اقتصادی

رشد ماهانه قیمت نفت با وجود نگرانی های کرونایی

قیمت نفت در روز جمعه افزایش یافت و به رشد ماهانه در ماه ژوئیه رسید ، زیرا سرمایه گذاران همچنان نگران تقاضای تقاضا هستند ، زیرا پرونده های coronavirus همچنان در حال افزایش هستند و تولید اوپک پلاس کاهش می یابد.

نفت خام West Texas Intermediate برای تحویل ماه سپتامبر در بورس کالای نیویورک با افزایش 35 سنت یا 0.9٪ افزایش یافت و به 40.27 دلار در هر بشکه رسید.

نفت خام برنت با افزایش 27 سنت یا 0.6٪ افزایش به 43.52 دلار در هر بشکه رسید.

نفت خام وست تگزاس میانجی ماه به ماه حدود 2.6 درصد افزایش یافته و نفت خام برنت در ماه ژوئیه بیش از 5 درصد افزایش یافته است.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که بهبود قیمت نفت از پایین ترین نرخ های اخیر ، برخی از تولیداتی را که پس از افت قیمت ها متوقف شده است ، احیا می کند.

برخی تحلیلگران همچنین پیش بینی می کنند که با توجه به برنامه هایی برای محدود کردن عرضه سوخت گیری اوپک ، قیمت های بازار تحت فشار نزولی قرار خواهد گرفت و سوخت گیری اوپک قصد دارد روز شنبه تولید خود را به میزان 2 میلیون بشکه افزایش دهد.

مایکل تران ، تحلیلگر کالا رویال بانک کانادا در این گزارش نوشت: “گرچه قیمت های نفت در هفته های اخیر کشسانی و محدود بوده است ، تقاضای جهانی همچنان پایدار مانده است. تولید اوپک پلاس باعث شده است که آیا بازار می تواند جذب کند؟ طبل های روغن اضافی.

در همین زمان ، خدمات انرژی Bakerhouse اظهار داشت که تعداد سکوهای نفتی فعال در ایالات متحده در هفته گذشته به یک مورد کاهش یافته و به 180 عدد رسیده است.

طبق گزارشات “دیده بان بازار” ، تحلیلگران گفتند كه قیمت نفت از استهلاك دلار حمایت می كند. نرخ ارز شاخص دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای رقابتی به پایین ترین سطح خود طی بیش از دو سال سقوط کرد.در ماه ژوئیه بیش از 4 درصد سقوط کرد که بزرگترین کاهش ماهانه از سپتامبر 2010 است. این شاخص در روز جمعه 0.3٪ افزایش یافت ، اما در کل ، دلار ضعیف ایالات متحده از قیمت کالاهای معاملاتی ارزی (مانند نفت خام) حمایت کرد و بدین ترتیب کالاها را برای خریداران غیر آمریکایی ارزان تر کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا