انواع فیشینگ چیست؟ – patc

فیشینگ چیست

فیشینگ جعلی ، استفاده از کلاهبرداری در وب سایت ، استفاده از برنامه های مختلف و نرم افزارهای مخرب ، فیشینگ تلفنی و فیشینگ درگاه پرداخت انواع مختلف فیشینگ است که توسط فیشرها برای سرقت اطلاعات کاربر استفاده می شود.

به گزارش patc ، حمله فیشینگ تلاشی است برای بدست آوردن اطلاعات از طریق جعل ، که در آن فیشر (شخصی که حمله فیشینگ را انجام می دهد) از روش های خاصی برای شبیه سازی وب سایت ها ، برنامه ها و حتی سرویس ها استفاده می کند. یا از آن برای سرقت اطلاعات کاربر استفاده کنید.

روش های مختلف فیشینگ وجود دارد. شرکت ارتباطات از راه دور انواع مختلف فیشینگ را ذکر کرد. یک نوع فیشینگ فریبنده است ، که معمولاً از طریق ایمیل ارسال می شود ، در حالی که فیشر از آدرس های جعلی ایمیل هایی را می فرستد که شباهت زیادی به آدرس اصلی دارند و از کاربران می خواهد به روش های مختلف روی پیوندها کلیک کنند.

یکی دیگر از حملات رایج فیشینگ استفاده از جعل وب سایت است. در این حمله ، فیشر ابتدا یک صفحه وب مشابه صفحه اصلی ایجاد کرد و اطلاعات کاربر را بر اساس اعتماد کاربر به صفحه اصلی و عدم توجه زیاد به آدرس وب سایت جمع آوری کرد.

روش دیگری که ماهیگیران برای به دست آوردن اطلاعات استفاده می کنند ، بدافزار و نرم افزارهای مخرب است. این برنامه ها به صورت اسب های تروا نیز ارائه می شوند که ممکن است اطلاعات کارت بانکی ، اطلاعات ورود به سیستم یا سایر موارد را از کاربر سرقت کرده و باعث خسارات اقتصادی وی شوند.

فیشینگ تلفنی ، مانند حملات ایمیل ، سعی در ترغیب کاربران برای بیان مجدد اطلاعات خود دارد. در این نوع حمله ، فیشر معمولاً از شماره تلفن های ناشناس برای تماس با کاربران یا ارسال پیام به کاربران استفاده می کند. سپس فیشر خود را به عنوان مدیر بانک معرفی می کند ، جایی که کاربر یک حساب کاربری دارد و سپس از کاربر می خواهد برخی اطلاعات را برای تکمیل پرونده یا س questionsالات دیگر دوباره بیان کند.

در روش فیشینگ درگاه پرداخت ، فیشر وب سایتی را باز کرد ، معمولاً این وب سایت ها نام و رسم زیادی ندارند و فقط قیمت پایین خدمات و کالاهای آنها دلگرم کننده است. کاربران وارد این سایت ها می شوند ، محصولات خود را انتخاب می کنند و سپس به صفحه پرداخت می روند. در این زمان ، پس از ورود کاربر به اطلاعات کارت بانکی خود ، فیشر اطلاعات خود را ذخیره می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا