علمی و پزشکی

دوربین شیائومی ۱۴ پرو چیزی کم از دوربین‌های DSLR نخواهد داشت!

شیائومی ۱۴ پرو، یکی از مورد انتظارترین گوشی‌های امسال است که میلیون‌ها طرفدار شرکت گوشی‌سازی چینی شیائومی بی‌صبرانه منتظر رونمایی از آن هستند. تا به امروز مشخصات فنی مختلفی از این محصول نظیر نمایشگر رزولوشن بالا، طراحی چشم‌نواز و سخت افزار بالارده به‌بیرون درز کرده است. اما ظاهرا دوربین شیائومی ۱۴ پرو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و مهم‌ترین بخش این گوشی است.

بر اساس آخرین گمانه‌زنی‌ها، پرچمدار آینده شیائومی که با نام Xiaomi ۱۴ Pro عرضه می‌شود، به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود که اندازه ۱/۱.۲۸ اینچی و دیافراگم متغیر با محدوده بین f/۱.۴ تا f/۴.۰ را ارائه می‌کند. تا پیش از این ویژگی دیافراگم متغیر دوربین فقط روی محصول گران قیمت شیائومی ۱۳ اولترا وجود داشت؛ اما حالا غول چینی تصمیم گرفته این قابلیت را به نسخه پرو سری Xiaomi ۱۴ نیز بیاورد.

دیافراگم متغیر در دوربین شیائومی ۱۴ پرو چیست؟

دوربین شیائومی ۱۴ پرو

دیافراگم متغیر، ویژگی بارز دوربین‌های حرفه‌ای DSLR و بدون آینه است. با این قابلیت، دوربین‌ها امکان تنظیم عمق میدان را در اختیار کاربر می‌گذارند و نتیجه آن می‌تواند تصاویری با سوژه شفاف و پس زمینه تار باشد. کاری که بسیاری از گوشی‌های هوشمند به‌صورت نرم افزاری آن را شبیه سازی می‌کنند. اما وقتی یک سنسور دوربین به لنزی با دیافراگم متغیر مجهز شود، این کار به‌صورت سخت افزاری انجام می‌شود و نتیجه کار شبیه به دوربین‌های حرفه‌ای خواهد شد. علاوه بر این، دیافراگم متغیر می‌تواند باعث جذب نور بیشتری توسط لنز دوربین حتی در محیط‌هایی با نور کم شود.

پرچمدار آینده شیائومی به سه سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی مجهز است. یکی از آن‌ها سنسور اصلی با اندازه غول پیکر ۱ اینچی، دیگری یک سنسور تله ماکرو و سومی هم احتمالا یک سنسور اولترا واید خواهد بود. افشاگران می‌گویند این گوشی به یک نمایشگر ۲K با حاشیه‌های بسیار باریک مجهز است و از متریالی برای تولید آن استفاده شده که از چشم‌های کاربران محافظت می‌کند. همچنین انتظار می‌رود چیپست معرفی نشده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام در قلب تپنده آن حضور داشته باشد، یک فریم تیتانیومی به‌سبک آیفون ۱۵ اپل روی آن استفاده شود و تماس ماهواره‌ای را در اختیار کاربرانش بگذارد.

۲۲۷۲۲۷

کارگروه خبری مطالب پزشکی

درمان بیماری‌ها فقط یک قسمت از وظایف من است. من سعی می‌کنم با ارائه راهنماها و توصیه‌های پزشکی، افراد را به زندگی سالم و پرانرژی همراه با سلامتی هدایت کنم.
دکمه بازگشت به بالا