برترین های کار و کسبعمومی

رفع عیب در ماشین ظرفشویی موریس مدل 1010

دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله ارور ماشین ظرفشویی موریس به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارور ماشین ظرفشویی موریس، لیست کامل کد خطاها به همراه شرح کامل علت و نحوه رفع ERROR CODE های نمایش داده شده بر روی صفحه نمایشگر ماشین ظرفشویی موریس میباشد. به کمک این مقاله میتوانید ابتدا به معنای ارور و پس از آن به رفع کد خطای ظرفشویی موریس بپردازید.

کاربران گرامی، در صورت وجود سوال، انتقاد و یا پیشنهاد در زمینه ارور ماشین لباسشویی میتوانید در بخش دیدگاه های همین مقاله و یا قسمت پرسش و پاسخ با کارشناسان در میان بگذارید.

کد خطا و ارور ظرفشویی موریس

دقت نمایید که رفع برخی از ارور ها و کد خطا های ظرفشویی موریس بدون داشتن اطلاعات فنی و تخصص امکان پذیر نیست و ممکن است خسارات جبران ناپذیری به دستگاه شما وارد نماید.

علت ارور E1 در ماشین ظرفشویی موریس و نحوه رفع آن

ارور علت ارور
E1 اخطار باز بودن درب ظرفشویی

جهت رفع این کد خطا تنها کافیست مطمئن شوید درب بسته شده باشد. قفل درب را به همراه میکروسوییچ بررسی نموده و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

علت ارور E2 در ظرفشویی موریس و نحوه برطرف کردن آن

ارور علت ارور
E2 اشکال در شیر ورودی آب

برای عیب یابی و رفع کد خطا E2 موارد زیر را بررسی نماید:

  • شیر ورودی آب را بررسی کنید.
  • مطمئن شوید شیلنگ ورودی آب نشتی نداشته باشد و آب به اندازه کافی وارد ظرفشویی میشود.

علت کد خطای E3 در ظرفشویی موریس و نحوه برطرف کردن آن

ارور علت ارور
E3 اشکال در تخلیه آب

جهت رفع این کد خطا مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • ابتدا را بررسی نمایید.
  • شیر خروجی آب را بررسی کنید و مطمئن شوید گرفتگی نداشته باشد.
  • فیلتر ها را بررسی نمایید و در صورت نیاز تعویض کنید.

علت ارور E4 در ظرفشویی موریس و نحوه برطرف کردن آن

ارور علت ارور
E4 اشکال در سنسور دمایی ظرفشویی

جهت رفع این کد خطا مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • ابتدا سنسور دمایی را به همراه اتصالات آن بررسی نمایید و در صورت نیاز اقدام به تعویض کنید.
  • اگر مشکل برطرف نشد برد الکترونیکی را بررسی نمایید.

علت ارور E6 در ظرفشویی موریس و نحوه برطرف کردن آن

ارور علت ارور
E6 مشکل در اتصال به برق

جهت رفع این کد خطا کافیست:

  • مطمئن شوید ظفشویی به برق متصل باشد.
  • را چک نمایید و در صورت نیاز اقدام به تعمیر نمایید.
  • چنانچه مشکل از دو مورد بالا نبود برد الکترونیکی را بررسی نمایید.

علت کد خطای E7 در ظرفشویی موریس و نحوه برطرف کردن آن

ارور علت ارور
E7 اشکال در کارکرد ظرفشویی

جهت رفع کد خطای E7 موارد زیر را دنبال کنید:

  • برای رفع این مشکل برد الکترونیکی را بررسی نمایید.
  • همچنین مشکل میتواند از پنل نمایشگر نیز باشد.
  • در صورت نیاز پنل نمایشگر را بررسی نمایید و اقدام به تعمیر کنید.

