علمی و پزشکی

دبیرکل هلال احمر در حال بازدید از سیستان و بلوچستان است

در سفر یک روزه به زاهدان ، دبیرکل جمعیت هلال احمر بر تلاش برای کمک به جمعیت هلال احمر برای مقابله با گسترش کرونا و ایجاد نذر ملی آب 4 و با در دسترس بودن آن ، پیشگیری از کرونا و اردوگاه پیشگیری ایجاد شد.

به گزارش patc ، محمد حسن قوسیان مقدم صبح امروز وی به سیستان و بلوچستان سفر کرد و با سفیر و مدیرکل و همکاران جمعیت هلال احمر منطقه دیدار کرد.

در این مسیر دبیرکل جمعیت هلال احمر یک مرکز ضد کرونا مرکزی ایجاد کرد و پذیرایی و توزیع آمبولانس های هلال احمر را در منطقه آغاز کرد و توضیح داد: علاوه بر اقدامات فعال در زمینه تهیه و تحویل تجهیزات بهداشتی ، هلال احمر و بلوچستان ، تاکنون کمک بیشتری به منطقه رسیده و در حال توزیع است.

قوسیان همچنین از میرجاوه بازدید کرد ، به همراه مقامات ارشد استانهای سیستان و بلوچستان به بیمارستان مرزی این شهر رفتند و از نظر پزشکی به خوبی آگاهی داشتند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به “پروژه نذر آب” سالانه و مهم جمعیت هلال احمر در سیستان و بلوچستان گفت: امسال نذر آب 4 در این منطقه انجام می شود که این پروژه آماده آغاز است تأمین آب به تمام مناطق نیازمند سیستان و بلوچستان و مانند سالهای گذشته برای کنار آمدن با خشکسالی.

نظارت بر مرز منطقه

احمدعلی موهبتی – استاندار سیستان و بلوچستان – همچنین از هلال احمر برای ایجاد کنترل مرزی میلک در هیرمند ، ریمدان در چابهار و مرز میرجاوه تشکر کرد و خواستار کمک دولت برای جلوگیری و هدایت تاجگذاری شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مردم منطقه اغلب به دلیل عوارض و محدودیت ها خیلی دیر به بیمارستان می روند و این امر باعث شده است که میزان مرگ و میر و ضربان قلب در سیستان و بلوچستان بیش از هر زمان دیگری باشد.

موهبتی ضمن تمجید از اقدامات هلال احمر ، از کمبود نیرو و کمبود تجهیزات پزشکی و ساختمانی ابراز تاسف کرد و از دبیرکل جمعیت هلال احمر خواست تا وزیر بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا را خطاب قرار دهد. کروناس ها منطقه را رصد می کنند.

طبق داده های هلال احمر ، موارد ارسالی توسط جمعیت هلال احمر به سیستان و بلوچستان به دو دسته تقسیم می شوند: پیشگیری و درمان هوا. در بخش دفاع ، بیش از 1.2 میلیون ماسک و سایر موارد بهداشتی حمل شده است و در بخش پشتیبانی ، چند صد کپسول اکسیژن ظرفیت 10 تا 50 کیلوگرم دارد و مقدار زیادی دی اکسید کربن به منطقه رسیده است ، جایی که شهروندان محلی دارای Covid 19. رایگان از بانک اعتماد پزشکی هلال احمر در منطقه هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا