اقتصادیبرترین های کار و کسب

رفع مشکل آنتن دهی گوشی های شیائومی

عوامل موثر درمشکل آنتندهی شیائومی چیه؟

شارژ کم باتری

به نقل از smartprix.com تلفن همراه شما برای اینکه بتونه با یک برج مخابراتی ارتباط برقرار کنه نیاز به منبع انرژی داره، در نتیجه اگه باتری شما شارژ کمی داشته باشه احتمال این وجود داره که با مشکل آنتن­دهی روبه رو شین. همچنین وضعیت آب و هوا هم می­تونه روی سیگنال­‌های و سایر گوشی­‌های هوشمند اثر بذاره و باعث ایجاد چنین مشکلی بشه. دلیل این مورد چیزی جز این نیست که تلفن­‌های هوشمند برای برقراری ارتباط امواج الکترومغناطیسی رو ارسال و دریافت می­کنن، بنابراین هر عاملی که در این روند انتقال و دریافت امواج اختلال ایجاد کنه می­تونه باعث بروز مشکل آنتن‌­دهی گوشی شیائومی شما بشه.

 ضربه دیدن گوشی هوشمند

قیمت گوشی شیائومی: یکی از عواملی که باعث بروز مشکل آنتن­دهی می­شه و بسیاری از افراد ممکنه از اون اطلاع نداشته باشن، ضربه به تلفن هوشمنده. در حقیقت یکی از محتمل­‌ترین دلایل پریدن آنتن ضربه به گوشیه که دلیل اون ارتباط نزدیک سخت‌­افزارهای مختلف دستگاه شماست، که ممکنه با ضربه به گوشی شما این ارتباط و تعامل قطع و منجر به بروز مشکل آنتن دهی بشه.

ممکنه این مقاله هم بدردتون بخوره:

 مشکلات نرم‌­افزاری و برخی اپلیکیشن­‌ها

اشکالات نرم­افزاری یکی از مواردیه که می­تونه باعث عملکرد ضعیف گوشی و اختلال در آنتن­دهی اون بشه. بنابراین بهتره که همیشه به روزسانی­های برنامه یا سیستم عامل خودتون رو انجام بدین تا از بروز این مشکلات که به دلیل به روز نبودن نرم­افزار­های شما رخ می­ده جلوگیری کنین.

رفع مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی

 ریستارت کردن یا خاموش کردن گوشی

اولین چیزی که برای رفع مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی می­تونین انجام بدین، اینه که گوشی رو مجدداً راه­اندازی کنین تا ببینین مشکل حل می­شه یا نه.  پس فقط گوشی رو خاموش کنین و بعد از 1 تا 2 دقیقه دوباره اون رو روشن کنین.

 بررسی جای­گذاری سیم­کارت

اگه راه اندازی مجدد گوشی کمکی نکرد، باید بررسی کنین که آیا سیم کارت به درستی در شیار سیم کارت قرار گرفته یا نه. بنابراین گوشی خودتون رو خاموش کنین و خشاب سیم­کارت رو برای دسترسی به درگاه سیم کارت باز کنین. بررسی کنین که آیا سیم­کارت به درستی قرار گرفته یا نه. اگه سیم­کارت از خشاب خارج می‌شه، می‌تونین از مقداری نوار در پشت سیم‌کارت هم استفاده کنین تا در جای خودش باقی بمونه. بعد از این گوشی رو دوباره روشن کنین.

 بررسی عدم وجود خش و شکستگی در سیم­کارت

یکی دیگه از راه­هایی که برای رفع مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی باید بررسی کنین اینه که آیا سیم­کارت سالم بوده یا نه. ممکنه سیم­کارت شما آسیب‌دیده باشه و به همین دلیل با این مشکل مواجه شدین. پس گوشی رو خاموش کنین، سیم­کارت رو با یک سیم­کارت دیگه جایگزین کنین و بررسی کنین که گوشی با اون سیم­کارت دیگه خوب کار می­کنه یا نه. اگه این کار رو کرد، سیم­کارت شما عامل مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی­تونه. اگه تلفن قادر به تشخیص شبکه نیست، می­تونین به صورت دستی هم یکی رو انتخاب کنین.

برای این کار می­شه به تنظیمات رفت، در آنجا روی Networks ضربه بزنین. در منوی ظاهر شده فقط شبکه­های موجود رو جستجو کنین و بعد اپراتوری که سیم­کارت شما روی اون کار می­کنه رو از لیست اپراتورهایی که ظاهر می­شه انتخاب کنین برای این کار باید وارد بخش Network operators بشین. بعد از اون باید گوشی خودتون رو Restart (ری‌استارت) کنین. تلفن شما در شبکه ثبت می­شه و می تونین تماس بگیرین و پیام دریافت کنین. بعد از انتخاب شبکه، می­تونین به گزینه تنظیمات برگردین و بعد دوباره انتخاب شبکه رو به جای دستی به صورت خودکار قرار بدین. همچنین ممکنه جایی که از تلفن استفاده می­کنین قدرت آنتن دهی کافی نداشته باشه و اصلاً ایراد از سیم­کارت نباشه. بنابراین می‌تونین سعی کنین از تلفن در مکان دیگه‌ای استفاده کنین که سیگنال به درستی دریافت می­شه.

بهترین آنتن دهی گوشی شیائومی |علامت ضربدر روی آنتن گوشی شیائومی

ممکنه این مقاله هم بدردتون بخوره:

 بازگشت به تنظیمات کارخونه

با انجام بازگشت به حالت کارخانه در واقع سیستم شما به تنظیمات اولیه خودش بر­می­گرده. در واقع اگه مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی مربوط به تنظیمات دستگاه باشه با این کار تنظیمات نادرست رو به حالت درست و اولیه برمی­گردونین.

 فعال کردن حالت پرواز

یکی از راه‌­های ساده و مناسب برای حل مشکل آنتن‌دهی گوشی شیائومی، فعال کردن حالت پرواز گوشیه. برای حدود یک دقیقه حالت پرواز رو فعال کنین. با فعال کردن حالت پرواز سیگنال­ها و فرکانس‌­هایی که برای ارتباط با موبایل لازمه بلوکه و قطع می­شن و وقتی دوباره حالت پرواز رو غیر­فعال می­کنین در واقع سیگنال­ها دستکاری می‌شه و این سیگنال­ها به درستی به دستگاه شما ارسال می­شه.

جمع­‌بندی

عدم وجود سرویس، فقط تماس­های اضطراری و مشکل آنتن‌دهی در گوشی شیائومی از جمله مشکلات گسترده­ایه که کاربران این برند و سایر گوشی­های هوشمند صرف نظر از سیستم عاملی که دستگاه روی اون کار می­کنه، با اون مواجه می­شن. وقتی که با این مشکل مواجه می­شین، نمی­تونین پیام­های متنی ارسال و دریافت کنین، یا با گوشی‌تون تماس بگیرین یا تماسی رو دریافت کنین. این که چه چیزی ممکنه باعث ایجاد این خطاها بشه و چطوری باید مشکل آنتن‌دهی در گوشی شیائومی رو برطرف کرد از جمله سوالات اصلی کاربران برند شیائومیه که در این مقاله از به اون پرداختم، امیدوارم با استفاده از راه حل­های گفته شده در این مقاله، مشکل آنتن دهی در گوشی شیائومی­تون برای همیشه حل بشه.

سوالات متداول

اولین کاری که می‌تونین امتحان کنین اینه که گوشی رو مجددا راه­اندازی کنین تا ببینین آیا می­تونه کمک کنه یا نه. اگه راه اندازی مجدد گوشی کمکی نکرد، باید بررسی کنین که آیا سیم­کارت به درستی در شیار سیم کارت قرار گرفته یا نه. همچنین باید بررسی کنین که سیم کارت مورد استفاده در چه وضعیتی قرار داره و آیا سالمه.

این مشکلات ممکنه برای سیستم عامل اندروید عمومی باشه یا ممکنه به دلیل بعضی اشکالات در MIUI باشه. بعضی از مشکلات رایج گوشی شیائومی که کاربرا با اون مواجه‌ان عبارتند از: مشکلات GPS، گرمای بیش از حد، عمر باتری ضعیف، عملکرد ضعیف، مشکلات اتصال به شبکه و موارد دیگه

منبع : mobiledokan.com

دکمه بازگشت به بالا