علت کد خطای E8 در ظرفشویی موریس و نحوه بر طرف کردن آن

ارور علت ارور
E8 بالا بودن دمای داخل ماشین ظرفشویی

جهت رفع این کد خطا مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • ابتدا سنسور دمای داخل ظرفشویی را بررسی نمایید و در صورت نیاز تعویض کنید.
  • سنسور گرم کننده را بررسی کرده و اگر دچار مشکل شده است تعویض نمایید.
  • در نهایت اقدام به بررسی برد الکترونیکی کنید.

علت کد خطای E9 در ظرفشویی موریس و نحوه برطرف کردن آن

ارور علت ارور
E9 گرم کردن ظرفشویی بدون آب

جهت رفع این کد خطا موارد زیر را بررسی کنید:

  • ابتدا شیر ورودی آب را بررسی نمایید که دچار گرفتگی یا خم شدگی نشده باشد.
  • همچنین سنسور دمای آب به همراه گرم کننده های آب(المنت) را نیز بررسی نمایید.

نحوه برطرف کردن کد اخطار ماشین ظرفشویی موریس در منزل به چه صورت است؟

اولین گام جهت رفع ارور و کد خطای ماشین ظرفشویی موریس، مراجعه به دفترچه راهنمای دستگاه است. اما اگر به دلایلی دفترچه دستگاه در دسترس نباشد، با استفاده از نکات و راهکارهای ارائه شده در این مقاله به راحتی می توانید ماشین ظرفشویی خود را عیب یابی و رفع ایراد نمایید. پس از مشاهده کد آلارم ماشین ظرفشویی موریس بهتر است معنای کدهای خطا را مشاهده کنید تا نسبت به عملکرد هریک از اجزای ماشین ظرفشویی و علت ایراد به وجود آمده اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

با شناخت این موارد در صورت وجود ایرادات جزئی می توانید خودتان آن ها را برطرف کنید. در صورتی که ارور ایجاد شده مربوط به قسمت های اصلی ماشین ظرفشویی است و از دانش فنی برای رفع ارور ظاهر شده بر روی نمایشگر ماشین ظرفشویی خود برخوردار نیستید، می توانید از تکنسین های حرفه ای مرکز مجاز آی پی امداد برای رفع این مشکل کمک بگیرید. همچنین می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل نموده و از مشاوره های آن ها جهت رفع مشکل دستگاهتان استفاده نمایید.

خلاصه مقاله ارور ماشین ظرفشویی موریس و طریقه برطرف کردن کد خطای آن

حال که به کمک این مقاله به علت و دلیل کد خطاهای نمایش داده شده بر روی صفحه نمایشگر ظرفشویی موریس خود پی برده اید، وقت آن رسیده است که به برطرف کردن مشکل بردازید. رفع برخی از کدخطاها به سادگی انجام میذیرد اما جهت رفع بعضی از آن ها نیاز به اطلاعات فنی و تخصص در زمینه دارید. به یاد داشته باشید که در صورت نیاز میتوانید از تکنسین های متخصص و حرفه ای آی پی امداد به صورت 2در این مقاله قصد داریم تا به عیب یابی ظرفشویی موریس بپردازیم. همانطور که قبلا اشاره شد،  به صورت رسمی  را انجام می دهد. با تکیه بر متخصصان و  توانسته ایم تا رضایت مشتریان محترم را در این زمینه کسب نماییم.

در ادامه مواردی را که امکان دارد دلیل عدم آبگیری ظرفشویی موریس شوند را نام برده ایم و راهکاری را برای هر کدام شرح داده ایم. توجه فرمایید که  که مهارت لازم را دارد می تواند در تعمیر هرچه مطمئن تر ظرفشویی به شما کمک کند.

صافی ها و شیلنگ های تأمین آب ظرفشویی موریس:
ظرفشویی موریس به کمک شیلنگ های لاستیکی که برای تأمین آب ماشین ظرفشویی به شیر آب شهری متصل می شوند، آبگیری را انجام می دهد. گاهی حتی طول این شیلنگ ها به 2 تا 3 متر نیز می رسد. همچنین در انتهای شیلنگ و در محل اتصال به شیر، صافی ها یا فیلترهای کوچکی وجود دارند که جهت جلوگیری از ورود رسوبات و مواد موجود در آب به داخل ظرفشویی و شیر برقی، استفاده می شوند.
سوئیچ سطح آب یا سوئیچ فشار ظرفشویی موریس:
سوئیچ سطح آب ماشین ظرفشویی که یک سوئیچ فشاری می باشد، ولتاژ برق ورودی به شیر برقی را کنترل می نماید. درواقع جریان از تایمر یا برد الکترونیکی به سوئیچ فشار و از این قطعه به شیر برقی می رسد. در صورتی که سوئیچ سطح آب ایراد داشته باشد، ممکن است پیش از رسیدن آب به مقدار مناسب جریان را از شیر برقی قطع نماید و یا از همان ابتدا اینکار را انجام دهد که در این حالت می بایست تعویض شود. بررسی سلامت سوئیچ توسط مولتی متر ممکن است که اینکار تخصصی بوده و حتما باید توسط تعمیرکار ماهر و باتجربه انجام گیرد. شما می توانید از طریق یکی از دو دکمه ی بالای صفحه اقدام به ارتباط با کارشناسان و سرویسکاران مجاز سما سرویس بفرمایید تا در اسرع وقت به محل شما برای تعمیرات حاضر شوند.
سلکتور، تایمر یا برد الکترونیکی ظرفشویی موریس:
تایمر مکانیکی در مدل های قدیمی تر ظرفشویی موریس استفاده می شود و در مدل های جدیدتر به جای این قطعه از برد الکترونیکی استفاده می شود. تایمر یا برد وظیفه هدایت جریان الکتریکی به قطعات مختلف از جمله شیر برقی را برعهده دارد که در حین مرحله آبگیری سیکل شستشو اینکار را انجام می دهد. اگر ایرادی در تایمر یا برد ظرفشویی موریس وجود داشته باشد ممکن است ولتاژ لازم برای عملکرد شیر برقی به آن نرسد و آبگیری انجام نشود که راهکار موجود در این حالت تعویض تایمر یا برد است. برای تست تایمر می بایست در حین مرحله آبگیری، ولتاژ کنتاکت های تایمر یا پایانه های الکتریکی برد اندازه گیری شود. این اندازه گیری به دلیل خطر برق گرفتگی باید توسط تعمیرکار مجاز و حرفه ای انجام شود.
فشار آب:
شیر برقی ظرفشویی موریس برای عملکرد صحیح خود به حداقل فشار آبی در حدود 20 psi نیاز دارد. بنابراین کم بودن فشار آب آشپزخانه در برخی موارد مانند منازل آپارتمانی می تواند مشکل ساز شده و علت نیامدن آب داخل ظرفشویی موریس شما باشد.

عدم تخلیه آب ظرفشویی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که برای شما در هر زمانی ممکن است پیش آید. این که چرا ظرفشویی موریس آب را تخلیه نمی کند دلایل متفاوتی میتواند داشته باشد که ما در این مطلب همه علت های تخلیه نشدن آب ظرفشویی موریس را توضیح می دهیم.

مسدود شدن فیلتر پمپ ظرفشویی موریس:
برای تخلیه آب ظرفشویی موریس یک پمپ تخلیه آب طراحی شده که در چندین زمان حین انجام یک برنامه آب داخل ظرفشویی موریس را تخلیه میکند، برای جلوگیری از آسیب به پمپ و نظافت ظرفشویی موریس یک فیلتر قبل از پمپ نصب شده است تا رسوبات و اجرام گوناگون قبل از رسیدن به پمپ و آسیب رساندن به آن متوقف شوند. اکر این فیلتر توسط اشیاء مسدود شود دیگر پمپ ظرفشویی موریس قادر به تخلیه آب نیست و باید فیلتر را باز کنید و آن را کاملا تمیز کنید.
مسدود شدن شیلنگ تخلیه ظرفشویی موریس:
شیلنگ تخلیه معمولا به مسیر تخلیه فاضلاب پشت ظرفشویی موریس و یا سیفون زیر سینک ظرفشویی نصب شده گرفتگی در مسیر فاضلاب از تخلیه آب ماشین لباسشویی جلوگیری کند.
خرابی پمپ تخلیه آب لباسشویی ظرفشویی موریس:
همانطور که توضیح دادیم پمپ تخلیه، وظیفه تخلیه آب ظرفشویی موریس را دارد. در بعضی موارد دیده شده که اشیاء و رسوبات از فیلتر آب تخلیه عبور کرده و به پمپ رسیده اند و باعث شکستن پره های پمپ و آسیب جدی به پمپ تخلیه شده اند و یا خود پمپ در اثر کارکرد زیاد و فرسایش از کار افتاده اگر همچین مواردی پیش آید ظرفشویی تخلیه نمیکند در چنین مواردی فقط باید پمپ تخلیه تعویض شود که توسط سرویسکار مجاز صورت می گیرد.
خرابی برد یا تایمر ظرفشویی موریس:
برد یا تایمر ظرفشویی موریس به عنوان مغز و فرمانده اصلی ظرفشویی است و دستور شروع و قطع هر قطعه ای را در زمان مشخص صادر می کنند خرابی برد یا تایمر باعث اختلال در کارکرد دستگاه ، تخلیه نکردن آب و غیره می شود . که خرابی برد و تایمر باید توسط تعمیرکار مجاز ظرفشویی موریس تست و بررسی شود.

دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی موریس 1010 |ظرفشویی موریس فراگامان

جت پمپ ظرفشویی موریس قطعه ای است که به مدل های جدید ظرفشویی موریس اضافه شده است و وظیفه ی آن کنترل شدت فشار آب ورودی به دستگاه است. جت پمپ ظرفشویی موریس کارکرد دستگاه را تکمیل کرده، کیفیت شستشو را بالا برده و انرژی کمتری مصرف می کند که در نهایت باعث بهبود عملکرد دستگاه می گردد. سما سرویس خدمات تعویض و تعمیر جت پمپ ظرفشویی موریس شما و دیگرقطعاتش را در سریع ترین و کوتاه ترین زمان ممکن با کمک سرویسکاران مجاز و با تجربه اش برای شما به ارمغان می آورد. در ادامه با ارائه اطلاعاتی در مورد جت پمپ ظرفشویی موریس و علل خرابی جت پمپ ظرفشویی موریس همراه شما خواهیم بود. جت پمپ ظرفشویی موریس با به چرخش درآوردن آب در ظرفشویی آب را به سرعت و سهولت به تمام بخش های داخلی ظرفشویی رسانده و به این ترتیب مصرف انرژی دستگاه را کاهش می دهد. آنچه در ماشین ظرفشویی های جدید روی داده است ادغام جت پمپ و گرم کننده (هیتر) آب می باشد، استراتژی ای که باعث گرم شدن آب و شست وشوی با کیفیت و پاکیزه ی ظرف ها با آب گرم می شود. از آنجایی که هرسودی ضرر خود را نیز دارد این ادغام سبب شده تا در زمان تعمیر ماشین ظرفشویی، جت پمپ و گرم کننده آب به صورت مجزا از هم قابل تعمیر نباشند و باید هر دو با هم تعویض گردند. در ظرفشویی های موریس خطاهای مشخصی ممکن است به نمایش در آید که در هر مدل با دیگری متفاوت است و به شما در مورد اختلال و خرابی در جت پمپ ظرفشویی موریس و خرابی هیتر و سوختگی المنت (هیتر) ظرفشویی موریس هشدار می دهند.
اما بنا بر دلایلی امکان دارد اختلال در عملکرد جت پمپ ظرفشویی موریس رخ دهد که در ادامه برای شما آن ها را نام می بریم تا دید جامع تری بر این موضوع داشته باشید:

  • جرم گرفتگی و کثیفی نازل جت پمپ ظرفشویی موریس
  • قفل شدگی جت پمپ ظرفشویی موریس
  • نیم سوز شدن یا سوختگی کامل سیم پیچ جت پمپ ظرفشویی موریس
  • عمل کردن محافظ گرمایی داخلی جت پمپ ظرفشویی موریس
  • شکستگی پروانه جت پمپ ظرفشویی موریس

نشتی آب از زیر ظرفشویی موریس:
برای اینکه از نشتی و آبریزی ظرفشویی موریس خود مطلع شوید دستگاه را روشن و یک سیکل از شست و شو را انتخاب کنید و با دقت اطراف ظرفشویی به خصوص قسمت های پشتی و زیر آن را مورد بررسی قرار دهید. اطراف درب را از این بررسی از قلم نندازید. اگر آبریزی در ابتدای شست و شو باشد و پس از سپری شدن چند دقیقه اول سیکل شست و شو، آبریزی قطع شود، میتوان گفت نشتی آب دلیل معیوب بودن یکی از موارد زیر میباشد:
شیلنگ تخلیه ظرفشویی موریس:
شیلنگ تخلیه و شیلنگ ورودی از مواردی مهم مورد استفاده برای ماشین های ظرفشویی هستند که همین دو ابزار می تواند یکی از پیش پا افتاده ترین علل نشتی ماشین ظرفشویی موریس باشند. همانطور که می دانید شیلنگ تخلیه در قسمت عقب ظرفشویی قرار دارد و قبل از هر چیز باید مطمئن شوید که اتصال این شلنگ با شیلنگ ورودی به خوبی انجام شده است. یکی دیگر از دلایل آبریزی و نشتی ظرفشویی موریس، خراب شدن سوپاپی است که ورودی این دو شیلنگ را به وان متصل می کند. برای اینکه علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی را به راحتی پیدا کنید، می توانید به سایش و یا پارگی شلنگ ها را بررسی کنید و همچنین سیفون یا مونتاژ تزریق باطری که از اجزای سیستم ورودی آب هستند بررسی نمائید.
پمپ تخلیه ظرفشویی موریس:
همانطور که از اسم این بخش مشخص است، برای تخلیه آب ماشین ظرفشویی بوده و یکی از بخش های مهم این دستگاه برقی محسوب می شود. پمپ تخلیه می تواند به 3 صورت تسمه ای، درایو مستقیم و یا الکتریکی در ظرفشویی به کار رود و یکی دیگر از علل نشت آب از زیر ظرفشویی نیز همین بخش می تواند باشد. محل قرارگیری پمپ تخلیه معمولا در قسمت پایی و جلویی ماشین ظرفشویی موریس بوده و یا به درایو متصل می شود.
دریچه ورودی آب ظرفشویی موریس:
کنترل ورود آب سرد و گرم به داخل ظرفشویی بر عهده دریچه ورودی می باشد که در قسمت پشت ظرفشویی به صورت شیر قرار گرفته و با اسفاده از شیلنگ وارد دستگاه می شود. دریچه و شلنگ متصل به آن باید فاقد ترک خوردگی و آسیب دیدگی باشند تا باعث نشتی و آبریزی از ظرفشویی نشود. قبل از بررسی این قسمت حتما برق دستگاه باید قطع باشد.
لاستیک دور درب ظرفشویی موریس:
لاستیکی در دور درب ظرفشویی موریس به کار رفته؛ به مرور زمان بخاطر دلایل مختلفی چون فرسوده، سوراخ و یا پاره شدن ممکن است باعث نشتی آب از اطراف درب به بیرون شوند. اگر لاستیک درب (دستگاه) دچار یکی از موارد فرسودگی یا پاره شدن شد، باید حتما آن را تعویض کنید. یکی از دلایل دیگر که مخصوص به درب لباسشویی است، قفل نشدن آن است که با مواجه شدن با این مورد باید قفل درب را تعویض کنید.

در حالت کلی یک سری خرابی ها در کارکرد ظرفشویی موریس ممکن است پیش ‌آید که با توجه به وجود آمدن این مشکلات، متوجه می‌شویم علت خرابی مربوط به قسمت برد الکترونیکی ظرفشویی موریس است که از جمله مهمترین آنها مواردی هستند که در زیر به آنها اشاره خواهیم نمود: در صورتی که ظرفشویی موریس شما برنامه را طبق دستور و برنامه ای که کاربر وارد کرده به درستی انجام ندهد و در اجرای برنامه‌ های ارائه شده توسط ظرفشویی اختلال ایجاد گردد متوجه می‌شویم که برد الکترونیکی ظرفشویی موریس دچار عیب شده است. در صورتی که پنل جلوی ظرفشویی با عیب و نقص مواجه شده و به درستی کار نکند و یا اینکه پنل جلو ظرفشویی به صورت کامل خاموش گردد و نتوان با آن کار کرد می‌توان فهمید که این عیب مربوط به برد الکترونیکی ظرفشویی موریس می باشد هرچند در صورت خاموش شدن ناگهانی ظرفشویی در حین فعالیت می توان نتیجه گرفت که برد الکترونیکی ظرفشویی دچار مشکل شده است. در بعضی موارد میزان صدمه و آسیبی که برد الکترونیکی دیده است باعث می شود که برد الکترونیکی ظرفشویی موریس دیگر قابل تعمیر نباشد و بهترین راه و کم‌ هزینه‌ ترین راه، تعویض برد الکترونیکی ظرفشویی موریس به صورت کامل می باشد تا در نتیجه هم در بحث هزینه و هم در بحث زمان صرفه جویی گردد. در بعضی مواقع که میزان صدمه به برد دستگاه جدی می باشد تعویض و تعمیر کردن قطعات به کار رفته در برد الکترونیکی کار بیهوده و در عین حال هزینه اضافی به حساب می‌آید زیرا مجبور می‌شویم نسبت به تعویض چند باره قطعات به کار رفته در برد الکترونیکی ظرفشویی اقدام کرده و در نتیجه نیز کارکرد مناسبی برای دستگاه ایجاد نمی گردد و در پایان مجبور می شوید تا برد الکترونیکی را به صورت تمام و کمال تعویض نمائید و آن را با یک برد دیگر جایگزین و نوع آن را عوض کنید. اما در بعضی مواقع با تعمیر قطعات به کار رفته در برد و تعویض دوباره آنها، می توان به کاربرد مناسب برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی موریس دست پیدا کرده و از آن دوباره مانند روز اول استفاده نمود و دیگر نیازی نباشد تا برد را به صورت کامل تعویض نماییم. در این هنگام لازم است تا به چک کردن قطعات معیوب به کار رفته در برد الکترونیکی ظرفشویی پرداخته و با تشخیص اینکه کدام یک از قطعات دچار مشکل شده‌اند نسبت به تعویض و تعمیر آنها اقدام نمائیم در صورتی که قطعات تشخیص داده شده تعویض شده و باز هم برد الکترونیکی به درستی کار نکرد می توان فهمید که برد الکترونیکی به صورت کامل سوخته است و باید آن را با یک برد الکترونیکی نو تعویض نمائیم. این نکته نیز حائز اهمیت می باشد که تعمیر لوازم خانگی در حالت کلی با توجه به اینکه این لوازم خانگی با برق سر و کار دارند تا حدودی خطرناک می باشد وجود ابزار ایمنی مناسب و همچنین ابزار آلات لازم جهت تعمیر این دستگاه ها امری ضروری بوده و همچنین باید تمام دستورالعمل ها جهت تعمیر این قطعات را به درستی آموخته و به خوبی قادر باشید تا از پس تعمیرات لوازم خانگی بر آیید تا در نتیجه از ایجاد هرگونه مشکل و یا آسیب جانی جلوگیری گردد.

4 ساعته کمک بخواهید.

 

دکمه بازگشت به بالا