چگونه با استفاده از پنل پیامکی خدمات مشتریان خود را سریع تر و کارآمدتر کنیم؟

برای بهبود خدمات مشتریان با استفاده از پنل پیامکی راه های مختلفی وجود دارد که در این مقاله قصد دارم به چند مورد از تجربه های شخصی خودم بپردازم. پنل های پیامکی یکی از ابزارهای کاربردی و در عین حال ساده است که با مدیریت و ارسال پیام های متنی به صورت انبوه می تواند به شما کمک کند تا نه تنها ارتباطتان با مشتریان را بهتر کنید بلکه خدمات سریع تر و موثرتری هم ارائه دهید. در ادامه به طور مفصل توضیح می دهم که چگونه می توان از پنل های پیامکی بهره برد و تجربه های خودم را در این زمینه با شما به اشتراک می گذارم.

چرا از پنل پیامکی استفاده کنیم؟

یکی از بزرگترین مزایای پنل های پیامکی این است که شما می توانید به طور همزمان با تعداد زیادی از مشتریان ارتباط برقرار کنید. تصور کنید وقتی تعداد زیادی از مشتری ها منتظر پاسخ هستند استفاده از پیامک به شما این امکان را می دهد که به سرعت اطلاعات مورد نیازشان را به آنها برسانید. پنل های پیامکی ابزاری هستند که می توانند به شما کمک کنند تا با ارسال پیام های خودکار اطلاعات سریع و به موقعی به مشتری ها بدهید.

تجربه شخصی من از پنل پیامکی

اولین بار که از یک پنل پیامکی برای خدمات مشتریان استفاده کردم با یک مشکل ساده مواجه بودم : چطور باید پیام ها رو دسته بندی کنم؟ یعنی وقتی صدها مشتری داری نمی تونی برای هرکدوم جداگانه پیام ارسال کنی. اما خوشبختانه اکثر پنل های پیامکی این امکان رو دارن که بتونی مخاطبانت رو بر اساس رفتارها و نیازهاشون دسته بندی کنی. مثلا وقتی سفارش یک مشتری ارسال شد می تونستم پیام تایید ارسال کالا رو به صورت خودکار براش ارسال کنم. اینطوری نیازی نبود که یکی یکی پیام بفرستم وقت زیادی صرف بشه و از همه مهمتر مشتری ها هم از وضعیت سفارششون در لحظه مطلع می شدن.

پنل پیامکی چطور می تونه خدمات مشتری رو سریع تر کنه؟

یه چیزی که خیلی تو کار با مشتری اهمیت داره سرعت پاسخگویی به درخواست هاست. سرعت و دقت پاسخ دادن به مشتری می تونه تجربه خریدشون رو به طور کلی تغییر بده. یادم میاد وقتی پنل پیامکی رو فعال کردم تونستم پاسخ های خودکار تنظیم کنم که مثلاً اگه کسی برای پشتیبانی پیام می داد یه پیام فوری براش ارسال بشه و بگه که درخواستش ثبت شده و به زودی پاسخ داده میشه. شاید به نظر خیلی ساده بیاد ولی همین یه پیام خودکار به مشتری ها نشون می داد که به درخواستشون توجه شده و قرار نیست درخواستشون بی جواب بمونه.

استفاده از پیام های شخصی سازی شده

یکی دیگه از مواردی که خیلی جواب میده شخصی سازی پیام هاست. به جای اینکه یه پیام عمومی برای همه بفرستی می تونی پیام ها رو بر اساس اسم مشتری تاریخ خرید یا حتی محصولی که خریداری کرده شخصی سازی کنی. این کار نشون میده که به مشتری اهمیت میدی. یه بار برای یک مشتری که خرید زیادی از ما داشت یه پیام تبریک تولد فرستادم و تخفیف ویژه ای رو هم براش در نظر گرفتم. بعدش اون مشتری یه پیام تشکر برام فرستاد و گفت که از این توجه خیلی خوشحال شده و به احتمال زیاد دوباره ازمون خرید می کنه.

جدول مزایای پنل پیامکی برای خدمات مشتریان

 مزیت / توضیحات

   سرعت در پاسخگویی/   پیام ها به صورت فوری و خودکار ارسال می شوند و نیازی به مداخله دستی ندارند.    
صرفه جویی در هزینه/   هزینه ارسال پیامک کمتر از تماس تلفنی یا ایمیل است.    
ارتباط مؤثر پیام های کوتاه و مستقیم/   به سرعت به دست مشتری می رسند و احتمال دیده شدن بیشتر است.    
مدیریت خودکار/   می توان پیام های اطلاع رسانی تبلیغاتی یا حتی پاسخ های خودکار را مدیریت کرد.    
شخصی سازی امکان ارسال پیام های شخصی سازی شده وجود دارد.  

چالش هایی که ممکنه با پنل پیامکی مواجه بشید

خب هرچیزی که نکات مثبت داره ممکنه چالش هایی هم داشته باشه. یکی از مشکلاتی که من خودم باهاش مواجه شدم این بود که برخی از مشتری ها به پیامک های خودکار واکنش نشون نمی دادن. یعنی فکر می کردن این پیام ها صرفاً تبلیغاتی هستن و حتی بعضی وقتا پیام ها رو نمی خوندن. تجربه ناموفق خودم در این زمینه وقتی بود که بدون اطلاع قبلی یه پیام تبلیغاتی فرستادم و چندتا مشتری از دست دادم! فهمیدم که باید حواسم باشه که همیشه اطلاعات ارزشمند و به موقع بفرستم نه اینکه مشتری ها رو با پیام های تبلیغاتی کلافه کنم.

استفاده از گزارش ها و تحلیل ها

یکی از قابلیت های خوب پنل های پیامکی اینه که می تونید گزارش های کاملی از عملکرد پیام هاتون بگیرید. مثلاً اینکه چند درصد از مشتری ها پیام شما رو باز کردن چند درصد بهش پاسخ دادن و حتی چند تا پیام به مقصد نرسیده. این داده ها به شما کمک می کنه که استراتژی هاتون رو بهبود بدید. یه بار که دیدم یه پیام تبلیغاتی جواب نداد سریع پیام بعدی رو تغییر دادم و به جای تبلیغ مستقیم تخفیف ویژه گذاشتم که خیلی خوب جواب داد.

جدول تحلیل پیام های ارسالی

 شاخص /  توضیحات

   نرخ باز شدن پیام /   درصد پیام هایی که توسط مشتری ها باز می شوند.    
نرخ پاسخگویی /  تعداد مشتری هایی که به پیام پاسخ می دهند.    
پیام های ناموفق /  تعداد پیام هایی که به دلایلی به دست مشتری نرسیده اند.  

سه پرسش متداول درباره پنل های پیامکی

۱. آیا همه مشتری ها پیامک های تبلیغاتی رو دوست دارن؟
نه! خیلی از مشتری ها نسبت به پیام های تبلیغاتی حساس هستن. بهتره پیام هاتون شخصی سازی بشه و همیشه سعی کنید اطلاعات مفید و با ارزش براشون بفرستید نه صرفاً تبلیغات خشک و خالی.
۲. چطور مطمئن بشم که پیام به دست مشتری می رسه؟
پنل های پیامکی گزارش های دقیقی از ارسال پیام ها ارائه میدن. شما می تونید بررسی کنید که چند درصد از پیام ها موفق به ارسال شدن و چند درصد ناموفق بودن.
۳. آیا می تونم از پیامک برای تبلیغات استفاده کنم؟
بله اما بهتره که محتواهای تبلیغاتی خیلی تکراری و آزاردهنده نباشه. مثلاً تخفیف های شخصی سازی شده یا اطلاع رسانی از محصولات جدید می تونه بهترین راه برای تبلیغ از طریق پیامک باشه.

نتیجه گیری

در کل استفاده از پنل پیامکی یکی از ساده ترین و در عین حال موثرترین راه ها برای بهبود خدمات مشتریانه. با استفاده از این ابزار می تونید با سرعت بیشتر هزینه کمتر و دقت بالا مشتری ها رو در جریان خدمات محصولات جدید و وضعیت سفارشاتشون قرار بدید. شخصی سازی پیام ها و ارسال اطلاعات مفید هم به شما کمک می کنه تا مشتری های وفاداری به دست بیارید. اگر شما هم تجربه ای با پنل های پیامکی دارید خوشحال میشم توی نظرات با ما در میون بذارید!

برای دریافت قیمت ارسال پیامک تبلیغاتی با آذرخش، وارد وبسایت پنل پیامکی آذرخش شوید.

دکمه بازگشت به بالا