علمی و پزشکی

ابلاغ دستورالعمل جدید تزریق سوم واکسن کرونا و واکسن سوارکاران

معاون وزیر بهداشت در نامه‌ای به وزرای بهداشت از دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور آخرین مصوبات و تغییرات فاز سوم واکسن کرونا و واکسن سوارکاران مصوب کمیته ملی واکسن کووید ۱۹ را اعلام کرد.

به گزارش patc و بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، متن این نامه به شرح زیر است: مورخ 8/11/1300 در مورد واکسیناسیون مسافرتی دستورالعمل فوق طبق دستورالعمل اصلاح خواهد شد. . کمیته ملی واکسن کووید مورخ 16/10/1400 به شرح زیر است:

– افرادی که برای بار اول و دوم واکسینه شده اند (سینوفارم، بهارات بیوتک و کوایران برکات)، حتی اگر بتوانند آسترازنکا یا پاستوکوکوس پلاس را دریافت کنند، باید از واکسن نوبت سوم استفاده کنند.

افرادی که واکسن AstraZeneca را برای بار اول و دوم دریافت کرده اند ممکن است برای اولین بار واکسن AstraZena، Pastococcus Plus یا Sputnik V را دریافت کنند (مانند Sputnik Light).

افرادی که برای بار اول و دوم واکسن اسپوتنیک V را دریافت کرده اند ممکن است برای بار سوم واکسن آسترازنکا یا پاستوکوک پلاس را دریافت کنند.

– برای داوطلبان شرکت کننده در آزمایش واکسن پاستوکوکوس در دو شهری که سه بار واکسن را دریافت کرده اند، نوبت چهارم (یادآوری) باید 6 ماه پس از سومین تزریق واکسن پاستوکوکس پلاس داده شود.

– افرادی که دو نوبت واکسن استفاده نشده (سینوفارم، بهارات بیوتک یا کوایران برکات) دریافت کرده اند و قصد سفر دارند، با اخذ مجوز و صدور مدارک سفر می توانند دو نوبت آسترازنکا را در یک مسافت تزریق کنند. ماه ها بین تغییرات دریافت کنید.

– افرادی که دو دوز واکسن اسپوتنیک V دریافت کرده اند و به منظور مسافرت تمایل به تزریق دو دوز Astraznka دارند، پس از دریافت رضایت آگاهانه و ورود به یک مطالعه تحقیقاتی ممکن است دو دوز Astraznka دریافت کنند. مطالعه باید به تایید کمیته اخلاق برسد.

افرادی که برای بار اول و دوم با پروتئین نوترکیب (اسپیکوژن) واکسینه شده اند، ممکن است برای بار سوم همان واکسن را دریافت کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا