اقتصادی

 ۸۳ هزار میلیارد تومان گندم از کشاورزان خریداری کردیم

patc/اصفهان وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال وزارت جهاد کشاورزی بیش از 8 هزار و 300 میلیارد تومان برای خرید گندم از کشاورزان هزینه کرد.

سید جواد ساداتی نژاد امشب (دوشنبه 7 آذرماه) در دیدار با کشاورزان و تشکل های اداره زراعت شهرستان اردستان اظهار داشت: اردستان از نظر علمی و سیاسی و در مقطعی یکی از مهمترین نقاط کشور محسوب می شود. جمعیت این شهر بیش از 150000 نفر است، اما به دلیل شرایط آب و هوایی و سایر مسائل، افراد زیادی از این منطقه مهاجرت کرده اند.

وی با بیان اینکه علیرغم تغییرات اقلیمی در آدستان، این شهرستان همچنان قطب صنعت طیور در استان اصفهان است، گفت: مسئولان در تمامی سطوح وزارت جهاد کشاورزی باید برای ادامه توسعه شهر طیور در سال جاری تلاش کنند.

به گزارش patc، وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم هیچ محدودیتی برای صدور مجوز ندارد و هر گونه حمایت مورد نیاز باید از سوی تولیدکنندگان در بخش های مختلف انجام شود. بانک کشاورزی موظف است خط اعتباری جداگانه ای برای سرمایه گذاران در شهرستان آدستان برای ارائه تسهیلات لازم ایجاد کند تا در اسرع وقت مشکلات این افراد مرتفع شود.

سعدانژاد درباره ظرفیت تولید خوب صنعت طیور شهرستان گفت: اگر جمعیت باقیمانده در شهرستان نتوانند ضمانت اشتغال داشته باشند، مقدار کمی مهاجرت می کنند، بنابراین باید به بخش کشاورزی و دامپروری منطقه کمک کرد تا خوب شود. تا حد ممکن.

وی گفت: با تلاش و رشادت دولت سیزدهم، کشور اصلاحات اساسی اقتصادی انجام داده و یارانه ها را مردمی کرده است. صنعت دامپروری به دلیل رواج یارانه ها با مشکلاتی مواجه شد اما مرغداران با ایستادن بر سر سفره مردم و تحمل سخت ترین شرایط بر آن فائق آمدند.

برنامه حمایت رئیس جمهور از دامداران

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: هفته گذشته رئیس جمهور بسته حمایتی را برای دامداران در نظر گرفت که 10 هزار کرور تومان برای گوسفندداران و دامداران عشایری تخصیص داد تا بتوانیم نهاده ها را در قالب یارانه بین دامداران توزیع کنیم. برای غلبه بر این وضعیت.

ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی باید در کشور صرفه جویی شود، گفت: بانک های کشاورزی نباید مانعی برای مسدودسازی تسهیلات پرداختی به دامداران در حوزه کشاورزی داشته باشند و تامین مالی دامداران باید به راحتی در قالب کارت دومدار انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی و جهاد کشاورزی امسال بیش از 8 هزار و 300 میلیارد تومان گندم از کشاورزان خریداری کرد که این رقم از کل گندم خریداری شده از کشاورزان در 8 سال گذشته بیشتر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا