نماد سایت patc

نکات مهم برای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی، سرنخ‌های تجربه یک سفر رضایت‌بخش را به شما می‌دهد که بتوانید با توجه به آن، اطلاعاتتان را کامل کنید. همه می‌دانیم که گنجاندن صفر تا صد سفر به دبی در یک متن، تقریباً غیرممکن است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم نیم‌نگاهی هم به مطالبی داشته باشید که در این راهنمای سفر به دبی، به آن‌ها لینک داده‌ایم. در این مطلب از ، یک راهنمای کامل سفر به دبی را برای شما آماده کرده‌ایم تا سفر اولی‌ها یا کسانی که خیلی وقت است به دبی نرفته‌اند، با صرف چند دقیقه زمان و چند کلیک، از جزئیات سفر به این شهر مدرن آسیایی آگاه شوند.

اگر جزو کسانی هستید که به دنبال گشت و گذار و همچنین ماجراجویی در دبی هستید، بهترین گزینه برای شما اجاره ماشین کیا در دبی است.

یازده نکته مهم برای سفر به دبی

با این توضیحاتی که در بالا دادیم، حال وقت آن رسیده است که شما را با نکات مهمی آشنا کنیم. برای سفر به این شهر دیدنی حتما باید نکات زیر را به خاطر بسپارید. به جرات می توانیم بگوییم که این فهرست کامل ترین و جامع ترین نکات را در خود جای داده است.

۱-قوانین و مقررات در دبی

۱- در دبی هیچ مالیات بر ارزش افزوده ای گرفته نمی شود ولی با این حال در هتل ها و رستوران ها ۱۰% مالیات شهرداری و ۱۰% حق سرویس منظور می کنند که معمولاً این مالیات در قیمت ها از قبل محاسبه شده است.

۲- برای بسیاری از گردشگران و توریست ها، امکان کرایه ماشین و رانندگی در این شهر وجود دارد. نرخ جرم و جنایت در امارات، بسیار پایین اما نرخ تصادفات بسیار بالاست. بنابراین هنگام رانندگی و نیز عبور از خیابان بسیار مراقب ترافیک باشید.

۳- در فرودگاه دبی هنگام کنترل گذرنامه، از اتباع ایرانی و چند کشور دیگر، اسکن چشم به عمل می آید. اگر از لنز تماسی استفاده می کنید، قبل از محل کنترل گذرنامه، آن را از چشم خود خارج کنید.

۴- در صورتی که مشکوک به استفاده از مواد مخدر یا مشروبات الکلی باشید، خون شما آزمایش خواهد شد و در صورت اثبات به زندان خواهید افتاد. استفاده از این مواد در مکان های عمومی ممنوع بوده و جرم محسوب می شود.

۵- تنها گردشگران غیر مسلمان در مکان های مشخص شده و هتل ها می توانند مشروبات الکلی استفاده کنند یا اینکه از فروشگاه ها، این محصول را خریداری کنند.

۶- از مساجد، ایستگاه‌‌های پلیس، ساختمان‌‌های ارتش، بندرها و فرودگاه عکاسی نکنید.

۷- امارات قوانین بسیار سخت گیرانه ای درباره انواع داروهای حاوی مواد مخدر و روان گردان دارد. هنگام سفر به دبی مراقب باشید داروی کدئین دار یا آرام بخش بدون نسخه تایید شده توسط نظام پزشکی همراه نداشته باشید. بنابراین ریسک نکرده و چنین داروهایی را با خود به فرودگاه و سفر نبرید.

استفاده از اینترنت وسیم کارت

۳- زمان سفر به دبی

۴- لوازم مورد نیاز برای سفر

۵- مدارک مورد نیاز و پول نقد

۶- سلامتی و امنیت

۷- رسیدن به فرودگاه دبی

۸- گشت و گذار در اطراف شهر و حمل و نقل محلی

۹- نکات مهم برای علاقه مندان به خرید

۱۰- ارزش های اجتماعی و نوع پوشش

 

خروج از نسخه موبایل