عمومی

انواع چادر استفاده شده در سایبان کالسکه ای

آیا انواع چادر استفاده شده در را می‌شناسید؟ سایبان پارچه‌ای نه تنها می‌تواند به فضای بیرونی خانه ابعاد و جذابیت بیشتری بدهد، بلکه می‌تواند محافظت بادوام در برابر عوامل ایجاد کند. این محافظ تنها در صورتی خوب کار می‌کند که سایبان از پارچه عالی ساخته شده باشد که برای مدت طولانی دوام می‌آورد. بنابراین، بهترین متریال برای سایبان چیست؟ پاسخ همه اینها در ادامه گفته شده است.

ویژگی‌های پارچه بوم، پلی استر و اکریلیک

اگرچه مواد طبیعی کاربردهای خود را دارند، اما همیشه بهترین پارچه را نمی‌سازند. دو نوع اصلی از مواد مورد استفاده برای پارچه‌های سایبان وجود دارد که شامل مواد طبیعی و مواد مصنوعی هستند. بوم، که یک ماده طبیعی بافته شده از نخ‌های پنبه است، محکم بوده و می‌تواند با لایه‌های محافظ پوشانده شود تا دوام بیشتری داشته باشد. مشکل این است که مواد طبیعی در آفتاب و گرمای تابستان و سپس دوباره در سرما و باد زمستان تجزیه می‌شوند. اما پوششی که پارچه بوم را ضدآب و مقاوم در برابر محو شدن می‌کند، عموماً از مواد مصنوعی ساخته شده است، حتی اگر بوم زیر آن از مواد پنبه‌ای طبیعی ساخته شده باشد.

پارچه پلی استر در آزمایشگاه ساخته می‌شود، نه در یک مزرعه! اگرچه پلیمرها به طور طبیعی در محیط در مواردی مانند لاستیک و ابریشم وجود دارند، اما پلی استر از نفت تشکیل شده است. سازندگان پلیمر را در دستگاهی قرار می‌دهند که رشته‌های بلندی از نخ بادوام ایجاد می‌کند. سپس این نخ به هم بافته می‌شود تا پارچه‌ای محکم و بادوام ایجاد گردد. پارچه‌های اکریلیک در فرآیند مشابهی ساخته می‌شوند، اگرچه پارچه‌های اکریلیک را می‌توان از زغال سنگ یا از نفت تهیه کرد. اما پلاستیک ذوب می‌شود و سپس از دستگاهی عبور می‌کند که دوک‌هایی از نخ‌های نازک را می‌سازد که در نهایت به هم بافته می‌شوند. ماهیت مصنوعی های پارچه اکریلیک و پلی استر باعث می‌شود این نوع سایبان‌ها بادوام تر و کمتر در معرض آسیب ناشی از عناصر قرار گیرند. سایبان‌های ساخته شده از پارچه بوم به اندازه سایبان‌هایی که از انواع اکریلیک یا پلی استر ساخته شده‌اند دوام نمی‌آورند.

پارچه محلول رنگ شده در سایبان کالسکه‌ای چیست؟

اگر با فرآیندهای تولید نساجی آشنا نیستید، یعنی به طور قابل درک تفاوت بین مواد رنگرزی شده با محلول و مواد رنگرزی موجود را نمی‌دانید. پارچه‌هایی که محلول رنگ می‌شوند در برابر محو شدن و نور خورشید و عناصر خشن بیرون مقاوم هستند، زیرا همانطور که رنگ از لایه‌های بالایی نخ جدا می‌شود، لایه‌های زیر همچنان حاوی رنگ هستند.

از طرف دیگر، پارچه‌های رنگ شده فقط پس از بافته شدن روی سطح پارچه رنگ می‌شوند. رنگ به داخل نخ بافته شده نفوذ می‌کند، اما فقط می‌تواند تا حدی به داخل پارچه برود. یک محفظه بزرگ رنگ را تصور کنید که تکه‌های بزرگ پارچه در آن فرو رفته و اساساً روی قسمت‌های بیرونی پارچه لکه ایجاد می‌کند. هم پارچه‌های اکریلیک و هم پارچه‌های پلی استر را می‌توان با محلول رنگ کرد، اما بدیهی است که مواد بوم را نمی‌توان رنگ نمود. همانطور که گفته شد، بوم پنبه را می‌توان قبل از بافت آن رنگ کرد که باعث می‌شود در برابر کم رنگ شدن مقاومت بیشتری داشته باشد. چرا به جای رنگ محلول، رنگ استوک؟ از آنجایی که پارچه‌های محلول رنگ شده باید در ابتدای فرآیند رنگ شوند، تطبیق پذیری کمتری در پارچه وجود دارد. به همین دلیل تولیدکننده مجبور است از همان ابتدا رنگ‌های انتخابی را انتخاب کند که باعث می‌شود کمتر با نیازهای خریداران سازگار شود.

Types of tents used in the carriage canopy

اهمیت مقاومت چادر سایبان کالسکه‌ای در برابر خورشید

بزرگترین راه آسیب دیدن پارچه‌های سایبان مربوط به بی‌رحمی اشعه ماوراء بنفش خورشید است. این اشعه ماوراء بنفش همان چیزی است که ما سعی می‌کنیم با استفاده از سایبان از خود در برابر آن محافظت کنیم. پارچه‌هایی که استاندارد UV 801 نامیده می‌شوند، می‌توانند از اشعه ماوراء بنفش در سطوح بالاتری محافظت کنند.در واقع، محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش ارائه شده از طریق استاندارد UV 801 با بالاترین سطح قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش در جهان اندازه گیری می‌شود. استاندارد UV 801 همچنین برای حساس ترین نوع پوست رتبه بندی می‌کند.

با توجه به اینکه قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش تا چه حد مواد سایبان را فرسوده می‌کند، به این نکته توجه می‌کنیم که خورشید چقدر می‌تواند به بدن ما نیز آسیب برساند. عدم محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش می‌تواند منجر به آسیب‌های پوستی از آفتاب سوختگی تا پیری و حتی سرطان پوست شود. دلیل دیگر برای استفاده از سایبان کالسکه‌ای برای محافظت از ما در برابر پرتوهای خشن تابستان است. سایبان‌های پارچه‌ای در فضای باز که برای استاندارد UV 801 رتبه‌بندی شده‌اند، مقدار فوق‌العاده بالایی از تابش نور خورشید را محافظت می‌کنند.

مراقبت از پارچه سایبان کالسکه ای

اگرچه سایبان‌های باکفیت ساخته شده از پارچه‌های درجه یک سال‌ها بدون محو شدن دوام می‌آورند، اما زمانی که به خوبی از آنها مراقبت شود دوام بیشتری دارند. یک راه آزمایش شده و واقعی اما ساده برای تمیز نگه داشتن مواد در فضای باز روی سایبان این است که پیشنهاد می‌شود ماهیانه آن را با یک شلنگ باغبانی ساده اسپری کنید. این کار باعث می‌شود پارچه از جمع شدن کثیفی که می‌تواند وارد الیاف شود، جلوگیری کند.

سایبان پارچه‌ای را می‌توان بدون برداشتن آن از قاب خود تمیز کرد. پس از شستشو، اجازه دهید تا در هوای آفتاب خشک شود تا از ایجاد لکه یا لکه‌های کپک جلوگیری گردد. همچنین هنگامی که مناطق مشخص و هدفمندی وجود دارد که باید تمیز شوند، نظافت با سادگی و راحتی بیشتری انجام خواهدشد. اگرچه پارچه‌های سایبان ساخته شده از مواد اکریلیک و پلی استر بادوام هستند، اما گاهی اوقات ممکن است در المان‌ها لکه دار شوند. استفاده از چربی‌زدا یا مقداری مخلوط سفیدکننده رقیق شده روی لکه‌ها به محض مشاهده، به حفظ ظاهر سایبان بدون تأثیر بر دوام کمک می‌کند. در حالت کلی، خوشبختانه تمیز کردن منظم پارچه‌های سایبان با کیفیت بالا آسان و ساده است.

گارانتی پارچه سایبان

اکثر مردم با گارانتی لوازم خانگی آشنا هستند، اما پارچه سایبان نیز می‌تواند با گارانتی همراه باشد. گارانتی سایبان از خراب شدن و آسیب ناشی از کپک تا نور خورشید و آسیب‌های عنصری ناشی از آفتاب، باران، باد و آب را پوشش می‌دهد. به خاطر داشته باشید که خود پارچه تنها چیزی است که تحت ضمانت پارچه خواهدبود، نه وسایل یا قاب که بخشی از سایبان هستند. طول عمر پارچه در فضای باز روی سایبانی که به خوبی نگهداری می‌شود با مراقبت و نگهداری مناسب می‌تواند تا 10 سال باشد. بسته به موقعیت خانه شما، از جمله آب و هوا و واقعیت‌های آب و هوایی، پارچه می‌تواند حتی بیشتر دوام بیاورد.

چرا پارچه سایبان کالسکه‌ای اینقدر اهمیت دارد؟

نصب سایبان کالسکه‌ای در فضای باز صرف نظر از اینکه از چه نوع منسوجاتی ساخته شده است، یک سرمایه گذاری خواهدبود. پیدا کردن مواد مناسب که با نیازها و بودجه شما مطابقت داشته باشد همیشه با شناخت گزینه‌های شما شروع می‌شود. درک علم مواد سایبان برای مناطق مسکونی می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیمی مناسب برای خانواده خود بگیرید.

بهترین نوع پارچه برای سایبان چیست؟

پارچه اکریلیک به دلیل توانایی آن در تحمل زمان و همچنان شگفت انگیز به نظر می‌رسد، بهترین نوع پارچه موجود برای سایبان است. سایبان‌ها به دیوار بیرونی ساختمان اضافه می‌شوند و می‌توان از آنها برای محافظت از نور خورشید در برابر تابش مستقیم پنجره استفاده کرد، در حالی که اجازه می‌دهد نور طبیعی از پنجره عبور کند. سایبان‌ها همچنین به مشتریان یا صاحبان خانه این امکان را می‌دهند که از فضای بیرونی خود لذت ببرند، زیرا از گرما یا باران سرپناهی ایجاد می‌کند. سه پارچه قابل دسترس برای سایبان عبارتند از اکریلیک، بوم و وینیل. هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند.

سایبان اکریلیک

این ماده مصنوعی یک پارچه با کیفیت و لوکس بوده که در لمس، پارچه اکریلیک شبیه پشم است. سایبان‌ اکریلیک گزینه‌‌ای عالی برای کسانی است که سال‌ها پس از نصب آن را برای مدت نامحدودی طولانی نگه می‌دارند.

سایبان‌های بوم

بوم از پنبه، کنف یا کتان ساخته می‌شود. هرچه پارچه سنگین‌تر باشد، از مواد بیشتری استفاده می‌شود که این موضوع باعث افزایش هزینه خواهدشد. بوم سنگین تر، محکم تر است و به آن اجازه می‌دهد باد، برف و تگرگ را تحمل کند.

سایبان‌های وینیل

این نوع اکریلیک 18 اونس در هر یارد مربع وزن دارد و مشابه وزن‌های سنگین‌تر بوم است. این ماده مصنوعی انعطاف‌پذیر، ضدشعله، مقاوم در برابر آب و مقاوم در برابر کپک است.

سایبان فلزی

سایبان‌های فلزی در دهه 1950 و 1970 بسیار محبوب بودند. سایبان‌های فلزی را می‌توان به گونه‌ای رنگ آمیزی کرد که با ساختمان‌ها مطابقت داشته باشد. این سایبان ثابت می‌ماند و برای کسانی که مایلند به طور نامحدود سایبان را در موقعیت خود نگه دارند، بهتر است.

سایبان فایبرگلاس

فایبرگلاس جایگزین سبک تری برای سایبان‌های فولادی است. بر خلاف فولاد، رنگ بر روی مواد قالب گیری می‌شود، بنابراین، نیازی به رنگ آمیزی مجدد ندارد.

سخن پایانی

گزینه‌های زیادی برای پارچه‌های سایبان هم برای پروژه‌های مسکونی و هم برای سایبان‌های تجاری وجود دارد. حتی با توجه به پوشش گسترده انواع مختلف پارچه‌های سایبان، مشخص است که چقدر آنها از باران، نور و سایش محافظت می‌کنند. در صورت نیاز به هرگونه مشاوره،سایبان کالسکه ای بدون شک یکی از زیباترین و کاربردی ترین نمونه از سایبان های موجود در بازار به شمار می رود. قیمت سایه بان کالسکه ای معمولا کمتر از قیمت سایر سایبانها میباشد. به همین دلیل عموما بیش از سایر مورد استفاده قرار می گیرد. و همچنین میتوانید در صورت خرابی روکش یا سایر قسمت ها آن به تعمیر سایبان اقدام کنید.

دکمه بازگشت به بالا