اقتصادی

از ناهار عروسی تا آرایشگاهِ ۳ صبح!

شیوع ویروس کرونا و محدودیت های آن نحوه برگزاری عروسی ها را تغییر داده است و به نظر می رسد مشکلات جدیدی را برای عروس و دامادها ایجاد کرده است.

براساس گزارش patc ، به دلیل وقوع ویروس کرونا ، سالن پذیرایی از ماه مارس سال گذشته برای کار با خطر بالا بسته شده است ، اما از هفته آخر ژانویه ، استان ها به دلیل محدودیت های شدید زرد شده اند. تالارهای پذیرایی در این مناطق است. مجاز است در عین حال ، تمام استان ها در حال بررسی ممنوعیت وسایل نقلیه تا ساعت 9 شب بوده اند که این امر نیز شکل و شمایل عروسی را تغییر داده است. به این ترتیب می توان عروسی را از ساعت 11 صبح تا 3 بعد از ظهر برای ناهار یا از ساعت 3 بعد از ظهر تا 4 بعد از ظهر برگزار کرد. البته برخی از سالن ها نیز وجود دارد که می تواند برای مشتریان وقت بگذارد و طبق معمول خود را برای مراسم آماده کند. جالبتر اینکه برخی از سالن های دیداری که می توانند بیش از 600 نفر را در خود جای دهند مهمان زیر 100 نفر را نمی پذیرند.

نرخ منوی عروسی در سراسر تهران

به منظور تخمین قیمت منوی غذا در لابی در این مورد ، اطلاعات به دست آمده از لابی مناطق مختلف تهران نشان می دهد که میانگین منوی سالن های شرق و غرب تهران بین 700000 تا 120،000 تومان است ، در حالی که در جنوب تهران بین 60،000 تا 120،000 تومان وجود دارد. اما در شمال تهران اوضاع متفاوت است. بنابراین قیمت منوی غذای سالن از هر نفر 210 هزار تومان شروع می شود و به 570 هزار تومان می رسد.

در عین حال آرایشگران باید با شرایط جدید سازگار شوند. با این حال ، همه حاضر به انجام این کار نیستند. برخی از آرایشگران می گویند عروس باید چهار تا شش ساعت در آرایشگاه بماند. بنابراین ، اگر عروسی از ساعت 11 شروع شود و عروس و داماد باید قبل از ساعت 9 به آتلیه برسند ، پس عروس باید بسته به نوع آرایشگاه بین ساعت 9 صبح تا 7 صبح به آرایشگاه برود!

البته برای این وضعیت آرایشگران نیز پیشنهادهای مختلفی دارند. به عنوان مثال ، یکی از آنها گفت: “بعد از عروسی ، حتی اگر در سفر یا آرایش مشکلی داشته باشید ، می توانید به آرایشگاه بیایید. بعد از عروسی ، آرایشگاه آن را به طور رایگان تعمیر می کند.” اما آرایشگر دیگری گفت که مگر اینکه هر ساعت 500000 زودرس می گیرد ، در غیر این صورت نمی تواند کار را قبل از ساعت 10 تمام کند. بعضی از افراد می گویند که آنها می توانند بیشتر کار کنند و نیازی نیست که ساعت 9 صبح آنجا باشند.بعضی ها مطیع مشتری هستند و اگر عروس بخواهد به آرایشگاه می روند.

بسته آرایشگاه عروس چه مقدار آب مصرف می کند؟

در جنوب ، شرق و غرب تهران ، قیمت بسته عروس شامل چی ، آرایش ، طراحی ناخن ، پاکسازی و اصلاح پوست و غیره است. قیمت بین یک میلیون و دو هزار تا سه هزار توما و در شمال تهران ، قیمت بین دو و بین پنج میلیون است. تومان جالب اینجاست که برخی از آرایشگران محدوده قیمتی را اعلام می کنند که حداقل شامل آرایش و آرایش است و هزینه های اضافی را برای سایر خدمات اخذ می کند.

اما جالب ترین نکته این است که تفاوت های چشمگیری در قیمت سالن ها و خدمات آرایشگری در شمال تهران و مناطق دیگر وجود دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا