برترین های کار و کسبعلمی و پزشکی

تعریف سئو خارجی در سئو سایت

سئوی داخلی و سئو خارجی چه تفاوتی با هم دارند؟

همان طور که نام این دو مرحله از سئو سایت نشان می‌دهد یکی از مراحل در داخل و دیگر خارج از سایت انجام می‌شود. در ادامه توضیحات مشاوره سئو در رابطه با سئو داخلی و خارجی ارائه خواهیم داد:

  • سئو داخلی (آن پیج سئو): این بخش از سئو، در داخل سایت صورت می‌گیرد و منظور از بهینه‌سازی مواردی در درون وب‌سایت است. بهینه‌سازی کلمه کلیدی و لینک سازی داخلی از جمله اقداماتی است که در فرایند سئو داخلی انجام می‌شود. با انجام این کار می‌توانید با کلمه کلیدی هدف، در موتورهای جستجو خصوصاً گوگل رتبه بگیرید. از همین تعریف می‌توان متوجه شد که کنترل سئوی داخلی کاملاً در دستان صاحب کسب و کار اینترنتی است.
  • سئو خارجی (آف پیج سئو): این بخش از سئو، خارج از سایت انجام می‌شود و اقداماتی مثل بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ را شامل می‌شود. در واقع ما از این روش‌ها استفاده می‌کنیم تا لینک‌های خارجی برای سایت خودمان بسازیم و رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشیم. با این اقدامات اعتبار سایت ما به شدت افزایش می‌یابد. البته توجه داشته باشید که سئو خارجی از کنترل صاحب کسب و کار اینترنتی خارج است؛ چون این کارها به صورت کامل خارج از سایت انجام می‌شود.

مهم‌ترین شاخصه تفاوت بین سئو داخلی و خارجی این است که گوگل از سئوی داخلی برای ارزیابی صفحات سایت و سپس رتبه‌بندی آن‌ها استفاده می‌کند. این در حالی است که با استفاده از سئو خارجی، میزان اعتبار صفحات سایت را می‌سنجد. بنابراین هر دو روش سئو مکمل یکدیگر هستند و با کمک هم رتبه و اعتبار صفحات سایت را بهبود می‌بخشند. بنابراین باید روی هر دو روش حساسیت به خرج دهید و به بهترین شکل ممکن آن‌ها را به انجام برسانید.

Off-page SEO |آموزش سئو تکنیکال

مزایای سئو خارجی برای کسب و کارهای اینترنتی

به صورت کلی نمی‌توان را نادیده گرفت. همچنین سئوی خارجی مزایای مختلفی برای وب‌سایت‌ها و کسب و کارهای اینترنتی دارد. در ادامه این بخش از مقاله تصمیم داریم به چند مورد از مهم‌ترین مزایای سئو خارجی برای بیزینس‌های آنلاین بپردازیم:

1. بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو

اصلاً هدف مدیران و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی از سئو چیست؟ چرا اینقدر سئو برای آن‌ها اهمیت دارد؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت که سئو باعث می‌شود که سایت ما از دید موتورهای جستجو و خصوصاً گوگل، معتبر و ارزشمند شناخته شود. وقتی موتورهای جستجو سایت ما را ارزشمند بدانند، به آن توجه می‌کنند و حاصل این توجه، قرار گرفتن سایت ما در بهترین نتایج جستجو خواهد بود. بنابراین در صورتی که می‌خواهید صفحات سایت خود را در بین بهترین نتایج جستجوی گوگل ببینید، سئو و خصوصاً سئوی خارجی را جدی بگیرید.

2. افزایش ترافیک سایت

وقتی رتبه صفحات سایت ما در موتورهای جستجو و خصوصاً گوگل بهتر شود، قطعاً کاربران بیشتری وارد سایت ما می‌شوند و با این کار ترافیک سایت ما به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. هر چه تعداد کاربران ورودی به سایت ما بیشتر شود، قطعاً احتمال خرید کردن آن‌ها از سایت ما هم بیشتر می‌شود و در نتیجه فروش کسب و کار ما افزایش خواهد یافت.

3. ورود کاربران رسانه های مختلف به سایت ما

وقتی ما روی سئو داخلی سایت خود کار می‌کنیم، در واقع داریم تمرکز خود را روی جلب رضایت موتورهای جستجو می‌گذاریم و تلاش می‌کنیم که کاربران زیادی را از سوی موتورهای جستجو جذب کنیم. این در حالی است که وقتی سعی می‌کنیم روی سئو خارجی کار کنیم داریم تمرکز خود را روی رسانه‌های مختلف از قبیل رسانه‌های اجتماعی، سایت‌های پرطرفدار و غیره می‌گذاریم. در نتیجه می‌توانیم از فضاهای مختلفی مخاطب جذب کنیم.

4. افزایش اعتبار سایت و امکان کسب درآمد از همین اعتبار

یکی دیگر از مزایای مهم کار کردن روی سئوی خارجی سایت این است که موجب افزایش اعتبار سایت ما می‌شود. وقتی اعتبار سایت ما افزایش یابد، گوگل خیلی راحت‌تر به ما اعتماد می‌کند و صفحات سایت ما را در بین بهترین نتایج جستجوی خودش قرار می‌دهد. از طرفی وقتی سایر متخصصان تبلیغات و بیزینس‌های اینترنتی ببینند که اعتبار سایت ما بالا است، از ما درخواست می‌کنند که تبلیغات خودشان را در سایت ما منتشر کنند و در قبال انتشار تبلیغات خود، هزینه‌ای را به ما بپردازند. وقتی این کار انجام شود، درآمد چشمگیری به سمت کسب و کار ما سرازیر خواهد شد.

فاکتورها و عوامل موثر در سئو خارجی

متخصصان و کارشناسان مختلف سئو، راهکارها و ابزارهای مختلفی را برای سئو خارجی سایت پیشنهاد می‌دهند. در این بخش از مقاله تصمیم داریم به مهم‌ترین و اصلی‌ترین عواملی که در سئوی آف پیج تأثیر دارند، اشاره کنیم.

1. تعداد دامنه هایی که به سایت شما لینک داده اند

یکی از مهم‌ترین عواملی که روی سئوی خارجی سایت شما تأثیر دارد، تعداد دامنه‌هایی است که به سایت شما لینک داده‌اند. خیلی مهم است که سایت‌های مختلفی به سایت شما لینک داده باشند. وقتی تعداد دامنه‌ها بالا می‌رود، گوگل به این نتیجه می‌رسد که محتوا و سایت شما اعتبار بالایی دارد و می‌تواند محتوای شما را به مخاطبان بالقوه پیشنهاد دهد. به این دلیل است که برخی از کسب و کارهای اینترنتی در سایت‌های مختلفی منتشر می‌کنند و تلاش می‌کنند که از دامنه‌های زیادی به سایت خود لینک دهند.

2. تعداد صفحاتی که به سایت شما لینک داده اند

یکی دیگر از فاکتورهای مهم و ارزشمندی که روی سئوی خارجی سایت شما تأثیر دارد، تعداد صفحاتی است که به سایت شما لینک داده‌اند که به آن نیز می‌گویند. درست است که تعداد دامنه‌هایی که به سایت شما لینک داده‌اند اهمیت دارد ولی تعداد صفحات هم مهم است و باید به آن توجه کرد. فرض کنید یک دامنه تنها در یکی از صفحات خودش به سایت شما لینک دهد. چقدر تفاوت دارد با دامنه‌ای که در شش مورد از صفحاتش به سایت شما لینک داده است؟ قطعاً هر چه تعداد صفحاتی که به شما لینک داده‌اند بیشتر شود، اعتبار صفحات و دامنه سایت شما بیشتر می‌شود و گوگل بیشتر به شما اعتماد می‌کند.

3. رتبه صفحاتی که به سایت شما لینک داده اند

بدون شک تمام صفحاتی که به سایت شما لینک داده‌اند، با هم برابر نیستند. اعتبار، ارزش و رتبه آن‌ها در گوگل و سایر موتورهای جستجو قطعاً با هم فرق دارد. هر چه رتبه صفحاتی که به شما لینک داده‌اند بهتر باشد، حتماً گوگل برای لینک‌هایی که به شما داده‌اند، ارزش بیشتری قائل می‌شود و باور می‌کند که سایت شما بسیار ارزشمند و معتبر است که سایت‌های معتبر حاضر شده‌اند در محتوای خودشان به سایت شما لینک بدهند.

بنابراین اگر می‌خواهید خیلی سریع اعتماد گوگل را جلب کنید و رتبه صفحات سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید، سعی کنید در سایت‌هایی لینک بسازید که رتبه صفحات آن‌ها عالی باشد. هر چه رتبه این صفحات بهتر باشد، سایت شما سریع‌تر رشد می‌کند و در گوگل جایگاه می‌گیرد.

4. مرتبط بودن صفحاتی که به سایت شما لینک داده اند

یکی دیگر از فاکتورهایی که به موفقیت استراتژی سئو خارجی سایت شما کمک می‌کند، بک لینک گرفتن از صفحاتی است که با عنوان صفحه سایت شما مرتبط هستند. اگر موضوع صفحه‌ای که می‌خواهید از آن بک لینک بگیرید، با موضوع صفحه سایت شما مرتبط باشد، گوگل و سایر موتورهای جستجو ارزش بیشتری برای این لینک قائل می‌شوند.

5. اعتبار دامنه هایی به سایت شما لینک داده اند

6. دریافت لینک از صفحه اصلی سایت هایی که به شما لینک داده اند

7. تعداد لینک های نوفالو (Nofollow) و فالو (Dofollow)

پیش از آنکه بخواهیم این مورد را بررسی کنیم باید با مفهوم آشنا شویم. وقتی شما دارید در سایت خود محتوا تولید می‌کنید، یک سری لینک داخلی و خارجی به محتوای خود اضافه می‌کنید. یک سری از این لینک‌ها، فالو (Dofollow) هستند؛ به این معنا که شما هم محتوای آن‌ها را ارزشمند می‌دانید. به طور پیش‌فرض همه لینک‌ها فالو هستند و خزنده‌های گوگل هم این لینک‌ها را ردیابی می‌کنند.

حال اگر یک لینک داخلی یا خارجی به محتوای خود اضافه کنید و یک تگ نوفالو برای این لینک در نظر بگیرید، دیگر گوگل آن را ردیابی و دنبال نمی‌کند و به همین خاطر به این لینک‌ها، نوفالو (Nofollow) گفته می‌شود. حال سراغ بحث سئو خارجی برگردیم و ببینیم لینک‌های فالو و نوفالو چه تأثیری در سئوی خارجی سایت دارند. گوگل رسماً اعلام کرده است که لینک‌های نوفالو را در نظر نمی‌گیرد و آن‌ها را به عنوان لینک خارجی محاسبه نمی‌کند. بنابراین برای سئو خارجی سایت خود تنها می‌توانید روی لینک‌های فالو حساب باز کنید.

8. تنوع انواع لینک

یکی دیگر از نکاتی که باید مد نظر قرار دهید این است که سعی کنید از سایت‌های مختلف، بک لینک‌های مختلف بگیرید. فرض کنید که از سایت‌های مختلف بخواهید که تنها به یک صفحه از سایت شما لینک دهند و سایر صفحات سایت خود را نادیده بگیرید. چه اتفاقی میفتد؟ قطعاً گوگل این نوع از لینک سازی را غیرطبیعی می‌داند و برای آن ارزش و اعتبار چندانی قائل نمی‌شود.

9. لینک هایی که در بدنه محتوا هستند

متخصصان و کارشناسان محتوا و سئو بر این باور هستند که بهتر است لینک خارجی در بدنه و داخل محتوا ساخته شود. لینک‌هایی که در متن محتوا نیستند و به نوعی در خارج از متن و بدنه محتوا ساخته شده‌اند، نسبت به لینک‌هایی که در بدنه محتوا هستند ارزش و اعتبار کمتری دارند.

10. انکرتکست لینک

یکی دیگر از نکات مهمی که برای لینک سازی باید مد نظر قرار دهید، لینک است. باید تلاش کنید که از کلمه کلیدی صفحه مقصد در انکر تکست استفاده کنید. در صورتی که در انتخاب انکرتکست دقت کافی را به خرج ندهید، ممکن است تأثیر منفی روی رتبه‌بندی سایت خود بگذارید.

سئو خارجی شامل چه مواردی می شود؟

حال که با مزایا و عوامل موثر بر سئو خارجی آشنا شدیم، نوبت به معرفی 15 تکنیک مختلف برای رشد برند و افزایش تعداد ورودی‌های گوگل می‌رسد. اگر به‌درستی از این تکنیک‌ها استفاده شود، تعداد بازدیدکننده‌های سایت شما در طول زمان افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

1. لینک سازی

لینک بیلدینگ یا  یکی از اصلی‌ترین فاکتورها در هر استراتژی برای بهبود سئو خارجی است. هرچند، شما باید دقیقا بدانید که چگونه از آن باید به عنوان یک تاکتیک سئو آف پیچ باید استفاده کرد. یکی از اهداف اصلی از لینک سازی، افزایش اعتبار کسب‌وکار است است. زمانی که شما لینکی از یک سایت با اعتبار بالا دریافت می‌کنید، به اعتبار سایت شما نیز افزوده می‌شود. با این تفاسیر، هدف اصلی شما باید دریافت لینک های باکیفیت از سایت‌های معتبر دیگر باشد. توجه داشته باشید که در این زمینه، کیفیت همیشه مهم‌تر از کمیت است.

2. برندسازی

برندها و فعالیت‌هایی که آن‌ها دارند همیشه مورد توجه گوگل بوده است. نه‌تنها بخشی از استراتژی بازاریابی و SEO، بلکه باید بخشی از رویکرد شما برای سئو خارجی باشد. برای موفقیت در این زمینه باز هم باید روی اعتبار دامنه و پیدا کردن راه‌های مختلف برای بالا بردن آن کار کرد. اما برندسازی چه ارتباطی با استراتژی سئو دارد و چه عواملی به موفقیت شما کمک خواهند کرد؟

جستجوی برند

یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها، افزایش جستجوی برند شما توسط کاربران است؛ این می‌تواند شامل جستجوی اسم برند، محصولات یا حتی دامنه شما باشد. برای اینکه متوجه شوید برند شما چقدر توسط کاربران در طول زمان جستجو شده است، می‌توانید از ابزارهای مختلفی مثل SEMRUSH و گوگل ترندز استفاده کنید.

این در واقع همان صفحه‌ای است که وقتی کسی نام برند شما را جستجو می‌کند، نمایش داده خواهد شد. چیزی که در این صفحه نمایش داده می‌شود، همان دیدگاهی است که گوگل از برند شما دارد. به همین جهت، همواره روی ارزیابی و بهینه‌سازی این بخش باید تمرکز داشته باشید.

3. بازاریابی محتوا

برخی تصور می‌کنند که یا کانتنت مارکتینگ صرفا به سئو آن پیچ و وب‌سایت شما مربوط می‌شود. اما اگر بخواهیم یک نگاه کلی‌تر داشته باشیم، می‌توان گفت انتشار یک محتوای خوب بر روی سایت، تنها بخشی از این رویکرد بوده و تمام محتوایی که شما در هر جایی از وب منتشر می‌کنید نیز شامل بازاریابی محتوا می‌شود. این یعنی اگر شما یک پست مهمان در سایتی دیگر بنویسید یا به کمک یک اینفوگرافی، یک بک لینک از سایتی معتبر بگیرید، در واقع بازاریابی محتوا انجام داده‌اید.

بازاریابی محتوا، فرصتی عالی برای ایجاد یک محتوای جذاب و تعامل‌برانگیز برای بهبود سئو خارجی است که باعث می‌شود سایر سایت‌ها یا افراد آن را به اشتراک بگذارند یا به صفحه آن محتوا لینک بدهند. موارد زیر برخی از مرسوم‌ترین تاکتیک‌های بازاریابی محتوا هستند:

  • پست‌های وبلاگ
  • اینفوگرافی‌ها
  • نظرسنجی‌ها یا تحقیقات
  • کتاب‌های الکترونیکی

4. محتوای پی آر (PR)

محتوای پی آر یا اصطلاحا «روابط عمومی» که معمولا به اخبار یا رویدادهای مرتبط با برندها مربوط می‌شود، تکنیکی عالی برای لینک سازی و افزایش اعتبار دامنه در مقیاس بسیار بالاست. اگر بتوانید استراتژی PR خود را به بهترین شکل ممکن تدوین کنید، ممکن است از سایر منابع یا سایت‌های مرتبط نیز بک لینک بگیرید. محتوای PR علاوه بر کمک به لینک سازی و بهود سئو خارجی می‌تواند فواید دیگری هم داشته باشد:

  • آگاهی از برند و اعتبار صفحه نتایج موتور جستجو برند را افزایش می‌دهد.
  • کسب‌وکارتان را در مقابل مخاطب هدف شما قرار داده و باعث می‌شود که آنها در مورد شما صحبت کنند.
  • سبب افزایش ترافیک می‌شود.
  • سبب شناخته شده شما به عنوان پیشرو در کسب‌وکار و نهایتا باعث افزایش اعتبار شما می‌شود.

5. سئو محلی

اگرچه سئو محلی یک مبحث کاملا مجزاست اما از برخی از المان‌های آن به عنوان بخشی از تاکتیک‌های مرتبط با سئو خارجی می‌توان استفاده کرد.

گوگل مای بیزسنس

تحقیقات نشان می‌دهند که 46 درصد از جستجوهای گوگل مربوط به پیدا کردن اطلاعات کسب‌وکارهای محلی است. این یعنی اگر شما وب‌سایت خود را برای نمایش در میان کسب‌وکارهای محلی بهینه نکنید، تعداد زیادی از مشتریان بالقوه را از دست خواهید داد. به علاوه، خود این کار نیز بخشی از سئو خارجی است.

یک نقل و قول به اشاره به کسب‌وکار، آدرس، شماره تلفن یا حتی برند شما در فضای آنلاین اشاره دارد و لازم است اطلاعاتی که در فضای مجازی از خود قرار می‌دهید، کاملا درست باشند.

محتوای این مطلب پنهان
دکمه بازگشت به بالا