اقتصادی

گرانفروشی ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی روغن مایع در بازار/ رکود در بازار برنج، چای و حبوبات

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی استان تهران با اعلام این که قیمت روغن مایع در بازار 50٪ به 100٪ رسیده است ، گفت: قیمت درج شده برای مصرف کنندگان روغن مایع با قیمتی که به مصرف کنندگان می رسد بسیار متفاوت است.

قاسم علی حسنی در گفت وگو با patc در پاسخ به این سال که چرا هنوز عرضه روغن جامد و مایع در بازار کم است ، گفت: از توزیع ارز تا واردات ، صفر تا صد نوع روغن در این زمینه در اختیار دولت و بخش خصوصی است. حل کرد.

وی ادامه داد: “ما بارها اعلام کردیم که به دلیل شهرت تاجران در سراسر جهان ، آنها می توانند بدون شارژ ارز دولتی نفت خام وارد کنند.” اما گفتگوی ما نادیده گرفته شد. دولت اعلام کرده است که واردات نفت باید واحد پول دولتی.

وی معتقد است که مشکلات در توزیع پول باعث قطع واردات نفت شده است و این قطع منجر به کاهش تولید و توزیع روغن در بازار شده است.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی استان تهران افزود: “خوشبختانه توزیع روغن مایع باید نیاز فروشگاه های زنجیره ای را برآورده کند.” البته قیمت روغن مایع برای مصرف کنندگان در بازار 50 تا 100 درصد افزایش یافته است. بنابراین ، روغنی که قیمت 9000 تومان را در آن لیست می كند 14000 تومان ، روغنی كه 16000 تومان قیمت دارد 24000 تومان و روغنی كه 157،000 تومان قیمت دارد 310،000 تومان است.

وی با بیان اینکه ارز دولتی مشکلات زیادی ایجاد کرده و باید از واردات نفت حذف شود ، افزود: بخش خصوصی باید وارد بازار شود و از طریق مکانیسم های عرضه و تقاضا بازار را کنترل کند. دولت نیز باید بر این امر نظارت کند.

حسنی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت که فروش اقلامی مانند برنج ، لوبیا و چای در بازار رو به زوال است. با فروش بدون از دست دادن ، این باعث رکود مطلق شد و بازار پررونق تا دو ماه پیش اکنون کسل کننده است.

سرانجام وی اظهار داشت: برای رهایی از این وضعیت باید اتاق های فکر با مشارکت دولت و بخش خصوصی ایجاد شود و از حضور و تجربه مدیران بخش خصوصی در این زمینه استفاده شود. این بخش برای بخش خصوصی وزارتخانه های مختلف نیز باز است و دولت بخش خصوصی را رقیب خود نمی داند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا