرفه ای Transis از این ابزار برای نوشتن و ترجمه مقالات ISI و متن کامل به انگلیسی استفاده می کنند. مایلیم نظر شما را در مورد این نرم افزار بدانیم. حالا نوبت شماست. آیا تا به حال این ابزار جالب را امتحان کرده اید؟ این را چگونه ارزیابی میکنید؟ دوست داری امتحانش کنی؟!

 

دکمه بازگشت به بالا