اقتصادی

دستور معاون اول رئیس جمهور برای حل مشکل عرضه محصولات لبنی 

در پی نامه انجمن لبنیات ایران به معاون اول رئیس جمهور مبنی بر تداوم ارائه محصولات لبنی با 10 درصد تخفیف، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور از وزیر جهاد خواستار رفع مشکل عرضه لبنیات شد. با قرار دادن این محصولات در یک دهم سبد کالا حل می شود.

به گزارش patc، با آغاز به کار دولت، وزیر جهاد از توافق با یک شرکت لبنی برای کاهش 10 درصدی تولید غیرقانونی سه فرآورده لبنی خبر داد. انجمن لبنیات تایید کرد که تخفیف 10 درصدی تصمیمی موقت برای کمک به اقشار محروم است، نه برای کاهش هزینه های تولید، بلکه برای نشان دادن همکاری صنایع لبنی با دولت و اجرای تخفیف 10 درصدی. 5 درصد توزیع و 5 درصد خرده فروشی).

اما اتفاقی که در ادامه افتاد این بود که در رصد میدانی بازار، این کالاها آنطور که انتظار می رفت در اختیار مصرف کنندگان قرار نگرفت. سخنگوی انجمن لبنیات گفت: مشکل اینجاست که به دلیل کاهش سود این سه محصول، خرده فروشان انگیزه دریافت و عرضه این سه محصول را ندارند.

بعداً نامه منبینی، رئیس اتحادیه کارگری ایران به معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر شکایت اتحادیه از کاهش سود فروش این اقلام رسانه‌ای شد. .

انجمن صنایع لبنی در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور، وزیر جهاد و وزیر صمت، مشکل عرضه محصولات با تخفیف با وجود حجم بالای این محصولات را تشریح کرد. در زمینه میوه و تره بار، دولت مقادیری را که دولت تعیین می کند به افراد فقیر می دهد یا آنها را در سبد کالاها و جعبه های الکترونیکی خانواده های فقیر قرار می دهد.

اما اخیراً محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور که مسئولیت ستاد نظارت بر بازار را نیز برعهده دارد، با پیشنهاد انجمن لبنیات موافقت کرده و از اداره جهاد که اکنون قانون تمرکز اختیارات وزارتخانه را احیا کرده است، درخواست کرده است. محصولات اساسی کشاورزی تا جایی که به خرده فروشی مربوط می شود، می خواهد مشکل عرضه لبنیات را حل کند، مستقیماً در بازار ملی میوه و تره بار عرضه کند یا این کالاها را در جعبه های الکترونیکی کالاهای اساسی فقرا قرار دهد. خانواده ها.

دستور معاون اول رئیس جمهور درباره حل عرضه فرآورده های لبنی

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا