علمی و پزشکی

آیا ممکن است یک واکسن کرونا باعث بیماری قلبی و مرگ شود؟

محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران می گویند نگرانی در مورد واکسن های واکسینه شده وجود دارد. هر واکسنی که با ویروس کرونا آزمایش شده باشد عوارضی مانند خستگی ، تب ، سردرد ، درد عضلانی یا درد در محل تزریق داشته است ، اما هیچ یک از این واکسن ها خطرناک نبودند.

به گزارش patc ، محققان انستیتوی ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا واکسن کرونا می تواند باعث بیماری و مرگ شود ، گفت: این ویروس های ضعیف شده است.

واکسن های ساخته شده از ویروس هایی که به ویروس اچ آی وی آلوده شده اند ، اغلب نیاز به آزمایشات گسترده دارند. نگرانی در مورد این واکسن برای افرادی با سیستم ایمنی ضعیف وجود دارد. نتایج یک آزمایش کنترل شده تصادفی از واکسن ها که توسط محققان انجام شده نشان می دهد که همه واکسن ها عوارض جانبی دارند.

هیچ واکسنی برای استفاده جدی تأیید نشده است و آزمایش بیشتری لازم است ، اما واکسن هایی که از طریق مطالعات انسانی به دست آمده است اغلب باعث آلوده شدن بدن به ویروس شده اند. هر واکسن دارای برخی عوارض جانبی مانند خستگی ، تب ، سردرد ، دردهای عضلانی یا درد در محل تزریق بود و تعدادی عوارض جانبی نیز در پی داشت.

شواهد نشان می دهد که 7 تا 10 روز پس از دریافت واکسن کرونا از افراد داوطلب ، افراد به مالاریا مبتلا شده اند اما واکسن خطرناکی وجود ندارد.

حدود 70٪ شرکت کنندگان خستگی ، 68٪ سردرد ، 60٪ درد عضلانی ، 56٪ سرما و 18٪ مالاریا در واکسن را در دانشگاه آکسفورد آزمایش می کنند.

علائم واکسن اندکی متفاوت است. البته انگیزه های زیادی برای واکسیناسیون جهانی و تأییدیه های ایمنی و همچنین سازمان های بین المللی وجود دارد که ایمن سازی ، ایده ها را تأیید می کنند و بر سازمان های بین المللی مانند یونیسف و سازمان بهداشت جهانی نظارت می کنند تا کشورها از ایمنی و اثربخشی مطلع شوند. واکسیناسیون درمان و مشاوره موثری را ارائه می دهد.

در کشور ما معاون بهداشت و سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت واکسن را آزمایش و تأیید می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا