عمومی

ایده هایی برای داشتن کلکسیون

کلکسیون به چه معناست و به چه کسی کلکسیونر می گویند؟

کلکسیون مجموعه مواردی است که یک کلکسیونر یا یک مجموعه دار سعی در جمع آوری آن دارد، به عنوان مثال کلکسیونر که هزاران نوع سیگار، سکه، کتاب، مدال، اسکناس، تمبر و غیره را جمع آوری می کند. کلکسیونر یا به آن مجموعه دار گفته می شود. برای موفقیت در کار خود، یک مجموعه دار باید تلاش کند تا اطلاعات فعالیت های مجموعه خود را در سرلوحه کار خود قرار دهد و سپس مجموعه ای از اشیا را جستجو، پیدا، کسب، سازماندهی، فهرست بندی، نگهداری، حفظ و نمایش دهد.

تمام موارد ذکر شده اگر به صورت اصولی انجام شود، مجموعه دار می تواند مجموعه خود را با روندی مشخص و هدفمند جمع آوری کند، در غیر این صورت به دلیل عدم برنامه ریزی و بی هدف بودن انگیزه خود را در محل کار از دست می دهد و در نهایت یک ناقص و بی ارزش خواهد داشت. مجموعه با او، تنها جمله ای که او خواهد گفت این است که “من چه اشتباهی کردم”

بنابراین با توجه به مطالب فوق، اولین و مهمترین نکته ای که فرد باید قبل از ورود به این حوزه مدنظر داشته باشد عشق و علاقه به این کار است. متأسفانه، بسیاری از مردم در ذهن خود می گویند، خوب، اکنون ما یک سری اشیا را با هم داریم. بیایید آنها را کنار هم بگذاریم و جمع کنیم. این چه فایده ای برای ما دارد؟ در پاسخ به این افراد باید گفت که اصلاً نیازی نیست شما خود را با سختی و تلاش در این زمینه قرار دهید، زیرا اولین اصل برای ورود به این عرصه عشق است.

بسیاری از کلکسیونرها ساعت ها را در یک اتاق مرتب می کنند تا مجموعه شخصی خود را مرتب و مرتب کنند و وقتی به سراغ آنها می روید، گذشت زمان را احساس نمی کنند و از اینکه ساعت هاست این کار را می کنند پشیمان نیستند.

چگونه می توانیم یک کلکسیون تهیه کنیم؟

اگر به دنبال یک سرگرمی جدید برای خود هستید، چرا جمع آوری کلکسیون را فکر نمی کنید؟ آماده سازی کلکسیون راهی عالی برای نشان دادن علاقه شما به چیزی است و می تواند یک سرگرمی سرگرم کننده باشد. البته، این بستگی به آنچه شما برای جمع آوری در کلکسیون خود انتخاب می کنید، دارد. صرف نظر از سن و سطح تخصص خود، اگر به کلکسیون علاقه مند هستید، به دنبال آن باشید. در اینجا چند نکته اصلی در انتقال کالاهای جمع آوری شده شما آورده شده است:

  • تصمیم بگیرید که می خواهید کلکسیون را از چه چیزی دریافت کنید

مهمترین مرحله در راه اندازی مجموعه انتخاب آنچه می خواهید کلکسیون تولید کند. برای این کار علایق خود را در نظر بگیرید. آیا به تاریخ علاقه دارید؟ شاید بخواهید تمبر و سکه های قدیمی را جمع آوری کنید. آیا از مطالعه لذت می برید؟ ممکن است ترجیح دهید کتاب جمع کنید. هرچه انتخاب کردید، حتماً آن را دوست داشته باشید.

  • تحقیق و بررسی

قبل از خرید اولین کالای مجموعه، باید بدانید که به دنبال چه چیزی هستید. ابتدا در مورد تاریخچه کلکسیون خود بخوانید. هرچه اطلاعات بیشتری در مورد کلکسیون خود داشته باشید، پیگیری موارد خاص آسان تر خواهد بود. پس از تهیه موارد بیشتر، آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید و همیشه چشم اندازی از آنها داشته باشید. سه دسته کالاهای جمع آوری شده وجود دارد: رایگان، ارزان و گران قیمت، بنابراین باید بودجه خود را تعیین کنید. شما همچنین باید به روش های تهیه آنها نگاه کنید.

  • تهیه وسایل قابل جمع آوری

نکته مهم دیگر نحوه تهیه وسایل است. به نظر من بهترین و آسانترین راه تهیه آنلاین اقلام است زیرا بررسی قیمت فروشندگان مختلف امکان پذیر است و می توانیم نظرات سایر خریداران را نسبت به آن کالا و فروشنده بخوانیم. مزیت دیگر سیستم ضمانت استرداد پول و حل اختلاف.

این بدان معنی است که پرداخت شما به صورت وام در سایت باقی می ماند و پس از دریافت کالا و تأیید شما، پرداخت به فروشنده پرداخت می شود. شما همچنین می توانید در مزایده ها شرکت کنید و اگر واقعاً به محصولی علاقه مند هستید، پیشنهاد بهتری را در اختیار آن قرار دهید.

  • نمایش و نگهداری

پس از صرف وقت و انرژی زیاد برای آماده سازی کلکسیون خود، روش هایی وجود دارد که دیگران کلکسیون شما را ببینند و آن را تحسین کنند. برای هر کلکسیون یک روش مشخص برای نمایش وجود دارد. به عنوان مثال تمبرها را می توان در آلبوم ذخیره و نمایش داد، اما ممکن است کپی های اتومبیل به قفسه ای با درهای شیشه ای نیاز داشته باشند.

تعمیر و نگهداری مدل نیز بسیار مهم است و به ماده و نوع مدلی که انتخاب می کنید بستگی دارد. آنها را از نور خورشید و رطوبت دور نگه دارید. نور خورشید باعث رنگ پریدگی و رطوبت می شود و منجر به کپک زدگی یا زنگ زدگی می شود.

کلکسیونر‌های منحصر به فرد و عجیبی که شاید تا بحال ندیده اید

تمبر، سکه، آهنربا وغیره رایج‌ترین چیز‌هایی هستند که افراد برای جمع کردن و کلکسیون انتخاب می‌کنند. اما در این مطلب کلکسیونرهای منحصر به فردی را نام می بریم که دلتان می‌خواهد از همین امروز راهشان را ادامه دهید. این کلسیونها عبارتند از:

  • کلکسیون سکه‌های خالی شده
  • کلکسیون مونوپولی
  • کلکسیون خودکار
  • کلکسیون ماسه‌های سواحل مختلف جهان
  • کلکسیون سوپر ماریو
  • کلکسیون سوپرمن
  • کلکسیون سی‌دی
  • کلکسیون نقاشی‌های کوچک روی سکه
  • کلکسیون چاقو
  • کلکسیون پرچم‌های سنجاقی از کشور‌های مختلف
  • کلکسیون کتانی
  • کلکسیون پاندا
  • کلکسیون بازی‌های وی (wii)
  • کلکسیون کنسول
  • کلکسیون ماشین‌های اسباب بازی
  • کلکسیون سس تند

تعداد اشیا مورد نیاز برای داشتن کلکسیون چقدر است؟

کلمه تنظیم شده در تعریف فوق نشان می دهد که کلکسیونر باید دارای تعدادی شی باشد. اما تعداد این اجسام برای تشکیل کلکسیون چه تعداد باید باشد؟ پاسخ به ماهیت شی برمی گردد. به عنوان مثال، داشتن 30 اتومبیل قدیمی پیشرفت چشمگیری است، اما داشتن 30 تمر یا کتاب باعث نمی شود شما یک کلکسیونر باشید.

از طرف دیگر، اگرچه تعداد اجسام موجود در کلکسیون مهم است، اما کیفیت شی object نیز مهم است. به عنوان مثال، یک استاد دانشگاه که چندین هزار کتاب دانشگاهی مرتبط با رشته خود دارد، نمی تواند کلکسیونر نامیده شود. بنابراین، توجه به کیفیت اشیا در تبدیل شدن به کلکسیونر نیز مثر است. در بسیاری از موارد، کمبود اشیا است که یک کلکسیون را با ارزش می کند.

مرجع مقاله:

https://118work.ir/subcategory/سرگرمی-و-فراغت/کلکسیون-و-سرگرمی

دکمه بازگشت به بالا