برترین های کار و کسبعمومی

برای لاغری شنا بهتر است یا بدنسازی؟

آیا می خواهید با ورزش سالم وزن کم کنید؟ بیایید به گزینه های مناسب شما (شنا یا بدنسازی) و نحوه به‌کارگیری آن‌ها برای کسب بهترین نتایج نگاهی بیندازیم.

ورزش کردن برای کاهش وزن

آیا برای کاهش وزن و لاغری ورزش می کنید؟ آیا کم کردن وزن یکی از دلایل اصلی شما برای ورزش کردن است؛ شما قطعاً تنها نیستید.تحقیقات IPSOS (یک شرکت تحقیقات جهانی بازار و متخصص در نظرسنجی) در ژانویه 2021 نشان داده است که 45٪ افراد در سطح جهان در تلاش برای کاهش وزن هستند و بیش از نیمی از این تعداد ورزش را به عنوان ابزار کاهش وزن انتخاب می کنند.

ورزش چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟

وقتی می‌خواهید وزن کم کنید، مهم است که چیزی به نام کسری کالری ایجاد کنید. آن را به‌عنوان نوعی «اختلاف» در کالری‌های خود، بین کالری‌ که از غذا و نوشیدنی دریافت می‌کنید و کالری‌ که می‌سوزانید، در نظر بگیرید.بدن شما از راه های مختلفی کالری می سوزاند، ازجمله اعمال غیر محسوسی مثل هضم غذا و تولید هورمون. شما می توانید از طریق فعالیت‌های روزمره نظیر پیاده‌روی کالری زیادی بسوزانید و البته که ورزش هم هست.همه ورزش‌ها کالری می سوزانند و این به طور طبیعی به شما کمک می کند تا آن کسری کالری پراهمیت را ایجاد کنید که به کاهش وزن کمک می‌کند.

سه شرط کاهش وزن

1- کمبود کالری ایجاد کنید (کمتر بخورید، بیشتر بسوزانید یا کمی از هر دو).

2- ورزش‌هایی را انجام دهید که واقعاً از آنها لذت می برید تا تداوم بیشتری داشته باشید.

3 – صبور باشید و اگر کاهش وزن شما به شکل خطی نیست، نگران نباشید.

استخر دلفین سفید تهران

استخر دلفین سفید تهران داراي محيطي آرام و دلپذير، در شرق تهران در منطقه نارمک است. یک استخر بی نظیر با تمامی امکانات و همچنین کادری حرفه ای و مجرب فعال می باشد.مجموعه استخر رفاهی تفریحی دلفین سفید تهران دارای امکانات فوق العاده مانند استخر آقایان، استخر بانوان، استخر کودکان، جکوزی، سونا خشک، سونا بخار، حوضچه آب سرد، پارکینگ، حمام سنتی، اتاق ماساژ، رختکن، کارتخوان، سیستم تهویه مطلوب، بوفه، فروشگاه لوازم ورزشی، کلاس آموزش شنا، کلاس آب درمانی، کافی شاپ و غیره اشاره کرد.

Swimming or bodybuilding is better for weight loss

کدام نوع ورزش برای کاهش وزن بهتر است؟

همه می خواهند بدانند کدام نوع ورزش برای کاهش وزن بهتر است، اما پاسخ به این سؤال ساده نیست. برخی از انواع تمرینات قطعاً کالری بیشتری می سوزانند (مانند تمرینات هیت (HIIT) یا دوی سرعت) اما نمی توانید آن‌ها را برای مدت طولانی انجام دهید.سایر انواع ورزش ها کالری کمتری می سوزانند (مانند پیاده روی یا کوهپیمایی) اما می توانید ساعت‌ها آن‌ها را انجام دهید.بهترین نوع ورزش در مسیر کاهش وزن، ورزشی است که از آن بیشترین لذت را می برید. وقتی نوع ورزش یا فعالیتی که شما را سرحال می‌کند پیدا کنید، در واقع مشتاقانه منتظر انجام آن خواهید بود و این مسلماً بدان معنی است که وزن بیشتری از دست خواهید داد، پس آن را حفظ کنید!

استخر رز اسلامشهر

استخر رز اسلامشهر یکی از مجموعه‌های آبی به‌صرفه و مناسب اسلامشهر است که کیفیت بسیار بالایی دارد. در گرم‌ترین و سردترین روزهای سال می‌توانید از این مجموعه تمیز و پرطرفدار استفاده کنید و از آب‌تنی در آب گرم لذت ببرید. این استخر در مرکز شهر قرار گرفته و دسترسی به آن آسان است. در ضمن جای پارک نیز به آسانی پیدا خواهد شد

شنا برای کاهش وزن

شنا یک تمرین عالی فول بادی است که ترکیبی از تمرینات کاردیو-سلامت و تمرینات مقاومتی برای فرم دادن و تقویت عضلات شماست. اما آیا برای کاهش وزن مفید است؟

شنا چند کالری می سوزاند؟

گفتن اینکه چه میزان کالری می‌توانید در شنا بسوزانید، مشکل است زیرا این بستگی به وزن، سرعت شنا کردن و میزان کارآزمودگی شما دارد.شناگران خوب قادر هستند بدون احساس خستگی یا درد بیش‌ازحد، به مدت طولانی‌تری به شنا ادامه دهند. به‌طور متوسط، می‌توانید انتظار داشته باشید که در 30 دقیقه شنا حدود 250 کالری بسوزانید.

آیا شنا شما را بیشتر گرسنه می‌کند؟

برخی افراد بعد از شنا احساس گرسنگی می‌کنند، اما این احتمالاً مربوط به دمای آب است و نه خود تمرین. فقط مطمئن شوید که بعد از شنا تسلیم هیولای میان وعده و تنقلات نمی‌شوید، چون در این صورت تمام کالری که به‌تازگی سوزانده‌اید را از بین خواهید برد! اگر خیلی احساس گرسنگی می‌کنید، یک میان وعده سالم همراه خود ببرید.

آیا شنا متابولیسم شما را افزایش می‌دهد؟

بهترین ورزش برای افزایش متابولیسم، تمرینات فول بادی است که عضلات شما را به کار می‌گیرد. شنا به لطف مقاومت در برابر آب، تمرین مقاومتی ایمن و ملایمی است که تقریباً تمام عضلات بدن شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

تمرینات بدنسازی برای کاهش وزن

تمرینات بدنسازی به علت تمرینات متنوعی که می توانید انجام دهید برای لاغری بسیار مناسب هستند. می‌توانید تمرینات وزنه، کاردیو و تناسب‌اندام کاربردی را با هم جابه‌جا کنید تا کالری زیادی بسوزانید (و متابولیسم خود را نیز افزایش دهید.)

فواید باشگاه رفتن

باشگاه های خوب دارای تجهیزات مختلف زیادی ازجمله دستگاه‌های کاردیو، کاربردی، دستگاه‌های وزن ثابت و وزنه‌های آزاد هستند. این بدان معناست که شما می‌توانید یک تمرین جامع و متعدد را زیر یک سقف انجام دهید.

چه میزان کالری در تمرینات بدنسازی می سوزانید؟

بسته به نوع تمرینی که انجام می‌دهید، در 30 دقیقه تمرین در باشگاه می‌توانید بیش از 400 کالری بسوزانید. بهترین راه برای سوزاندن کالری بیشتر، استفاده از حرکات تمرینی ترکیبی با وزنه و سوپر ست‌ها و در نظر گرفتن برخی تمرینات اینتروال برای کاردیو است.

آیا بدنسازی متابولیسم شما را افزایش می‌دهد؟

چنانچه وزنه می زنید یا هرگونه تمرین مقاومتی (مانند یا تمرینات با وزن بدن)  انجام می‌دهید، این تمرینات بدنسازی می‌تواند با عضله سازی به افزایش متابولیسم پایه شما کمک کند. این به بدن شما کمک می‌کند تا در زمان استراحت کالری بیشتری بسوزاند.

برای لاغری شنا بهتر است یا بدنسازی؟

ضربان قلب

شنا به احتمال زیاد ضربان قلب شما را بیشتر از یک تمرین بدنسازی معمولی افزایش می دهد، اما انجام تمرینات هیت (HIIT) یا تمرینات WOD در قالب کراسفیت، ضربان قلب شما را برای مدت کوتاهی افزایش می دهد.

حجیم کردن عضلات

شنا یک راه عالی برای تقویت عضلات سراسر بدن شما است، اما اگر این بخشی از هدف کاهش وزن شما باشد، بدنسازی در باشگاه بهترین راه برای تمرکز بر عضله سازی است.

تداوم داشتن

شما مشتاقانه انتظار چه ورزشی را می‌کشید؟ شنا یا بدنسازی؟ موردی را انتخاب کنید که به شما کمک می کند تا در تمرین تداوم داشته باشید.

ترکیب شنا و بدنسازی برای لاغری

بهترین راه برای استفاده از شنا و بدنسازی برای کاهش وزن این است که هر دو مدل این ورزش ها را با هم ترکیب کنید. اگر بتوانید ۲ تا ۳ بار در هفته یک تمرین فول بادی به همراه کمی تمرینات هوازی اینتروال را در باشگاه انجام دهید و ۱ تا ۲ بار در هفته شنا کنید، قطعاً تلاش خود را برای کاهش وزن افزایش داده‌اید و تغییرات قابل توجهی در بدن خود مشاهده خواهید کرد. در واقع این دو ورزش به نحوی مکمل یکدیگر هستند و انجام آنها به طور همزمان، می‌تواند باعث پیشرفت شما در اردو آنها شود. توجه کنید که هیچ‌کدام از این ورزش‌ها، در مدت‌زمان کوتاه شما را به نتیجه مطلوبتان نخواهند رساند و باید صبر و حوصله داشته باشید.

استخر باران کرمانشاه

یک روز خوش و هیجان انگیز در استخر باران کرمانشاه پیشنهاد ما به علاقمندان به ورزش شنا می باشد. استخر باران با وجود امکانات بی نظیر علی الخصوص محیط بهداشتی و آب تمیز نسبت به دیگر استخرها وجه تمایز خود را یافته است.شنا در سراسر دنیا از اقشار مختلف طیف وسیعی از علاقمندان به ورزش و تحرک جسمانی را زیر پوشش قرار می دهد که خاصیت ماساژ دهندگی آب تمدد اعصاب را بازگردانده و آرامش خاطر را به ارمغان می آورد.

دکمه بازگشت به بالا