علمی و پزشکی

برنامه هلال احمر برای معرفی 60 میلیون واکسن کرونا در یک ماه / برنامه از 10 اکتبر آغاز می شود

به گزارش شفاف ، دکتر. کریم همتی در جلسه شورای معاونین هلال احمر گفت: از 10 اکتبر سال جاری تا 10 آبان ماه ، 15 میلیون واکسن در هفته به کشور وارد می شود ، در حالی که 60 میلیون واحد واکسن کرونا وارد می شود. ما امیدواریم که این ابتکار توسط عموم مردم در واکسیناسیون جمعیت در کشور امکان پذیر شود.

او اضافه کرد: یکی از دلایل اخراج واکسن ها در سایر کشورها ، حمایت معاون رئیس جمهور از اولین رئیس جمهور است که در جلسات منظم و در حضور همه طرف ها ، به طور فعال موافقت می کند. هلال احمر ، در نتیجه این مشارکت داخلی و ارتباط آن با مجامع بین المللی ، تاکنون به وعده های خود عمل کرده و تلاش می کند تا واکسن ها را به موقع به کشور برساند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به ورود زیاد واکسن ها به کشور ، مهم است که همه اعضا و سازمان های دارای خدمات بهداشتی و حمایتی در واکسیناسیون مشارکت داشته باشند و در این منطقه نیروهای مسلح و هلال احمر برنامه های خود را اعلام کردند و می توانند بار را بر دوش وزارت بهداشت بردارند.

همتی با اشاره به مراسم اربعین در عتبات عالیات ادامه داد: خدمات نجف و کربلا مانند سال های گذشته توسط هلال احمر به زائران ارائه می شود. در این راستا ، ما از پتانسیل بیمارستان جدید نجف تا حد امکان برای ارائه خدمات درمانی و کمک به زائران استفاده خواهیم کرد.

به گفته جمعیت هلال احمر ، رئیس جمعیت هلال احمر همچنین مشکلات بخش مالی را تشریح کرد: سهم هزینه های ثبت نام خودرو در دفاتر و دلیل هلال احمر یکی از منابع تامین مالی این موسسه است که طبق قانون ، حق ثبت در دفاتر از آنجا که مقامات مربوطه اعلام کرده اند که نیازی به ثبت مالکیت وسایل نقلیه موتوری در دفتر نیست ، پس از آن بودجه دیگری از هلال احمر کاهش می یابد و در این راستا ، ما از مجلس می خواهیم که دارایی های ثابت جمعیت هلال احمر را توضیح دهد. دنبال اورژانس نباشید از سوی دیگر ، به دلیل واکنش شدید هلال احمر به ظهور کرونا در کشور ، پول بیشتری در این منطقه هزینه شده است که باعث گران شدن هلال احمر می شود.

دکمه بازگشت به بالا