اقتصادی

نبود “الگوی کشت” به ضرر کشاورزان تمام خواهد شد

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران گفت: عدم وجود الگوهای کاشت منجر به ناهماهنگی قیمت ها ، صادرات مقطعی ، قطع آن ، عدم ثبات بازار و سوء استفاده از واسطه ها شده است.

اسدالله کارگر در گفت و گو با patc ، عدم وجود الگوهای کشاورزی را بر کشاورزان تحت تأثیر قرار داد و افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید الگوهای زراعت را برای کشاورزان فراهم کند. کشاورزان سنتی مطابق با دانش خود کشت می کنند و هیچ آموزش دریافت نکرده اند.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی می تواند از توانمندی های کارشناسان کشاورزی و دانشجویان مرتبط با بخش کشاورزی استفاده کند و کشاورزان را راهنمایی کند تا در چه سطحی از کدام محصول استفاده کند وقتی کشاورزان با برداشت مازاد روبرو هستند یا اتفاقات غیرقابل پیش بینی رخ می دهد. محصول.

کلگری اظهار داشت: “در حقیقت ، این روش کاشت ، حمایت از کشاورزان را فراهم می کند ، آنها می توانند با اعتماد به نفس به کار خود ادامه دهند.” در غیر این صورت ، اگر کشاورزان به مدت یک سال رنج بکشند ، برای یک سال دیگر کشت نمی کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران اضافه کرد: عدم وجود روش های کاشت منجر به ناسازگاری قیمت ها ، صادرات مرزی ، قطع تولید و عدم ثبات بازار و سایر عواقب آن می شود و در نهایت دود به چشم کشاورزان خواهد رسید. آموزش ، کشاورزان بهترین محصولات خود را با کمترین قیمت می فروشند ، و دلالان و واسطه ها از این فرصت استفاده می کنند.

وی در پایان گفت: “کمبود دانش گاهی قیمت محصولات کشاورز خریداری شده از زمین را چنان کم می کند که برداشت محصول از این زمین و پرداخت پول برداشت شده به کارگران و هزینه حمل و نقل برای کشاورزان غیر اقتصادی است.” بنابراین ، برنامه بلند مدت بخش کشاورزی می تواند وجوه را به کشاورزان برگرداند و آنها را به کشت ترغیب کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا