برترین های کار و کسبعمومی

هنگام شستن چادر خودرو با دست به این نکات توجه کنید

چادر خودرو یکی از مهم ترین تجهیزات نگهداری و مراقبت از خودرو است. چادر به عنوان یک پوشش محافظ عمل می کند و از برخورد اجسام ناهموار با خودرو جلوگیری می کند. البته عدم استفاده باعث تغییر رنگ، خراش و ترک براحتی خودرو می شود. بنابراین مراقبت از چادر ماشین به اندازه استفاده از آن مهم است. تمیز نکردن چادر باعث آسیب و تخریب زودرس چادر می شود. بنابراین لازم است هر از چند گاهی چادر ماشین شسته شود. شستشوی چادر ماشین را می توان با دست یا با ماشین انجام داد. شما می توانید از این آموزش برای شستشوی انواع چادر ماشین مانند چادر پژو پارس و … استفاده کنید.

روش شستشوی دستی چادر خودرو چیست؟

اگر می خواهید چادر ماشینتان را با دست تمیز کنید، باید 8 مرحله زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: گرد و غبار را از روی سطح پاک کنید

ابتدا چادر را از دو طرف نگه دارید و آن را به شدت تکان دهید تا گرد و غبار و زباله ها از بین برود. این کار باید در یک منطقه بزرگ و تمیز انجام شود تا بتوانید بعداً به راحتی آن قسمت را تمیز کنید. سپس با یک دست چادر ماشین را بگیرید و با دست دیگر به قسمت های دیگر ضربه بزنید.

مرحله 2: کاپوت را ببندید

سقف را به ماشین بچسبانید و آن را سفت کنید تا گوش ها کم شود. اطمینان حاصل کنید که سایبان به درستی بسته شده است و در حین شستشو نمی افتد.

مرحله 3: با استفاده از جاروبرقی تمام ماسه های سخت را از چادر جدا کنید

برای این کار از جاروبرقی روی سایبان ماشین استفاده کنید و شن های سرسخت باقی مانده را بردارید. این مرحله را با دقت انجام دهید تا خاک در چادر گیر نکند. زیرا وجود این ذرات ریز باعث ساییدگی ناخواسته سطح چادر در هنگام خشک شدن چادر خودرو می شود.

مرحله 4: از محلول پاک کننده مناسب برای شستن ناخن ها استفاده کنید

به اندازه کافی آب گرم را در یک سطل متوسط ​​بریزید. حالا یک شوینده با ترکیب مناسب انتخاب کنید. حالا باید آن را در یک سطل پر از آب بریزید و به آرامی مخلوط کنید تا حباب بزند. سپس آن را کنار بگذارید. از یک شیلنگ (یا یک سطل بزرگ آب) برای خیس کردن چادر استفاده کنید و هرگونه کثیفی باقی مانده از آب را از شلنگ پاک کنید. توجه داشته باشید که همه مواد شوینده برای این منظور مناسب نیستند. بنابراین قبل از استفاده از مواد شوینده برچسب را به دقت بخوانید. هنگام شستن سایبان، هرگز مواد شوینده را مستقیم روی سایبان نریزید.

مرحله 5: شاخک ها را با یک پارچه میکروفیبر یا حوله پاک کنید

حالا از محلول پاک کننده استفاده کنید. یک پارچه میکروفیبر نرم یا حوله را در سطل فرو کنید و از آن برای تمیز کردن چادر استفاده کنید. این کار را بالا و پایین یا جلو انجام دهید. از جابجایی خودداری کنید. می گویند بهترین راه برای خشک کردن چادر ماشین گذاشتن حوله روی آن است. به این ترتیب هیچ آلودگی از دید پنهان نمی ماند. برخی از لکه ها قوی و دائمی هستند، بنابراین یک محلول تمیز کننده قوی لازم است.

اگر پس از چندین بار تمیز کردن لکه از بین نرفت، مقدار زیادی شوینده خانگی یا صنعتی روی لکه بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. در حالی که منتظر هستید تا لکه های سرسخت پاک شوند، بقیه درب را تمیز کنید. بعد از حدود پنج دقیقه، می توانید به مکان ها برگردید و بقیه را انجام دهید.

مرحله 6: چادر را با شلنگ آب کاملاً بشویید

در این مرحله از خشکشویی فرش، مواد شوینده و کف باید کاملا شسته شوند. برای این کار بهتر است از آب ولرم استفاده کنید. هیچ ماده تمیز کننده ای نباید روی پرده قابل مشاهده باشد. این مرحله را ۲ تا ۳ بار تکرار کنید تا مطمئن شوید که پرده صاف است. قبل از انجام مرحله بعدی صبر کنید تا آب چادر نسبتاً خشک شود.

مرحله 7: پرده را برگردانید و روند تمیز کردن را تکرار کنید.

در این مرحله از شستشوی کابین خودرو، ابتدا باید کابین را به سمت بیرون برگردانید و تمامی مراحل را از یک تا شش تکرار کنید.

مرحله 8: اجازه دهید چادر در هوا خشک شود

پس از اتمام مرحله 7، نوبت به خشک شدن طبیعی چادر می رسد. در صورت تمایل می توانید آن را به بند رخت آویزان کنید تا خشک شود (قبل از انجام این کار از تمیز بودن بند رخت اطمینان حاصل کنید). در غیر این صورت چادر را همزمان روی ماشین قرار دهید و به آن زمان دهید تا قسمت پایین و بالای چادر را تهویه کند و چادر را خشک کند. در این مدت مطمئن شوید که ماشین شما در مکانی امن پارک شده و شدت نور خورشید مناسب است. البته شستن چادر با ماشین در یک روز بادخیز می تواند روند خشک شدن را تسریع کند. با این حال، باد شدید همچنین می تواند زباله ها و گرد و غبار را به چادر تازه تمیز شده وارد کند.

نقطه پایان

در صورت خرید چادر از فروشگاه های معتبر می توانید از کیفیت و کیفیت چادر مطمئن باشید. فروشگاه بهنیکان را به شما معرفی می کنیم.

دکمه بازگشت به بالا