برترین های کار و کسبعلمی و پزشکی

ایمپلنت با بیهوشی

ایمپلنت دندان یک درمان برای دندانهای از دست رفته است و برای قرار دادن پایه ایمپلنت در درون استخوان یک جراحی کوچک انجام می شود. جراحی ایمپلنت معمولا با بی حسی انجام می شود اما در صورتی که شرایط آن وجود نداشته باشد، ایمپلنت دندان با بیهوشی انجام می شود که در این مقاله به بررسی کامل آن می پردازیم.

ایمپلنت دندان با بیهوشی چیست ؟

ایمپلنت دندان با بیهوشی انواع مختلفی دارند و برای افرادی که فوبیادنتال ( ترس از دندانپزشکی ) دارند، مناسب می باشد و در این نوع ایمپلنت فرد به هیچ وجه دردی از جراحی احساس نخواهد کرد. ایمپلنت دندان با بیهوشی به دو صورت نیمه هوشیار و بیهوشی کامل انجام می شود. به کمک ایمپلنت دندان با بیهوشی دیگر افراد دلیلی برای ترس از ایمپلنت نخواهند داشت و می تواند بدون استرس درمان خود را انجام دهند. معمولا برای ایمپلنت دندان با بیهوشی از خواب مصنوعی استفاده می شود که فرد به صورت کامل خواب است و متوجه انجام جراحی نخواهد شد.

مزایای ایمپلنت دندان با بیهوشی

  1. انجام ایمپلنت دندان بدون هیچ ترس
  2. کاهش استرس و دلهره
  3. افزایش آرامش ذهنی بیمار
  4. امکان کاشت چندین ایمپلنت در یک جلسه
  5. امکان انجام چند درمان دندانپزشکی در یک جلسه
  6. جلوگیری از واکنش های ناخواسته بیمار

معایب ایمپلنت دندان با بیهوشی

  1. افزایش هزینه نهایی ایمپلنت
  2. برخی از عوارض ایمپلنت با بیهوشی

قیمت ایمپلنت دندان با بیهوشی

قیمت ایمپلنت با بیهوشی وابسته به نوع بیهوشی، میزان تخصص پزشکان، محل بیهوشی و عوامل مختلف دیگری متفاوت است. قیمت ایمپلنت دندان با بیهوشی در تهران شامل 3.000.000 الی 4.000.000 تومان افزایش هزینه خواهد شد.   البته در نظر داشته باشید این هزینه مازاد بر روی ایمپلنت شما خواهد بود و هزینه ایمپلنت دندان به صورت جداگانه محاسبه می شود. هزینه ایمپلنت شما وابسته به تعداد، برند پایه، نوع ایمپلنت و روکش و هزینه درمان های مکمل متفاوت خواهد بود.

انواع ایمپلنت دندان با بیهوشی

برای انجام ایمپلنت دندان با بیهوشی روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها نیز می پردازیم. انواع ایمپلنت دندان با بیهوشی :  سدیشن یا خواب مصنوعی  بیهوشی عمومی در اتاق عمل بیهوشی ایمپلنت دندان با سدیشن ایمپلنت دندان با بیهوشی در اتاق عمل منظور از بیهوشی عمومی در ایمپلنت به معنای انجام جراحی ایمپلنت در حالتی است که فرد دیگر مانند سدیشن تنها در خواب نیست، بلکه هشیاری در سطح بسیاری پایین تری قرار دارد و فرد کاملا بی حرکت است. انجام این بیهوشی برای ایمپلنت دندان رایج نیست.

مراحل ایمپلنت دندان با بیهوشی

انجام ایمپلنت دندان با بیهوشی توسط متخصص بیهوشی آغاز می شود. متخصص بیهوشی ابتدا وضعیت جسمانی شما را معاینه می کند و بررسی می شود که امکان انجام بیهوشی برای شما وجود دارد یا خیر ؟ سپس وابسته به نوع بیهوشی که قرار است برای شما انجام شود، بیهوشی آغاز می شود. پس از بیهوشی فرد، درمان توسط متخصص ایمپلنت آغاز می شود. همچنین وضعیت جسمانی، نبض و فشار خون شما دائما توسط متخصص بیهوشی چک می شود. متخصص ایمپلنت برش کوچکی در لثه شما ایجاد می کند تا به استخوان فک دسترسی پیدا کند. سپس سوراخ کوچکی برای قرار دادن پایه ایمپلنت در استخوان ایجاد می کند و ایمپلنت دندان در درون استخوان شما قرار داده می شود. پس از بخیه زدن لثه، کار متخصص ایمپلنت تمام شده است. سپس متخصص بیهوشی استفاده از ماده بیهوشی را قطع کرده و فرد آرام آرام از حالت بیهوشی خارج شده و وارد دوره ریکاوری می شود.

ایمپلنت دندان با بیهوشی برای چه کسانی مناسب است ؟

  1. افرادی که فوبیادنتال ( ترس از دندانپزشکی ) را دارند.
  2. افرادی مقاومت در برابر درد پایینی دارند.
  3. افرادی که دارای دندانهای حساس هستند.
  4. افرادی که دارای رفلاکس معده هستند و نسبت به ترشحات حلق حساس هستند.
  5. افرادی قصد کاشت ایمپلنت در تعداد بالا به همراه درمان های مختلف را دارند.

ایمپلنت با بیهوشی چگونه است؟

ایمپلنت دندان با بیهوشی یا سدیشن () یکی از روش های نوین کاشت دندان است. بعضی از افراد به دلیل ترس و اضطراب نسبت به جراحی و کاشت ایمپلنت های دندانی، از این روش مؤثر برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته شان امتناع می ورزند. به همین سبب کاشت ایمپلنت دندان با بیهوشی بهترین گزینه خواهد بود. تا در بیهوشی و آرامش کامل کاشت دندان توسط دندانپزشک انجام شده و بیمار بدون هیچگونه نگرانی، ترس و استرس از ایمپلنت های دندانی زیبا، با کیفیت و با دوام بهره مند گردد. شما نیز اگر جز این دسته از افراد هستید، می توانید با مراجعه به بهترین کلینیک ،کاشت ایمپلنت دندان با آرام بخشی (سدیشن) را انجام دهید.

نحوه انجام ایمپلنت دندان با بیهوشی برای کاشت ایمپلنت با بیهوشی یک نفر به تیم جراحی اضافه می شود. در واقع برای کاشت ایمپلنت های دندانی با آرام بخشی، یک پزشک متخصص بیهوشی به تیم دندانپزشکی ملحق خواهد شد. تا هنگام جراحی با استفاده از تجهیزات و مواد بیهوش کننده، بیمار را به خواب مصنوعی ببرد. البته باید توجه داشته باشید که این روش بیهوشی کاملاً با بیهوشی های بیمارستانی متفاوت است و به عنوان یک روش جدید، هیچگونه عوارضی برای بیمار در پی نخواهد داشت. بنابراین با خیال آسوده می توانید برای غلبه بر ترس و استرس ناشی از جراحی های دندانپزشکی، کاشت ایمپلنت با سدیشن را تجربه کنید.

انواع بیهوشی برای کاشت ایمپلنت

با توجه به شرایط جسمی بیمار و همچنین وضعیت دهان و دندان روش های مختلفی برای کاشت ایمپلنت با بیهوشی وجود دارد. در این خصوص انواع بیهوشی برای کاشت ایمپلنت های دندانی به شرح زیر عبارت است از: ۱.بی حسی موضعی بی حسی موضعی یکی از رایج ترین انواع بیهوشی برای کاشت ایمپلنت های دندانی است. بدین صورت که دندانپزشک با تزریق داروی بی حس کننده در ناحیه لثه و استخوان فک، جراحی و کاشت ایمپلنت را انجام می دهد. اما باید توجه داشته باشید که این روش نیز برای افرادی که نسبت به کاشت ایمپلنت استرس و اضطراب دارند، مناسب می باشد. اما کارایی آن به هیچ عنوان با بیهوشی یا سدیش قابل مقایسه نیست.

۲.بیهوشی با اکسید نیتروژن اکسید نیتروژن یکی از انواع بیهوشی است، که برای حفظ آرامش بیمار حین کاشت ایمپلنت با بیهوشی مورد استفاده قرار می گیرد. البته در این نوع بیهوشی بیمار هوشیار و بیدار می باشد و بدین جهت صرفاً برای افرادی که دلهره و ترس خفیف دارند، مناسب خواهد بود. برای انجام این نوع بیهوشی دندانپزشک از ماسک مخصوص برای استنشاق گاز اکسید نیتروژن توسط بیمار استفاده می کند. تا بیمار به یک خواب مصنوعی فرو برود و بدین شکل بتواند کاشت ایمپلنت دندان با بیهوشی را انجام دهد. خاطر نشان می شود به دلیل استشمام گاز اکسید نیتروژن، این نوع بیهوشی به افراد مبتلا به مشکلات تنفسی و ریوی توصیه نمی شود. بنابراین اگر جز این دسته از افراد هستید می بایست یک روش دیگر را برای کاشت ایمپلنت با آرام بخشی انتخاب کنید.

۳.بیهوشی عمومی در بعضی موارد کاشت ایمپلنت، شدت استرس و اضطراب بیمار به حدی است که روند درمان را تحت شعاع قرار می دهد. به نحوی که دندانپزشک را از انجام جراحی و کاشت ایمپلنت باز می دارد. در این گونه موارد برای انجام جراحی و کاشت ایمپلنت و همچنین تضمین کیفیت و موفقیت آن از بیهوشی عمومی استفاده می شود. بدین صورت که پزشک متخصص بیهوشی به تیم دندانپزشکی ملحق شده و متناسب با سن، میزان استرس بیمار و مدت زمان درمان از مقدار مشخصی داروی بیهوش کننده استفاده می نماید. در این نوع کاشت ایمپلنت با بیهوشی، بیمار کاملاً آرام بوده و به خواب کامل فرو می رود. از این رو فرد متوجه هیچ یک از مراحل کاشت ایمپلنت نمی شود و دندانپزشک نیز می تواند با دقت و در کمال آرامش به انجام جراحی بپردازد.

مزایای کاشت ایمپلنت دندان با بیهوشی

کاشت ایمپلنت های دندانی با بیهوشی به عنوان یکی از روش های نوین مزایای متعددی را برای بیماران به همراه دارد. البته این روش صرفاً برای افرادی که نسبت به کاشت ایمپلنت استرس دارند، نیست و همه بیماران برای بهره مندی از مزایای آن می توانند ایمپلنت دندان با بیهوشی را انتخاب کنند. بدین منظور مزایای کاشت ایمپلنت با بیهوشی به قرار زیر است:

  • کاهش تعداد جلسات کاشت ایمپلنت؛ با توجه به اینکه بیمار به خواب مصنوعی فرو می رود، دندانپزشک می تواند بازه زمانی جراحی را افزایش داده و بدین ترتیب تعداد جلسه کاشت ایمپلنت های دندانی کاهش پیدا می کند.
  • کاشت دندان طراحی لبخند بدون استرس و اضطراب، به راحتی انجام می شود.
  • بیماران با اشتیاق بیشتر و بدون هیچگونه نگرانی می توانند روند درمان و کاشت ایمپلنت را ادامه دهند.
  • کاشت ایمپلنت به صورت مرتب، در جلسات معین و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.

قبل از ادامه مطلب از ایمپلنت مشهد با بیهوشی توجه شما را به مقاله جلب می کنیم.

سخن پایانی

کاشت ایمپلنت با بیهوشی یکی از روش های جدید و کاربردی برای افرادی است که نسبت به درمان های دندانپزشکی استرس و اضطراب دارند. تا در کمال آرامش و خواب مصنوعی بتوانند جراحی و کاشت ایمپلنت را انجام دهند. علاوه بر دندانپزشک نیز با مشاهده آرامش و راحتی بیمار، بهتر می تواند روند جراحی و کاشت دندان را ادامه دهد. بنابراین این روش کاشت ایمپلنت های دندانی را جدی بگیرید و برای انجام آن به مراکز تخصصی دندانپزشکی با آرام بخشی مراجعه کنید. در این راستا دکتر الهام وزیری نهاد متخصص بیماری های لثه و ایمپلنت دندان نیز کاشت ایمپلنت دندان با بیهوشی را انجام می دهد. بنابراین در صورت تمایل با برقراری تماس با کارشناسان وب سایت دکتر الهام وزیری از خدمات تخصصی و حرفه مطب ایشان بهره مند گردید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا