علمی و پزشکی

هلال احمر قصد دارد 40 زائر را با آزمایش زمین با کرونا در مرز بازسازی کند

به گزارش شفاف ، محمد حسن قوسیان مقدم وی در مورد تلاشهای جمعیت هلال احمر برای بازگشت سفرهای اربعین به کشور گفت: بر اساس پیش بینی ها ، بازگشت اربعین به کشور از عصر امروز آغاز می شود و برخی از کسانی که با هواپیما به عراق سفر کرده اند ، از اطراف وارد کشور می شوند.

وی افزود: در همین راستا 52 آژانس کمک دائمی و موقت به استان های ایلام و خوزستان برای خدمت به زائران ایرانی که از عراق بازگشته اند تعیین شده است. علاوه بر این ، 410 امدادگر هلال احمر ، مانند 82 تیم کاری ، آماده کمک در هر شرایطی هستند.

به گفته دبیرکل جمعیت هلال احمر ، 33 دستگاه آمبولانس سازمان امداد و نجات ، چهار اتوبوس آمبولانس ، سه خودروی متصل به رادیو و سه فروند هلیکوپتر و تجهیزات هلال احمر تا ظهر سه شنبه 6 آنلاین به گروه های کاری اهدا شد.

قوسیان در مورد آزمایشات هوایی برای خلبانان بازگشتی گفت: به دلیل هزینه بالای آزمایش های هوایی در عراق ، ما در تلاش هستیم تا فردا آزمایش های زنده را در بیمارستان های هلال احمر عراق به زائران ایرانی ارائه دهیم. مسافران با آزمایش به کشور باز می گردند ، این قانونی است.

وی افزود: همچنین در مرز ، مقدمات مناسبی برای اخذ آزمایش کرونا از سوارکارانی که وارد کشور می شوند ، انجام شده است و ما در حال پیگیری وزارت بهداشت هستیم تا تجهیزات آزمایشگاهی را در اختیار ما قرار دهد.

قوسیان همچنین در مورد ماموریت جمعیت هلال احمر به زائران در مسیر عتبات گفت: با فرض اینکه سفر به عراق صورت نگرفته است ، ما هیچ برنامه ای در این زمینه نداریم و زیر ستاد اربعین هستیم.

دکمه بازگشت به بالا