علمی و پزشکی

تصویر این ربات ها قدرت گرفتن دارند!

ربات ها به لطف روش جدیدی که علاقه زیادی به مردم کرده است، به زودی قادر خواهند بود به مردم در شستشوی لباس ها و سایر کارهای خانگی کمک کنند. این سیستم که ReSkin نام دارد به ربات‌ها اجازه می‌دهد تا بین مواد مختلف مانند لایه‌های نازک پارچه تمایز قائل شوند و تنها با استفاده از لمس، که برای انسان غیرعادی است، تفاوت قائل شوند. با این حال، به گفته تیمی از محققان دانشگاه کارنگی ملون، کارهایی مانند برداشتن لیوان یا شستن دستمال کاغذی برای روبات ها بسیار دشوار بوده است و شبیه سازی لمس رباتیک تا همین اواخر دشوار بوده است.

دیوید هلد، استادیار دانشکده علوم کامپیوتر و مدیر آزمایشگاه R-Pad می‌گوید: «مردم به چیزی نگاه می‌کنند، بنابراین از دستگیره استفاده کنید تا مطمئن شوید که در مکان مناسبی برای لمس آن هستند. بسیاری از کارهایی که مردم با لمس انجام می دهند برای همه ما طبیعی است. ما آنقدرها به آن فکر نمی کنیم، بنابراین نمی دانیم چقدر مهم است که این احساس را داشته باشیم.

برای تا کردن لباس‌ها، ربات‌ها به حسگرهایی نیاز دارند تا حس انگشتان انسان را روی سطح حوله یا پیراهن تقلید کنند و لایه‌های زیر را بگیرند. محققان می توانند به ربات یاد دهند که سطح پارچه را تشخیص دهد و درک کند، اما ربات بدون شناخت سایر قسمت ها، نمی تواند پارچه را بگیرد یا خم کند. اما چگونه می توان این مشکل را حل کرد؟

برای حل این مشکل، محققان در این مطالعه یک پوست باز و غیر لمسی، ساخته شده از یک پلیمر نازک، با ذرات مغناطیسی ایجاد کردند که چسبندگی سه گانه را فراهم می کند. ReSkin به ربات این امکان را می دهد که به جای دیدن لایه های پارچه، آنها را حس کند.

تصویر این ربات ها قدرت گرفتن دارند!

دکتر. «توماس ونگ» گفت: با خواندن تغییر انرژی مغناطیسی ناشی از نفوذ یا حرکت پوست می توان به لمس دست یافت. ما می توانیم از این حسگر لمسی برای دانستن مقدار پارچه ای که برداشته ایم استفاده کنیم.

برخی تحقیقات از قدرت لمس برای لمس اجسام جامد استفاده کرده اند، اما پارچه تغییر شکل داده است. این بدان معنی است که وقتی آن را در دست می گیرید تغییر می کند و بنابراین کنترل آن دشوار است. تغییر موقعیت ربات روی پارچه، موقعیت و خوانش سنسور را تغییر می دهد.

محققان می گویند که آنها به ربات یاد نداده اند که چگونه پارچه را نگه دارد و آن را کجا نگه دارد. در عوض، آنها با اندازه‌گیری مقدار پارچه با استفاده از حسگرهای ReSkin و تغییر دسته برای آزمایش مجدد، نحوه رسیدگی به چندین لایه پارچه را آموزش دادند. سپس دید که ربات یک و دو پارچه را با استفاده از اشکال و رنگ های مختلف برداشت.

محققان یافته های خود را در کنفرانس بین المللی رباتیک و سیستم های هوشمند در سال 2022 ارائه کردند.

227227

دکمه بازگشت به بالا