برترین های کار و کسبعمومی

تینر روغنی چگونه درست میشود؟

تركيبات تينر به صورت مايع هستند و تينر يك مايع شيميايي بسيار فرار هست كه اغلب براي رقيق كردن رنگها بكار مي رود و مواد تشكيل دهنده و فورمولاسيون آن به صورتي است كه در خشك شدن لايه هاي رنگ تاثير مستقيم دارد به همين جهت شما مي بايست متناسب با نوع رنگي كه داريد از تينر خاص آن استفاده نماييد. هميشه به ياد داشته باشيد انتخاب تينر با كيفيت در رنگ آميزي موجب بهتر اسپري شدن رنگ و سرعت خشك شدن بهتر ان و گرانروي (ويسكوزيته) بهتر رنگ مي گردد.

مواد شيميايي مورد استفاده در محصولات تينر

اغلب تينرهاي توليدي دركارخانه كوير شيمي اسپادانا ماهیت پلیمری و آلی دارند و ساختار بلوري شكل ندارند غلظت تينرها بستگي به نوع فورمولاسيون رزين و تينر و درصد مخلوط شدن اين مواد با يكديگر دارد و همين امر باعث مي شود كه هر رنگي با يك مدل تينر رقيق گردد.لیست قیمت خرید تینر روغنی را میتوانید در سایت ما مشاهده کنید.

ليست مواد اوليه استفاده شده درتولید تينر

نكات ايمني و شرايط نگهداري تينر ها

– از دسترس کودکان دور نگه دارید .

– بخار متصاعد شده از تینر را استشمام نکنید.
– تینر را در ظروف در بسته نگهداری کنید.
– در محیط خنک، دور از نور مستقیم خورشید و وسایل حرارت زا نگهداری شود.
– درصورت استفاده از تینر در محیط بسته، از تهویه مناسب محیط اطمینان حاصل کنید.
– پس از اتمام کار، از تخليه آن در كانال فاضلاب جدا اجتناب نمائيدد.
توجه مهم :
تینرها از مواد اولیه با قابلیت شعله وری بسیار بالا تشکیل شده اند. لذا در حفاظت از خود و محیط خود هوشیار و دقیق باشید یکی از انواع فراری که اکثراً در مصارفی همچون رقیق کردن رنگ از آن بهره برده می‌شود، تینر است که به نحوی است که باعث می‌گردد تأثیر بیشتری را داشته باشد . این نکته لازم به ذکر است که تینر نقش به سزایی در زمان خشک شدن لایه‌های رنگ دارد.

اگر تینری که برای رقیق کردن خود انتخاب می‌کند مناسب نباشد، می‌تواند مشکلاتی را برای شما به وجود آورد. در انتخاب باید بسیار دقت داشته باشید زیرا استفاده از تینر مرغوب در رنگ موجب اسپری شدن بهتر، خاصیت برس خوری بهتر، سرعت خشک شدن بهتر و همچنین می‌گردد.

  • سرعت تبخیر
  • سمیّت
  • ضریب شکست نور
  • درصد مواد غیر فرّار
  • دانسیته
  • میزان رطوبت
  • نقطه اشتعال و قابلیت شعله‌وری

تینرها بیشتر ماهیت و آلی دارند و از ساختمان بلوری تشکیل نگردیدند. غلظت محلول به نوع و فرمولاسیون تینردارد. همچنین غلظت بستگی به درصد اختلاط این مواد باهم نیز دارند. یکی از نکاتی که می‌توان عنوان کرد این است که تینرها می‌بایست متناسب با رنگ انتخاب گردند.

گاهی دیده‌شده است که برخی از رنگ‌ها فقط با مخصوص قابلیت حل شدن رادارند. تینری که با مقدار کم آن بتوان را کمتر کرد و درنتیجه باعث رقیق‌تر و روان‌تر شدن رنگ شود را می‌توان به عنوان که قدرت حلالیت مناسبی دارد استفاده نمود.

همچنین باید بعد از تشکیل لایه رنگ روی سطح کار، تینر محلول در رنگ به تدریج تبخیر و از روی سطح خارج گردد و هر مقدار که سرعت تینر بازمان خشک شدن رنگ موازی‌تر باشد، رنگ کیفیت مطلوب‌تری را به دست خواهد آورد.

هر مایع قابل‌احتراق را می‌توان این‌گونه عنوان کرد که کمترین درجه حرارتی که بخارات مایع با شعله یا جرقه کوچک مشتعل گردد را نقطه اشتعال مایع قابل‌احتراق گویند.موضوع نقطه اشتعال مایع قابل‌احتراق به این دلیل در مورد اهمیت است که این بخش تعیین‌کننده شدت خطر آتش‌سوزی است و باید به آن توجه نمود تا در هنگام حمل نمودن یا انبار کردن آن، میزان نقطه اشتعال تینر موردتوجه قرار گیرد.

تینرها از نگاه محیط‌ زیست نیز برای انسان و حیوانات خطرناک است. به نحوی است که روغن‌های طبیعی موجود بر روی دست انسان را در خود حل می‌کند و موجب بروز ناراحتی‌های پوستی می‌گردد و از راه پوست می‌تواند جذب بدن شود.این نکته نیز لازم به ذکر است که استشمام بخارات حاصل از تینر می‌تواند سبب ناهنجاری‌های داخلی بدن شود و باید این نکته را حتماً در استفاده از تینرها رعایت نمود.

مهم‌ترین ویژگی شناخت مرغوب که باید به آن توجه نمود، تینر می‌باشد که نشان‌دهنده کیفیت پالایش و درصد خلوصی تینر است. رنگ تینر مخصوصاً در فرمولاسیون رنگ‌های سفید و روشن از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.فرمولاسیون تینر فوری به شکلی است که قابلیت رقیق نمودن رنگ‌های سلولزی و فوری را دارد.

  • فرمولاسیون تینر ۲۰۰۰
  • فرمولاسیون تینر ۵۰۰۰
  • فرمولاسیون تینر ۱۰۰۰۰
  • فرمولاسیون تینر ۱۲۰۰۰
  • فرمولاسیون تینر ۲۰۰۰۰

فرمولاسیون تینر لوساید به شکلی است که موجب حلالیت فوق‌العاده در رقیق‌سازی رنگ و حل کردن و اتومبیلی می‌گردد.فرمولاسیون تینر استخری همان‌گونه از نام آن مشخص است جهت رقیق نمودن رنگ‌های استخری مورداستفاده قرار می‌گیرد.فرمولاسیون تینر روغنی (وایت اسپریت) به شکلی است که برای رقیق نمودن انواع کارایی دارد.فرمولاسیون تینر شستشو به شکلی استی که برای شستشو و پاک‌سازی دستگاه‌های صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرد.صادراتی با بالاترین کیفیت و قابل تحویل در اقصی نقاط دنیا است.

 انواع تینر

در حالی که آغازگرها و رنگهای مبتنی بر لاتکس مناسب و همه کاره هستند ، اما آغازگرها و رنگهای روغنی هنوز هم در کاربردهای خاص گزینه های خوبی هستند. با این حال ، اگر می خواهید از محصولات پایه روغن استفاده کنید ، باید بدانید که چگونه از رقیق کننده های رنگ یا حلال ها برای رنگ آمیزی نازک استفاده کنید ، و برس ها و سایر تجهیزات را تمیز کنید. جهت دسترسی راحت تر شما عزیزان به کارخانه فاتح فام سپاهان تولید کننده انواع تینر، مرکزی ترین نقطه کشور را جهت تاسیس کارخانه انتخاب نموده ایم.

رقیق کننده رنگ ، حلالی است که برای نازک شدن رنگهای پایه روغنی یا تمیز کردن پس از استفاده استفاده می شود. از نظر تجاری ، حلالهای دارای برچسب “Thinner Thinner” معمولاً ارواح معدنی هستند که دارای نقطه اشتعال در حدود 40 درجه سانتیگراد (104 درجه فارنهایت) هستند ، [در بدن تأیید نشده است] همان مارکهای معروف زغال چوب است.

حلالهای رایج که به عنوان رقیق کننده رنگ در طول تاریخ مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: ارواح معدنی (ایالات متحده) / روح سفید (انگلستان) استون سقز نفتا تولوئن متیل اتیل کتون (MEK) دی متیل فرم آمید (DMF) 2-بوتوکسی اتانول یا هر یک از سایر اترهای گلیکول کمتر از حلالهای رایج استفاده شده به عنوان رقیق کننده رنگ عبارتند از: اتیل بنزن زایلن n-استات بوتیل بوتانول قرار گرفتن در معرض بخارات ایجاد شده توسط رنگ حاوی ماده رقیق کننده یا تمیز کردن آن ممکن است خطرناک باشد.

کنفرانس بهداشتی های دولتی صنعتی آمریکا مقادیر حد آستانه (TLV) را برای بیشتر این ترکیبات تعیین کرده است. و غیره) در طول 40 ساعت در هفته (یک هفته کاری معمولی آمریکایی) ، روز به روز در طول زندگی کاری خود بدون تأثیرات طولانی مدت. در کشورهای توسعه نیافته کارگران معمولاً در معرض این مواد شیمیایی قرار دارند که منجر به آسیب به سلامتی آنها می شود.

حلالها به عنوان ترکیبات شیمیایی تعریف می شوند که در حین ساخت خود رنگ و قبل از بسته بندی وارد می شوند تا کلیه اجزای رنگ در حالت مایع / چسبناک مانند آنچه ما می شناسیم ، حفظ شوند. یک حلال معمولاً مایع است اما می تواند جامد یا گاز باشد. حلالها در صنایع شیمیایی ، دارویی ، نفت و گاز از جمله در سنتزهای شیمیایی و فرایندهای تصفیه کاربردهای مختلفی پیدا می کنند.

رقیق کننده ها به عنوان ترکیبات شیمیایی تعریف می شوند که قبل از استفاده به رنگ وارد می شوند ، تا ویسکوزیته و سایر خصوصیات مربوط به میزان پخت را تغییر دهند که ممکن است بر عملکرد و زیبایی رنگ آمیزی لایه نهایی تأثیر بگذارد. رقیق کننده رنگ ، یک حلال مورد استفاده در نقاشی و تزئین ، برای نازک شدن رنگ روغن و تمیز کردن برس. تینر ممکن است یک حلال منفرد یا ترکیبی از انواع حلال باشد.

غالباً ، سازنده یک پوشش برای جلوگیری از آسیب رساندن به خصوصیات پوشش که ممکن است در صورت استفاده از رقیق کننده نامناسب ایجاد شود ، به رقیق کننده های خاصی نیاز است. حلال ها (برای تمیز کردن یا نرم کردن) و رقیق کننده ها (برای رقیق سازی یا گسترش) نه تنها در رنگ آمیزی بلکه در زمینه های دیگر مانند صنعت مبلمان چوبی ، صنعت خودرو ، صنعت جوهر ، صنعت لاستیک مفید هستند.

از آنجا که صنعت رنگ یکی از مصرف کنندگان عمده رقیق کننده ها و حلال ها است و با سرعت فوق العاده ای در حال گسترش است ، بسیار بدیهی است که تقاضای رقیق کننده ها نیز به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت. رنگها و پوشش ها بیشترین سهم را در بازار رقیق کننده ها و حلال های هیدروکربن آلیفاتیک دارند. همچنین پیش بینی می شود سریعترین رشد بازار رقیق کننده ها و حلال های هیدروکربن آلیفاتیک باشد. این کتاب شامل خواص ، کاربردها ، تولید Thinners & Solvents و اطلاعاتی در مورد فرمولاسیون نازک تر است.

این همچنین شامل تامین کنندگان مواد اولیه ، عکس های کارخانه و ماشین آلات با اطلاعات تماس تامین کننده است. برخی از اصول کتاب در صنعت رنگ ، اقدامات ایمنی و بهداشتی مواد شیمیایی ، کنترل آلودگی ، دفع مواد شیمیایی و ذخیره سازی خطرناک ، برچسب گذاری و بسته بندی مواد شیمیایی و غیره نازک تر است. این یک کتاب مرجع استاندارد برای حرفه ای ها و کارآفرینان خواهد بود.

کسانی که به این زمینه علاقه مند هستند می توانند اطلاعات کاملی را از ساخت تا کاربردهای نهایی Solvents and Thinners پیدا کنند. این کار برای مشاوران ، کارآفرینان جدید ، تکنوکرات ها ، پژوهشگران ، کتابخانه ها و واحدهای موجود بسیار مفید خواهد بود..

صنایع مختلف از انواع حلال ها و حلال های صنعتی استفاده می کنند که عملکردهای مختلف را ممکن می سازد. این رقیق کننده ها می توانند در کاربردهای مختلف در چندین صنعت به عنوان حلال یا تمیز کننده استفاده شوند. به عنوان رقیق کننده ، اینها به عنوان حلال های مایع عمل می کنند و مواد را شل می کنند. آنها می توانند مواد را استخراج ، حل و تعلیق کنند تا سست شود.

عمدتا ، این رقیق کننده های صنعتی در مواد حل می شوند اما هیچ واکنش شیمیایی ندارند. حتی جهت شیمیایی آنها نیز تغییر نمی کند. از اینها می توان در انواع مختلف صنایع استفاده کرد. این موارد می تواند از رنگ ها ، محصولات مراقبت شخصی ، مواد پاک کننده ، آفت کش ها ، محصولات دارویی و سایر محصولات روزمره باشد. این حلال ها یا رقیق کننده های صنعتی با نازک تر شدن محصولات و افزودن به ویسکوزیته در عملکرد محصولات مختلف کمک می کنند. انواع مختلفی از White spirit وجود دارد و این مقاله از محبوب ترین آن ها را تشکیل می دهد.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا