طراحی لوگوی شرکت راهکار ها و ترفند ها برای چاپ با کیفیت

طراحی لوگوی شرکت راهکارها و ترفندها برای چاپ با کیفیت

طراحی لوگوی شرکت راهکار ها و ترفند ها برای چاپ با کیفیت یک امر مهم در سازمان‌ها است زیرا لوگو به علت اینکه نام تجاری یک شرکت محسوب می‌شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. لوگو مانند هویت و شناسنامه برند است پس نباید طراحی و چاپ آن دچار نقص باشد در نتیجه یکی از فاکتورهای که در بازار رقابتی باعث می‌شود شما موفق‌تر شوید داشتن لوگوی بی‌نقص و خلاقانه در کنار چاپ با کیفیت است.

ترفند ها |چاپ

 چرا برای طراحی لوگو نیاز به طراح حرفه‌ای است

هر شرکت و برند یک بار فرصت دارد تا با لوگوی خود به دیگران معرفی شود و افراد را تحت تاثیر قرار دهد. اگر طراح نتواند لوگوی خاص طراحی کند مانند بیشتر برندها دچار یک‌نواختی شده و در این زمینه برتری در بازار رقابتی حاصل نمی‌شود. با طراحی لوگوی حرفه‌ای و چاپ با کیفیت  آینده برند‌ را می‌شود موفق‌تر پیش برد.

 مزایای طراحی لوگوی شرکت راهکار ها و ترفند ها برای چاپ با کیفیت

برای اینکه به اهمیت طراحی لوگوی شرکت راهکار ها و ترفند ها برای چاپ با کیفیت پی ببرید به بررسی مزایای آن پرداختیم:
• لوگوی زیبا مشتری جذب می‌کند و به یاد ماندن برندتان در ذهن مخاطب یعنی پول‌سازی برای شما.
• نام برندتان را با یک تصویر به مخاطب می‌شناسید و با کمک لوگو که تصویری از هویت شماست  در ذهن مخاطب می‌مانید به شرطی که طرح جذاب و کیفت چاپ بالایی داشته باشد.
• طراحی لوگو یکی از سخت‌ترین بخش طراحی است زیرا شخصیت یک برند را نشان می‌دهد. طراحان با استفاده از لوگو شخصیت کاری شما را نشان می‌دهند.
• اگر لوگوی طراحی شده خلاقانه و تاثیر گذار باشد چند گام برندتان را از رقبا بالاتر می‌برد.
• لوگو را بر روی هر محصولی که دارید باید حک کنید در این صورت بیشتر در بازار دیده می‌شوید.

هنگامی که یک لوگوی مناسب هم‌راستا با یک محصول بی‌نظیر ارائه شود و برای مدت زمان قابل توجهی موجود باشد سرانجام می‌تواند به یک دارایی باارزش برای هر شرکتی تبدیل شود. لوگوهایی مثل نایک، مک دونالد، ستاره سه نقطه‌ای مرسدس و غیره چند نمونه برجسته از این نوع لوگوها هستند.

اما علاوه بر ماهیت همه‌گیر آن‌ها چگونه می‌توانید به یک لوگو بهترین فرصت برای رسیدن به چنین وضعیتی را بدهید؟ در هر پروژه لوگوی موفق جهانی صفاتی وجود دارد. در اینجا بعضی از مواردی را که به بهبود کیفیت لوگو کمک می‌کند برای شما آورده‌ایم. برای خرید لیوان و ماگ تبلیغاتی و دیدن نمونه کارهای طراحی لوگو به سایت takgift.com مراجعه کنید.

کارهای اساسی را انجام دهید

یکی از جالب ترین قسمت‌های طراح بودن این است که شما با هر پروژه جدید می‌توانید چیزهای جدید یاد بگیرید. هر مشتری حتی در یک حرفه یکسان، متفاوت  است وافراد کارهای مختلفی را به روش‌های مختلف انجام می‌دهند.

طرح خود را تبدیل به گنج کنید

استفاده از طرح فرصتی است که ما بتوانیم  درخششی در زندگی خود ایجاد کنیم. اما مهم‌تر از همه ضبط ایده‌های مختلف طراحی در مغز ما سریع‌تر از هر دستگاه دیجیتالی می‌باشد. بنابراین اگر شب با ایده‌ای در سر از خواب بیدار می‌شوید قلم و کاغذ یک راه ایده‌آل برای به یاد آوردن آن طرح است.

طرح‌بندی همچنین باعث می‌شود شکل‌ها را راحت‌تر پیاده کنید. برای ثبت دیجیتال یک طرح همیشه وقت هست اما همان زمان که ایده‌ای به ذهن شما می‌رسد باید آن را طراحی کنید و بعد آن را به صورت دیجیتال پیاده‌سازی کنید.

سیاه و سفید کار کنید

استفاده نکردن از رنگ تا انتهای کار به شما کمک می‌کند تا توجه خود را بر اصول ایده متمرکز کنید و تغییرات آن را بتوانید به سادگی انجام دهید. با استفاده از رنگ‌بندی جالب یک ایده ضعیف نجات پیدا نمی‌کند، در صورتیکه یک ایده خوب حتی بدون توجه به  رنگ نیز خوب می‌باشد.

اگر یک لوگوی معروف را در ذهن خود تصور کنید تصویری که از آن در ذهن ما به وجود می‌آید یک تصویر بدون رنگ است. این خطوط، شکل‌ها و ایده‌ها هستند که یک طرح خوب را می‌سازند و فرقی نمی‌کند که این طرح یک سیب گاز زده باشد، سه نوار موازی یا چهار حلقه به هم پیوسته و یا هرچیز دیگری باشد.

آن را اختصاصی نگه دارید

یک لوگو باید با ایده‌ها و فعالیت‌هایی که ارائه می‌دهد مرتبط باشد. به عنوان مثال یک فونت زیبا برای رستوران مناسب‌تر است تا برای یک مهدکودک. یا استفاده از رنگ صورتی و زرد فلورسنت به شما کمک نمی‌کند تا پیام شما ذهن مردان بازنشسته را درگیر کند. شما این موارد را می‌دانید که برای یک صنعت چه نوع لوگویی کار می‌کند و این‌ها مواردی آشکار هستند.

اما باید کمی عمیق‌تر شوید. هرچه دلیل طراحی شما در پشت یک طراحی خاص مناسب‌تر باشد فروش ایده به مشتری آسان‌تر می‌شود. و این اغلب می‌تواند چالش برانگیزترین بخش یک پروژه باشد. طراحان فقط طراحی نمی‌کنند بلکه باید به فکر فروش طرح خود نیز باشند.

هدف شما باید فراخوانی آسان مخاطب باشد

سادگی همیشه در به رسمیت شناختن کمک می‌کند، به خصوص هنگامی که بسیاری از برندها برای جلب توجه مخاطب با یکدیگر رقابت می‌کنند. شما می‌خواهید به بینندگان و مخاطبان این فرصت را بدهید که تنها پس از یک نگاه ساده یک علامت و یک لوگو را یادآوری کنند و این با یک طراحی دقیق و  پر از جزئیات امکان‌پذیر نمی‌باشد.

یک لوگوی تجاری باید در مفهوم متمرکز شود، یک داستان واحد داشته باشد و در بیشتر موارد ساده باشد. این امر به این دلیل است که این لوگو باید از یک نماد وب‌سایت گرفته تا درج لوگو برروی یک ساختمان، در افتتاحیه‌ها و در طیف وسیعی از برنامه‌های دیگر به کار برده شود.

تلاش کنید متفاوت باشید

هنگامی که رقبای مشتریان شما همگی از یک سبک تایپوگرافی خاص با همان رنگ و نمادی که در سمت چپ نام تجاری قرار دارد استفاده می‌کنند شما باید کاری متفاوت انجام دهید. این کار یک موقعیت عالی را به شما می‌دهد تا بتوانید مشتریان خود را از هم تفکیک کنید.

اما به خاطر داشته باشید وجود لوگوهای مشابه در بازار لزوما به این معنی نیست که کار شما آسان‌تر شده است، زیرا مدت زیادی ممکن است طول بکشد تا مشتری بتواند این تفاوت را بپذیرد و با دیگران متفاوت باشد. با نشان دادن تصورات خود می‌توانید مشتری مورد نظر خود را جلب کنید.

هویت گسترده‌تری را در نظر بگیرید

بسیار نادر است که شما یک لوگو را به تنهایی بدون زمینه وب‌سایت یا کارت ویزیت یا نماد یک برنامه به تنهایی مشاهده کنید. به همین دلیل است که نمونه‌ای که به مشتری ارائه می‌دهید باید انواع مختلفی از زمینه‌های مختلف را در بر بگیرد تا نشان دهد یک لوگو هنگام مشاهده توسط مشتریان بالقوه چگونه به نظر می‌رسد. شما باید در زمان طراحی به عقب برگردید، به تصویر به صورت بزرگ‌تر نگاه کنید و مواردی از این دست تا ببینید که کجا هستید و چه چیزی را احاطه کرده‌اید.

خیلی دقیق نباشید

یک لوگو لازم نیست نشان دهد که شرکت چه کاری را انجام می‌دهد. درواقع بهتر است که اینگونه نباشد زیرا هر چه این لوگو انتزاعی‌تر باشد ماندگاری آن نیز بیشتر است. ممکن است لوگو تاریخچه یک کارخانه را نشان دهد یا یک نماد از یک کار خانوادگی باشد اما لوگوها نباید نشان دهند چه کاری انجام می‌دهید. درعوض آن‌ها باید نشان دهند که شما چه کسی هستید. معنای یک لوگو در چشم مردم پس از آشنایی با آن بیشتر می‌شود. یعنی زمانی که ارتباطی بین آن‌ها و آنچه شرکت انجام می‌دهد و شکل و رنگ لوگو ایجاد شود.

به یاد داشته باشید که نمادها ضروی نیستند

غالبا یک کلمه کلیدی موقت می‌تواند کارساز باشد به  خصوص هنگامی که شرکت دارای نامی منحصر به ‌فرد باشد مثل Google، Pirelli و غیره. اما یک نسخه از لوگو که در محدوده‌های کوچک‌تر کار می‌کند می‌تواند به شما کمک کند. این می‌تواند استفاده از یک رنگ خاص یا یک نشانه باشد که به عنوان عنصر طراحی ثانویه شناخته می‌شود مانند کلمه اول، نماد دوم و غیره.

برروی لب مردم لبخند ایجاد کنید

تزریق کمی شوخ طبعی در کار نه تنها می‌تواند باعث جالب کردن کار شود بلکه می‌تواند در جذب مشتری نیز موفق‌تر عمل کند. البته این کار برای هر حرفه‌ای مانند تولید‌کنندگان سلاح و یا شرکت‌های دخانیات مناسب نخواهد بود. امروزه بخش‌های اقتصادی با لوگوهای دست و پاگیر و استریل شده پر شده است. قرار دادن کمی شوخ‌طبعی در یک لوگو یک راه برای جذب مشتری می‌باشد.

درواقع مردم همیشه از طریق طیف گسترده ‌از نقاط مختلف با یک برند درگیر می‌شوند و لوگو همیشه اولین نقطه تماس با یک برند نیست. بنابراین در هنگام طراحی لوگو این نکته را در نظر داشته باشید که متنوع و انعطاف‌پذیر بمانید و نحوه تعامل لوگو با دیگر تجربه‌های تجاری از بسته‌بندی گرفته تا پیام برند را در نظر داشته باشید. نمونه های زیادی از طراحی لوگو در سایت amazon میتوانید پیدا کنید و ایده بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا