علمی و پزشکی

درخواست 10.2 میلیون دلار برای کمک به مبارزه با وبا در لبنان

سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که برای مبارزه با اپیدمی وبا در لبنان به 10.2 میلیون دلار کمک نیاز است.

به گزارش patc، نماینده سازمان جهانی بهداشت در لبنان اعلام کرد: لبنان در معرض خطر ابتلا به وبا قرار دارد و به دلیل بحران اقتصادی که مدت هاست ادامه دارد و نبود آب سالم و بهداشتی، موضوع افزایش یافته است. خدمات در سراسر کشور .

وی همچنین گفت: بیایید کاری کنیم که مردم تحت درمان پزشکی و آب تمیز قرار گیرند و نحوه مقابله با وبا را در هنگام بیماری به آنها آموزش دهیم.

رئیس سازمان جهانی بهداشت اخیراً گفته است: با واکسیناسیون و دسترسی به آب سالم و مراقبت های بهداشتی می توان از ابتلا به وبا پیشگیری کرد و افراد مبتلا به موارد شدید را نیز می توان با استفاده از آنتی بیوتیک و آب آشامیدنی درمان کرد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت لبنان تا کنون 2524 مورد ابتلا به وبا در این کشور به ثبت رسیده است که از این تعداد 416 مورد در آزمایشگاه تایید شده است. همچنین 18 نفر بر اثر این بیماری در کشور فوت کرده اند.

سازمان جهانی بهداشت در گزارش خود اعلام کرد که در 6 اکتبر سال جاری (2022) وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که دو مورد تایید شده ابتلا به وبا در شمال این کشور وجود دارد که اولین شیوع این بیماری در کشور است. کشور از سال 1993 …

فراس ابیض، وزیر دائمی بهداشت لبنان اخیرا هشدار داده است که اگر این کشور نتواند شیوع وبا را کنترل کند، این بیماری ممکن است به لبنان سرایت کند. سازمان جهانی بهداشت در ماه مارس سال جاری گزارشی از وبا منتشر کرد و گفت: منطقه مبتلا به وبا منطقه ای است که در سه سال گذشته موارد تایید شده این بیماری و شواهدی مبنی بر شیوع این بیماری در آن شناسایی شده است. آنها از کشورهای دیگر وارد نمی شوند.

رئیس بهداشت لبنان افزود: وزارت بهداشت متولی برنامه ریزی برای تامین تخت کافی در بیمارستان در صورت افزایش تعداد بیماران مبتلا به وبا در بیمارستان ها در این کشور است. وی همچنین هشدار داد که این بیماری همه گیر نه تنها بخش بهداشت لبنان، بلکه صادرات محصولات کشاورزی و گردشگری را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

وبا یک بیماری اسهالی بسیار جدی است که در صورت عدم درمان می تواند در عرض چند ساعت باعث مرگ بیمار شود و طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، تامین آب سالم برای پیشگیری و جلوگیری از شیوع این بیماری بسیار مهم است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا