برترین های کار و کسبعلمی و پزشکی

بعد از گذاشتن ماسک صورت چه کنیم؟

شما به کمک انواع اسپری بدن می توانید روند تعریق را کاهش دهید و حتی به کمک چنین اسپری های خوشبو کننده ای حتی در گرم ترین روزهای سال طراوات و شادابی بیشتری را حس خواهید کرد. اسپری بدن ویتابلا بیز باعث کنترل تعریق بدن در طول روز می شود و همچنین بر پایه فرمولاسیون کاملا خاصی تولید شده است، که کوچک ترین میزان از آسیب را به پوست بدن و غدد لنفاوی موجود در قسمت زیر بغل وارد نمی کند.

اگر در حین ماساژ دادن این مایع روی پوست احساس چسبندگی می‌کنید، معمولا با کمی صبر کردن و بعد از جذب کامل، احساس چسبندگی برطرف می‌شود. اما اگر حس چسبندگی و سنگینی از بین نرفت، مشکل از محتویات ماسک ورقه‌ای شماست و همچنان شستشوی پوست کار درستی نیست. یک ماسک ورقه ‌ای اصل باکیفیت، حاوی مایع رقیق و سبکی است که کاملا جذب شده و احساس طراوت و راحتی در پوست باقی می‌گذارد.

برای خرید اسپری ویتابلا بیز صورت مدل جدید و اصل خارجی از برند گارنیه، اوسرین، بالانس، استوری درم کره ای و … در سایت ما روی لینک مراجعه کنید.

بعضی افراد ممکن است به جای شستن صورت بعد از برداشتن شیت ماسک، خیسی روی پوست را با یک پنبه یا پد پنبه‌ای پاک کنند. این هم کار درستی نیست! چون سرم پرخاصیتی را که می‌تواند جذب پوست شود، به سادگی هدر می‌دهد!

برای افزایش تأثیر ماسک ورقه‌ ای از چه محصولاتی استفاده کنیم؟

به جای شستشوی پوست بعد استفاده از ماسک ورقه ای باید در مراحل بعدی روتین مراقبتی پوستتان از محصولاتی استفاده کنید که به افزایش اثر شیت ماسک کمک می‌کند. استفاده از و ضد آفتاب، تضمین می‌کنند که اثر ماسک ورقه‌ای تا مدت بیشتری حفظ می‌شود.

استفاده از کرم دور چشم بلافاصله بعد از آن، هیچ مانعی ندارد. در صورت تمایل، می‌توانید پس از برداشتن ماسک، از سرم صورت ملایم و دلخواه خود نیز استفاده کنید. البته با وجود مقدار فراوانی از مایع سرمی شیت ماسک که در پوست جذب شده، نیازی به استفاده از سرم نخواهد بود. اما همچنان می‌توان از سرم، آمپول و اسنس‌ها هم بعد از برداشتن شیت ماسک استفاده کرد.

استفاده از یک کرم آبرسان و مغذی کمک می‌کند پوست شما رطوبت بیشتری بدست آورد و در پایان یک مرطوب کننده‌ی خوب، به حفظ بهتر رطوبت در پوست هیدراته شده، کمک خواهد کرد. اگر از خانه بیرون می‌روید یا در معرض نور خورشید هستید، استفاده از در مرحله آخر روتین و بعد از مرطوب کننده پیشنهاد می‌شود. ضد آفتاب اجازه نمی‌دهد که پوست شما در برابر نور UV آسیب دیده و تحریک شود و اثر آبرسانی یا تغذیه‌کنندگی ماسک، ماندگارتر می ماند.

آیا می‌توان از ماسک ورقه ای بیش از یک بار استفاده کرد؟

ماسک‌های ورقه‌ای و محتویات سرمی که در بسته‌بندی آن‌ها وجود دارد، برای یکبار استفاده در نظر گرفته شده‌اند. بنابراین به محض اینکه بسته‌بندی یک شیت ماسک باز شود، در معرض آلودگی و ورود میکروب‌ها است. با وجود اینکه در اکثر شیت ماسک‌ها مقدار زیادی مایع سرمی وجود دارد که در ته بسته باقی می‌ماند، باید از تمام این مقدار در یک مرحله استفاده کرد.

بهترین نحوه استفاده از ماسک ورقه ای این است که بعد از باز کردن بسته‌بندی ماسک نقابی، قبل از این که ورقه ماسک را از داخل بسته‌بندی خارج کنید، محتویات سرمی آن را در کف دست تمیز خود بریزید. سپس آن را بین دو دست خود گرم کرده و سپس تمام پوست صورتتان را به این سرم آغشته کنید. کمی ماساژ دهید تا روی پوست پخش شده و جذب ماسک آغاز شود.

در ادامه ورقه ماسک را خارج کرده، آن را باز کنید و از قسمت‌های مناسب روی پوست قرار دهید. مطمئن شوید که تمام قسمت‌های ورقه‌ی ماسک، روی صورت منطبق شده و در تماس با پوستتان هستند. به این شیوه می‌توانید از تمامی سرم داخل محصول بدون هدر رفت استفاده کنید.

استفاده از ماسک ورقه ای بسیار آسان است و در عین حال تأثیر آن حتی با یکبار استفاده نیز راین روزها اصول مراقبت پوستی بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفته است و به تبع، محصولات مرتبط نیز با تنوع بسیار بیشتری تولید و عرضه می‌شوند. در این بین، ماسک‌های صورت از جمله پرطرفدارترین محصولات مراقبت پوستی به شمار می‌آیند. این محصولات در انواع مایع، لاتکس، ورقه‌ای، رسی و … موجود هستند.
ماسک‌های صورت مزایای بسیار زیادی برای حفظ زیبایی و سلامت پوست به همراه دارند. متخصصان زیبایی معتقدند در صورت استفاده صحیح و اصولی، ماسک‌های صورت می‌توانند بهترین راهکار برای بهبود مشکلات پوستی شما باشند.

مزایای استفاده از ماسک صورت

پژوهش‌های انجام شده در زمینه عملکرد ماسک‌های صورت، نشان داده‌اند که این محصولات در قدم اول به جذب چربی و سبوم اضافی پوست کمک می‌کنند. همچنین با پاکسازی عمقی منافذ، از مسدودیت آنها جلوگیری می‌نماید و در کاهش التهابات پوستی نیز نقش دارند.
ماسک‌های صورت بنابر فرمولاسیون خود، ممکن است حاوی مواد آنتی اکسیدان، آنزیم‌، مواد مغذی و دیگر ترکیبات فعال باشند. شما می‌توانید با توجه به جنس و نیازهای اختصاصی پوست خود، از انواع مختلف ماسک صورت روغن زیتون ویتابلا استفاده نمایید.
با دو هدف کلی در روتین‌های مراقبت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • رفع نواقص و بهبود مشکلات پوستی
  • تامین مواد مغذی مورد نیاز پوست و تقویت سلولی

انواع ماسک صورت را بشناسید

ماسک صورت در دنیای مدرن امروزی از تنوع بسیار گسترده‌ای برخوردار است. هرکدام از انواع این ماسک‌ها، مزایا و فواید منحصر به فردی دارند و می‌توانند در رفع مشکلات پوستی متفاوتی موثر واقع شوند.
از جمله محبوب‌ترین انواع ماسک صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماسک ورقه‌ای

نقاب یا همان ورقه اصلی این ماسک‌ها اغلب از جنس الیاف طبیعی، پنبه یا لاتکس تولید می‌شوند. بسته‌های این ماسک، حاوی یک لایه نقاب است که در مقدار مشخصی سرم مغذی و مایعات تقویت کننده پوستی غوطه‌ور شده است. درصورتی که پوست خشک، حساس و دهیدراته‌ای دارید و به دنبال راهکاری برای آبرسانی عمیق پوستتان هستید، ماسک ورقه‌ای بهترین گزینه برای شما است.

ماسک رسی

اگر پوست چرب و مختلط دارید و با مشکلاتی همچون سبوم اضافی پوست، مسدودیت منافذ و جوش سرسیاه دست و پنجه نرم می‌کنید، ماسک رسی برای رفع مشکلات پوستی شما طراحی شده است. این مدل ماسک، بر پایه گل رس طبیعی و فراوری شده فرموله شده و این ماده طبیعی، نقش موثری در کنترل چربی پوست ایفا می‌کند. همچنین، منافذ پوستی را کاملا پاکسازی می‌نماید و از ایجاد جوش سرسیاه نیز جلوگیری می‌نماید.

ماسک ژله‌ای

خبر خوش برای پوست‌های خشک و بسیار حساس! ماسک‌های ژله‌ای، دقیقا همان چیزی هستند که برای التیام پوست حساس خود به آن احتیاج دارید. این نوع ماسک، حاوی ترکیبی از انواع آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی است و به راحتی التهاب و حساسیت پوستی را تسکین می‌دهد.

ماسک حباب دار

ماسک‌های حباب دار از جدیدترین فراورده‌های صنعت مراقبت پوستی محسوب می‌شوند. این مدل ماسک، بافت مایع و غلیظی دارد و چند دقیقه بعد از قرار گرفتن روی پوست، حباب‌های کوچکی تولید می‌کند.

ماسک‌های حبابی، اغلب با آنزیم‌های ضد آکنه و اکتیوهای پوستی فرموله می‌شوند و انتخابی عالی برای پوست‌های مستعد آکنه و مختلط به حساب می‌آیند.

نحوه استفاده از ماسک صورت

پس از آشنایی با انواع ماسک صورت کربن فعال ویتابلا صورت و کاربرد آنها، می‌توانید با خیال راحت به سراغ فوت و فن مصرف این محصولات معجزه آسا بروید. استفاده از ماسک صورت در وهله اول ممکن است بسیار ساده به نظر برسد. اما نکات تخصصی و بسیار مهمی وجود دارد که در صورت رعایت آنها، می‌توانید قدرت عملکرد ماسک خود را تقویت نمایید.

  1. در قدم اول پوستتان را بشویید

پوست ما در طول روز در معرض انواع آلودگی‌های محیطی قرار می‌گیرد. این امر، باعث مسدودیت منافذ پوستی و ایجاد جوش و آکنه می‌شود. استفاده از ماسک صورت در این شرایط نه تنها فایده‌ای ندارد، بلکه ممکن است سلامت پوستتان را نیز به خطر بیندازد. به همین خاطر توصیه می‌شود پیش از هر اقدامی، پوستتان را با شوینده مناسب و ملایمی بشویید.

  1. تونر را فراموش نکنید

تونرها می‌توانند پوستتان را برای پذیرش مواد مغذی موجود در ماسک آماده کنند. آنها قدرت پاک کنندگی بسیار عالی دارند و منافذ پوستتان را به صورت عمقی تمیز می‌نمایند. علاوه بر این، تونرها اغلب خاصیت آبرسانی و تقویت کنندگی نیز دارند.

برای استفاده از تونر، به یک تا دو پد مخصوص یکبار مصرف احتیاج دارید. ابتدا مقداری از تونر را روی پد بریزید تا به خوبی مرطوب شود. حالا پد را به آرامی روی تمام قسمت‌های صورتتان بمالید تا تمام آلودگی‌ها از بین بروند. در این مرحله بهتر است روی نواحی پیشانی و خط فک تاکید بیشتری داشته باشید؛ چرا که بیش از سایر نواحی صورت مستعد جذب آلودگی هستند.

  1. ماسک مورد نظرتان را استفاده نمایید

بعد از اینکه صورتتان را با تونر تمیز کردید، پوست شما برای استفاده از ماسک صورت آماده است. اگر قصد دارید از انواع ماسک‌های رسی، ژله‌ای یا کرمی استفاده نمایید، بهتر است به سراغ قلم ماسک بروید. در این گام کافی است به کمک قلم ماسک، مقدار مناسبی از ماسک را بردارید و آن را روی تمام قسمت‌های صورتتان بمالید و پخش کنید.

اما در صورتی که می‌خواهید از انواع ماسک‌های لاتکسی و ورقه‌ای استفاده کنید، ابتدا ماسک را از بسته بندی خارج نمایید. سپس نقاب را روی پوستتان بگذارید و به آرامی آن را مرتب کنید. در صورت امکان، می‌توانید به کمک جید رولر یا گواشا، صورتتان را ماساژ دهید. این تکنیک به جذب مواد مغذی ماسک ورقه‌ای کمک می‌کند و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد.

  1. صورتتان را بشویید

اگر وقت شستن ماسک صورتتان فرا رسیده است، چند دقیقه صبر کنید! اجرای این مرحله تا حد زیادی به ماسک مورد استفاده شما بستگی دارد. اگر از انواع اسکراب‌های رسی، حباب دار، کرمی و … استفاده می‌کنید، می‌توانید بلافاصله بعد از اتمام زمان ماسک، آن را از روی صورت‌تان بشویید.
در این گام، توصیه می‌شود تا حد امکان از آب ولرم برای شستشوی صورت تان کمک بگیرید. چون آب داغ ممکن است باعث التهاب و تحریک پوستتان شود.

اما اگر از ماسک‌های ورقه‌ای استفاده کرده‌اید، ممکن است بر سر دوراهی قرار بگیرید. احتمالا شما هم با این سوال مواجه شده‌اید: آیا بعد از استفاده از ماسک ورقه‌ای صورت را بشوییم یا نه؟! این سوال جنجال‌ برانگیز، سال‌ها است که در دنیای زیبایی و مراقبت پوستی مورد بحث قرار گرفته است.

برای رسیدن به پاسخ این سوال، بهتر است گریزی کوتاه به ساختار این ماسک متفاوت داشته باشیم:

ماسک ورقه‌ای شامل روکشی از جنس لاتکس و الیاف است که به عنوان حاملین مواد مغذی عرضه می‌شوند. همچنین جالب است بدانید مایع موجود در بسته‌های ماسک ورقه‌ای، اغلب شامل انواع سرم‌های پوستی هستند که به صورت روزانه از آنها استفاده می‌نماییم.

حالا برای رسیدن به جواب این سوال که بعد از گذاشتن ماسک ورقه ای صورت را بشوییم یا نه، کافی است به روتین مراقبت روزانه خود نگاهی بیندازید. شما بعد از مصرف سرم‌های پوستی گران قیمت و ارزشمند خود، پوستتان را می‌شویید؟ معلوم است که نه! سرم‌ها برای بهبود مشکلات پوستی و تکمیل عملکرد خود، به زمان احتیاج دارند.
ماسک‌های ورقه‌ای نیز همین نقش را در روتین مراقبتی شما به عهده می‌گیرند. با این تفاوت که نقاب حامل این ماسک، به جذب سریع و عملکرد بهینه سرم پوستی کمک می‌نماید.

 

دکمه بازگشت به بالا