برترین های کار و کسبعلمی و پزشکی

روشن کردن پوست با ماسک اسفناج

اسفناج یکی از سبزیجات پر خاصیت است که توانایی بالایی در مبارزه با برخی از بیماری ها دارد. یکی از مهمترین خواص اسفناج در زیبایی پوست خاصیت بوتاکس مانند آن است. افراد زیادی از اسفناج برای سلامت پوست استفاده می نمایند. در ادامه چند نوع ماسک اسفناج برای پوست و مو معرفی می کنیم.

خرید قویترین ماسک روشن کننده پوست صورت |قویترین ماسک روشن کننده پوست صورت

انواع ماسک اسفناج

اسفناج گیاهی است مملو از لوتئین و گزانتین، کاروتنوئیدهایی که مسئولیت از بین بردن مولکول های رادیکال آزاد در بدن را به عهده دارند و قبل از هر نوع آسیبی رادیکال های آزاد را از بین خواهند برد. اسفناج دارای برگ های سبز و تیره رنگ است که کاربردها و خواص بسیاری برای سلامت بدن دارد. اسفناج دارای طعم و مزه خوبی بوده و جزء مواد غذایی مصرفی افراد بسیاری می باشد. علاوه بر جنبه خوراکی این سبزی در حوزه زیبایی نیز کاربرد داشته و باعث می شود تا پوستی زیبا و شاداب داشته باشید. با استفاده از این نوع سبزی می توان بدون استفاده از محصولات گران قیمت پوست، مراقبت کاملی از پوست داشت. اسفناج دارای مقادیر بالایی از ویتامین C می باشد که باعث کلاژن سازی در پوست می شود، همچنین ویتامین A موجود در اسفناج باعث برطرف شدن چین و چروک در پوست خواهد شد. علاوه بر این ها ویتامین B در این سبزی باعث حفاظت پوست از اشعه UV می شود و ویتامین K موجود در آن باعث آبرسانی به پوست می شود. با کمک اسفناج می توان چند نوع ماست برای بهبود و زیباسازی پوست تهیه کرد، همچنین به کمک اسفناج می توانید جای زخم و جوش را برطرف نمایید. در ادامه با چند نوع ماسک مختلف اسفناج آشنا خواهیم شد.

اسفناج نوعی بوتاکس طبیعی

ماده اصلی موجود در اسفناج ویتامین E و اسید لاکتیک و لوتئین می باشد که به جوان سازی پوست کمک می کنند. بوتاکس روشی برای داشتن پوستی شفاف و بدون چین و چروک می باشد، با کمک اسفناج می توانید پوست خود را بدون استفاده از روش های شیمیایی بوتاکس نمایید. اگر فکر می کنید پوستتان نیاز به جوانسازی و بوتاکس دارد بهتر است از روش هایی که در ادامه برایتان بازگو می کنین استفاده کنید، روش هایی طبیعی به کمک اسفناج که باعث ابرسانی به پوست شده و همچنین پوستی بدون چروک برایتان به ارمغان می آورد. در زمان استفاده از ماسک های اسفناج به خاطر داشته باشید که نباید در معرض نور آفتاب قرار بگیرید.

روش های دیگری هم برای زیبایی هستند مانند مزوژل که با استفاده از آن میتوانید پوست خود را جوان و شاداب کنید.

دنیای پزشکی زیبایی در سالهای اخیر پیشرفت های بسیاری کرده و روش های جدید و موثر برای بازسازی.و جوانسازی پوست ابداع شده است. امروزه مزوژل ها نسل جدیدی از روش های جوانسازی پوست هستند که در فرمولها و برندهای مختلف عرضه شده و از مواد حیاتی و زمینه ای پوست ساخته شده اند.

البته ما در این مقاله سعی داریم فقط روش های طبیعی را به شما معرفی کنیم:

اسفناج درمانی بوعلی سینا

استفاده از اسفناج برای ماساژ صورت کمک زیادی به فرم گیری عضلات صورت و آبرسانی و همچنین تغذیه سلول های پوست می کند. با توجه به اینکه در تهیه این نوع ماسک از شیر تازه پرچرب و اسفناج تازه استفاده می شود باعث ابرسانی به پوست شده و نشاط و شادابی پوست را به همراه دارد. برای تهیه این ماسک به روش زیر عمل می کنیم:

دو عدد برگ اسفناج تازه و بزرگ را انتخاب کرده و با نصف پیمانه شیر جوشیده داغ مخلوط نمایید، سپس مخلوط شیر و اسفناج را برای چند دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا برگ ها نرم و لطیف شوند. بعد از ۵ دقیقه برگ ها را از شیر خارج کرده و به صورت خمیر در آورید و سپس بر روی پوست خود بمالید، بگذارید تا مواد به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوستتان بماند و بعد از آن با آب ورم بشویید.

اسفناج و ماست

برای استفاده از خواص اسفناج می توانید علاوه بر شیر از ماست نیز استفاده نمایید برای تهیه این مخلوط در ابتدا مقداری اسفناج را بخار پز کرده و به خوبی له نمایید سپس بعد از خنک شدن اسفناج له شده را به دو تا سه قاشق غذاخوری ماست اضافه نموده و به خوبی مخلوط کنید. ترکیب ماست و اسفناج را بر روی پوست قرار داده و بعد از نیم ساعت آبکشی نمایید. افرادی کهدارای چوست چرب هستند بهتر است که از این روش استفاده نکنند. و به جای ماست یا شیر پرچرب از نوع کم چرب آن کمک بگیرند.

اسفناج و عسل

یکی دیگر از روش های بهره مندی از خواص اسفناج برای سلامت پوست استفاده از و اسفناج در کنار هم می باشد. برای این منظور به پنج عدد برگ اسفناج تازه، یک قاشق غذا خوری عسل و دو قاشق غذاخوری آب لیموی تازه نیاز داریم. برای تهیه برگ های اسفناج را شسته و خرد نمایید و سپس عسل و آب لیمو را با برگ ها مخلوط نمایید و بر روی پوست قرار دهید، بعد از گذشت ۲۰ دقیقه پوست خود را به خوبی بشویید. اگر دارای پوست خشک و حساس می باشید از یک قاشق روغن بادام و یک قاشق آبلیمو استفاده نمایید. بعد از استفاده از این ترکیب پوست خود را به کمک یک مرطوب کننده طبیعی مثل روغن جوجوبا چرب نمایید.

اسفناج و روغن زیتون

در روشی دیگر می توانید برای بهره مندی از و داشتن پوستی صاف و شفاف از اسفناج در کنار روغن زیتون استفاده نمایید. برای اینکار نیاز به دو قاشق غذاخوری برگ اسفناج و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون نیاز داریم، در ادامه برگ های اسفناج را شسته و به کمک گوشت کوب کاملا له نمایید و سپس روغن زیتون را به آن اضافه کنید. مخلوط اسفناج و روغن زیتون را به پوست مالیده و بعد از گذشت بیست دقیقه کاملا بشویید. وجود روغن زیتون در کنار اسفناج به درخشش پوست شما کمک می کند.

اسفناج و آرد نخود چی

با استفاده از اسفناج و نخود چی می توانید صورتی درخشان و پوستی سالم داشته باشید و از خاصیت های ضد پیری آنها استفاده نمایید. برای تهیه ماسک به روش زیر عمل می کنیم:

۱۰ تا ۱۵ عدد برگ اسفناج را به خوبی خرد کرده و به همراه مقدار خیلی کمی آب جوشانده و بگذارید تا خنک شود بهد از آن حدود ۲ قاشق غذاخوری آرد نخودچی و ۳ قاشق شیر و یک قاشق غذاخوری عسا را به آن اضافه نمایید و به خوبی با هم ترکیب کنید. ترکیب بدست آمده را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید و در انتها با آب ولرم بشویید. از این روش می توان دو بار در هفته استفاده کرد.

اسفناج و کلم

اسفناج در کنار کلم ترکیبی است سرشار از آنتی اکسیدان که بسیار مفید برای درمان آکنه می باشد. برای استفاده از این دو به روش زیر عمل می کنیم:

یک فنجان اسفناج خرد شده را با یک فنجان کلم خرد شده مخلوط کرده و ۲ قاشق غداخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری خامه را به آنها اضافه کنید. مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید و به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود بمالید، بعد از آن با آب ولرم پوست خود را پاک نمایید. در طول هفته می توانید یک مرتبه از این روش استفاده کنید.

اسفناج و خاک رس

استفاده از خاک رس و اسفناج باعث درخشان شدن پوست شده و آکنه و آسیب های پوستی و آفتاب سوختگی را برطرف می نماید، بعلاوه باعث از بین رفتن چین و چروک پوست خواهد شد. برای استفاده از خاک رس و اسفناج به روش زیر عمل کنید:

۳ عدد برگ اسفناج را با یک قاشق چای خوری شیر و یک قاشق چای خوری خاک رس مخلوط نموده و بر روی پوست خود بمالید و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با آب سرد پوست خود را بشویید.

اسفناج و نارگیل برای مو

این ترکیب خاصیت ضد باکتری دارد و موجب می شود، ضمن اینکه اسید های چرب آن می توانند ریزش مو را تا حد زیادی کاهش دهند و در نتیجه موجب تقویت و سلامت موها شوند.

برای این منظور می توانید نصف فنجان اسفناج خرد شده را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه جوشانده و سپس نصف فنجان روغن نارگیل را به آن بیفزایید و خوب هم بزنید تا یکدست شود و ترکیب بدست آمده را روی پوست سرتان ماساژ دهید، ۳۰ دقیقه بعد نیز آن را با آب ولرم و شامپو ملایم بشویید. برای دریافت نتیجه بهتر این عمل را سه بار در هفته تکرار کنید.

ترکیب اسفناج و رزماری برای مو

این ماسک به تحریک فولیکول های مو و رشد و تقویت آن کمک می کند، علاوه بر آن از سفید شدن زودرس موها و جلوگیری می کند و می تواند شوره سر را تا حد زیادی کاهش دهد.

برای تهیه این ماسک در ابتدا روغن را از برگ های رزماری (۲ فنجان غذاخوری برگ های تازه) استخراج کرده و با ۳ فنجان از اسفناج های خرد شده که به مدت ۲ تا ۳ دقیقه در آب جوشانده اید، ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا ترکیب یکدستی بدست آید، اکنون این ترکیب را روی پوست سرتان بزنید و بعد حدود ۳۰ دقیقه با آب ولرم شست و شو دهید، از این روش نیز می توانید یک یا دو بار در هفته بهره ببرید.

منبع : آرگابه گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک ؛ اسفناج دارای مزایای بسیار زیادی برای سلامتی است .این سبزی حاوی مقادیر زیادی ویتامین های A و K ، C ، B1 ، B2 و E و آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب امگا 3 و مواد معدنی مانند منگنز ، روی و آهن است .اسفناج را می توان به صورت خام ، پخته شده ، سالاد ، آب میوه یا به صورت اسموتی مصرف کرد .

اسفناج به درمان مشکلات التهابی کمک و از سرطان نیز پیشگیری خواهد کرد .علاوه بر فواید نام برده شده ، سرشار از ویتامین های A و C است که هر دو برای تقویت رشد مو بی نظیر هستند و پوست سر را سالم نگه خواهند داشت ، هم چنین سرشار از فولات است که از ریزش مو جلوگیری می کند. در این قسمت از  به معرفی چندین ماسک تهیه شده از اسفناج برای رشد و تقویت مو خواهیم پرداخت.

1.ماسک مو اسفناج و رزماری

این ماسک به تحریک فولیکول های مو و رشد و تقویت آن کمک می کند .ریزش مو را کاهش می دهد و از سفید شدن زودرس آن جلوگیری خواهد کرد و شوره سر را نیز تا حد زیادی کاهش می دهد .

مواد لازم :

3 فنجان اسفناج خرد شده

2 قاشق غذاخوری برگ های تازه رز ماری

طرز تهیه طریقه استفاده :

ابتدا روغن را از برگ رزماری استخراج کنید. اسفناج های خرد شده را به مدت 2 تا 3 دقیقه در آب گرم بجوشانید و روغن را به آن بیفزایید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیب یکدست حاصل شود. ماسک به دست آمده را روی پوست سرتان اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

این روش را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید

2.ماسک مو اسفناج و روغن نارگیل

این ماسک دارای خاصیت ضد باکتری است و به خلاص شدن از شر شوره سر کمک می کند و اسیدهای چرب آن نیز ریزش مو را تا حد زیادی کاهش می دهد و رشد موهای سالم را تقویت خواهد کرد.

مواد لازم :

نصف فنجان اسفناج خرد شده

نصف فنجان روغن نارگیل

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا اسفناج را به مدت 2 تا 3 دقیقه بجوشانید و سپس روغن نارگیل را به آن اضافه کنید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیب یکدست حاصل شود . ماسک به دست آمده را به آرامی روی پوست سرتان ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم و شامپو ملایم شستشو دهید.

این درمان را 3 بار در هفته تکرار کنید.

3.ماسک مو اسفناج و عسل

این ماسک برای موهای خشک و وز بسیار مناسب است. شوره سر را از بین می برد و باعث سلامت پوست سر خواهد شد و رشد مو را تقویت می کند.

مواد لازم :

نصف فنجان اسفناج خرد شده

1 قاشق غذاخوری عسل

1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا اسفناج را به مدت 2 تا 3 دقیقه بجوشانید و سپس عسل را به آن اضافه کنید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیب یکدست حاصل شود .

ماسک به دست آمده را به آرامی روی پوست سرتان ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم و شامپو ملایم شستشو دهید .

این درمان را 2 بار در هفته تکرار کنید .

4.اسموتی اسفناج

علاوه بر این که می توانید از ماسک های اسفناج استفاده کنید، بلکه با درست کردن اسموتی نیز می توانید از مزایای آن بهره مند شوید و از آن جا که هضم اسفناج برای برخی افراد سخت است، اسموتی بهترین گزینه برای مصرف خواهد بود.

مواد لازم :

1 فنجان اسفناج خرد شده

1 عدد موز رسیده

1 عدد پاپایا رسیده

1 فنجان شیر

طرز تهیه و طریقه استفاده :

تمام مواد را درون مخلوط کن بریزید و تا زمانی که یک ترکیب غلیظ به دست آید ، به هم زدن ادامه دهید.

هر روز صبح قبل از صبحانه این مخلوط را بنوشید.

علاوه بر ما ماسک های نام برده شده اسفناج برای مو، در ادامه به معرفی تعدادی ماسک تهیه شده از اسفناج برای درخشانی پوست خواهیم پرداخت.

اسفناج برای حفظ سلامت پوست نیز بسیار موثر و مفید است.

5.ماسک صورت اسفناج و آرد نخودچی

این ماسک به درخشان شدن و داشتن پوستی بی نظیر و سالم کمک خواهد کرد و همچنین خاصیت ضد پیری دارد.

مواد لازم :

10 تا 15 عدد برگ اسفناج

1 تا 2 قاشق غذاخوری آرد نخودچی

2 تا 3 قاشق غذاخوری شیر

1 قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا اسفناج ها را خرد کنید با مقداری آب بجوشانید و بگذارید تا کمی خنک شود و بعد سایر مواد را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید و سپس ماسک به دست آمده را بعد از شستن صورت و خشک کردن آن ، اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید و بلافاصله شاهد درخشان شدن پوستتان خواهید بود.

این درمان را دوبار در هفته تکرار کنید.

6 . ماسک صورت اسفناج و کلم

این ماسک سرشار از آنتی اکسیدان است به درمان آکنه کمک خواهد کرد.

مواد لازم :

1 فنجان اسفناج خرد شده

1 فنجان کلم سبز

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 قاشق غذاخوری خامه

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا اسفناج و کلم را خرد کنید و درون مخلوط کن با یکدیگر ترکیب نمایید و سپس روغن زیتون و خامه را به آن بیفزایید و ماسک به دست آمده را به صورت و گردن تمیزتان اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم شستشو دهید و سپس با یک حوله نرم خشک کنید.

این ماسک را یک بار در هفته تکرار کنید.

نکته :

باقی مانده این ماسک را درون یک ظرف دارای تهویه در یخچال نگهداری کنید.

7.ماسک صورت اسفناج و خاک رس

این ماسک به نرم و درخشان شدن پوست ، درمان آکنه و آسیب های پوستی و آفتاب سوختگی کمک می کند و با چین و چروک و خطوط صورت مبارزه خواهد کرد.

مواد لازم :

2تا 3 عدد برگ اسفناج

1 قاشق چای خوری شیر

1 قاشق چای خوری خاک رس

طرز تهیه و طریقه استفاده :

تمام مواد را با یکدیگر ترکیب کنید، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیب یکدست حاصل شود و سپس ماسک به دست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 15 تا 20 دقیقه با آب سرد شستشو دهید . با یک حوله نرم خشک و سپس از یک مرطوب کننده مناسب و خوب استفاده نمایید.

8.ماسک اسفناج و عسل

چنانچه در بخش سلامت پوست و موی  عنوان شده است این ماسک به درمان آکنه و سلول های آسیب دیده کمک می کند و باعث درخشانی پوست خواهد شد .

مواد لازم :

2 تا 3 عدد برگ اسفناج

چند قطره آب لیمو

1 قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه و طریقه استفاده :

تمام مواد را با یکدیگر ترکیب کنید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیب یکدست حاصل شود و سپس ماسک به دست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 15 تا 20 دقیقه با آب سرد شستشو دهید . با یک حوله نرم خشک و سپس از یک مرطوب کننده مناسبسفید شدن و روشن تر شدن پوست آرزوی خیلی از خانم ها است. همه انسانها در هر سن و جنسی که هستند دوست دارند زیبا و جذاب به نظر برسند. برخی معتقدند زیبایی و جذابیت یک ویژگی ژنتیکی و ذاتی است و به دست آوردنی نیست. در حالی که توجه به ظاهر و پوست و مراقبت از آن نقش عمده ای در این زیبایی و جذابیت دارد. اینکه ده سال آینده می خواهی چطور به نظر برسی و چقدر زیبا و جذاب باشید، ارتباط مستقیمی دارد به کارهایی که حالا روی بدن و پوست خود انجام می دهید.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که علاقه به سفید شدن پوست و کمی روشن تر و شفاف تر شدن صورتشان دارند و از طرفی نمی خواهید سراغ راه های مصنوعی و شیمیایی بروند پس این مطلب را از دست ندهید.

۱. سفید شدن پوست با پوست پرتقال

یک روش ارزان و در دسترس سفید کردن پوست استفاده از پوست خشک پرتقال است. پوست خشک شده ی پرتقال را پودر کنید و با مقداری کشک خوب مخلوط کرده و روی پوست صورت و دیگر قسمت های بدن که تمایل دارید سفید شوند قرار دهید. دست کم ۱۰ دقیقه بگذارید به این صورت بماند و سپس با آب ولرم آن را بشویید.

۲. گوجه فرنگی و لیمو

یک عدد گوجه فرنگی رسیده را رنده کنید و با چند قطره آب لیموی تازه مخلوط نمایید و روی پوست صورت و مناطقی که می خواهید سفید شود، قرار دهید و  بیست دقیقه بعد بشویید. این کار را می توانید دو تا سه بار در هفته انجام دهید. خودتان از نتیجه آن شگفت زده خواهید شد.

۳. ماسک اسپیرولینا، معجزه زیبایی

برای اینکه پوستی صاف، روشن و شفاف داشته باشید یک قاشق چایخوری جلبک اسپیرولینا را با یک قاشق عسل و چند قطره آبلیمو تازه مخلوط کنید و بیست تا سی دقیقه روی صورت خود قرار دهید. اسپیرولینا سرشار از پروتئین است و با داشتن رنگیزه منحصر به فرد فیکوسیانین میتواند ضمن لایه برداری پوست، به باززایی و تولید سلولهای پوستی جوان کمک کند و صورتتان را جوانتر و روشن تر نشان دهد.

۴. سفید شدن پوست با ماسک سیب زمینی

اگر می خواهید پوستتان همیشه صاف و سفید و روشن به نظر برسد از سیب زمینی آب پز استفاده نمایید. همچنین می توانید آن را به صورت خام رنده کرده و به عنوان یک سفید کننده طبیعی روی پوست بمالید. علت اینکه سیب زمینی پوست را سفید می کند وجود مقادیر زیادی هیدروکربن و نشاسته در آن است که این دو عنصر اصلی در سفید کردن پوست هستند.

سیب زمینی را رنده کنید و روی پوست صورت بمالید و بگذارید برای نیم ساعت بماند و بعد بشویید .اگر تمایلی به استفاده از سیب زمینی ندارید یا این کار برایتان سخت است می توانید مقداری نشاسه را در آب حل کرده و به عنوان ماسک استفاده کنید نشاسه ممکن است پوست را کمی خشک کند که استفاده از ماست چرب همراه با نشاسه این مشکل را حل می کند. خود ماست هم یک لایه بردار قوی بوده و به خاطر اینکه کلسیم زیادی دارد پوست را لطیف، روشن و شفاف می نماید.

۵. اسفناج، راز سفید شدن پوست

اگر دقت کرده باشید با پختن اسفناج در یک قابلمه، به طور قابل توجهی آن دیگ سفیدتر میشود و این همان رازی است که اسفناج با خود دارد. اسفناج را مقدار کمی بپزید در حدی که فقط نرم شود. سپس عصاره یا برگ های آن را بر روی پوست صورت خود بمالید. این کار را دو تا سه بار در هفته انجام دهید و بعد از یک ماه از نتیجه آن شگفت زده می شوید.

اگر میخواهید همیشه پوستی روشن، شفاف، جوان و سالم داشته باشید غیر از رعایت موارد بالا ورزش کردن، خواب به موقع و مناسب و دوری از استرس را فراموش نکنید.

و خوب استفاده نمایید.

 

 

حمیدرضا عبدی

اولویت فعالیت های ژوابکس بر پایه تحقیق و توسعه و تولید فرآورده های بر پایه هیالورونیک اسید است و محصولات خلاقانه تخصصی ای را به پزشکان جهت تامین نیازهای بیماران مطابق با مقررات اروپا و ایالات متحده آمریکا ارائه می دهد.
دکمه بازگشت به بالا