طرز تهیه دمنوش قارچ گانودرما

قارچ گانودرما لوسیدوم را به روش‌های مختلفی می‌توان مصرف کرد. اما در تمامی این روش‌ها لازم است که قارچ را آسیاب کرده و به پودر تبدیل نمایید. قارچ گانودرما لوسیدوم پرورشی به علت جنس و بافتی که دارد با آسیاب کردن نیز کاملا پودر (مانند زردچوبه یا مواد دیگر) نخواهد شد. اما برای مصرف در همین اندازه که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید کافی است. همانطور که در مقالات قبلی درباره ی صحبت شد، هیچ محدودیتی در نحوه مصرف گانودرما وجود ندارد. اما بهترین شیوه مصرف آن که در فرهنگ آسیای شرقی توصیه شده است، به شکل و یا دم کردن ملایم (عصاره گیری) می باشد. چرا که قارچ های دارویی از جمله گانودرما باید در آب داغ حرارت ببیند تا پوسته ی کتین آن بشکند. سوال چرا قیمت قهوه گانودرما برای لاغری متفاوت است؟ در این مقاله بررسی می کنیم.

دمنوش |طرز تهیه دمنوش قارچ گانودرما

اثرات جانبی و عوارض قارچ گانودرما

در مورد این قارچ هنوز گزارشی مبنی بر عوارض جانبی آن مشاهده نشده است. با این حال برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، در شروع مصرف این قارچ از دوز پایین یعنی یک گرم در روز شروع کنید و پس از بیست روز به دو گرم در روز برسانید. اما در صورتی که دچار مواردی مثل سرگیجه، آبریزش بینی، درد معده، مشکلات گوارشی و … شدید از ادامه مصرف پرهیز کرده و به پزشک رجوع کنید.

موارد منع مصرف قارچ گانودرما:

زنان باردار و مادرانی که در دوره شیردهی هستند.

کودکان زیر 12 سال

بیماران مبتلا به MS برای مصرف این قارچ حتماً با پزشک خود مشورت کنند.

افرادی که تحت شیمی درمانی یا عمل های جراحی هستند حتماً قبل از مصرف این قارچ با پزشک خود مشورت نمایند.

طرز تهیه دمنوش گانودرما به شکل زیر میباشد:

  1.  مقداری آب را به مدت ۵ الی ۷ دقیقه روی اجاق گاز بجوشانید.
  2. آب جوشیده شده را داخل یک فلاسک بریزید.
  3. به مقدار لازم (۱-۳ گرم) پودر گانودرما را به آب داخل فلاسک اضافه کنید.
  4. درب فلاسک را ببندید و جند ساعت به مخلوط آب و گانودرمای درون فلاسک استراحت دهید تا محتویات درون بافت گانودرما به داخل آب گرم خارج شود. (هر چه این مدت طولانی تر باشد بهتر است)
  5. میتوانید محتویات فلاسک را بصورت کامل داخل یک ظرف ریخته و مجدد با حرارت کم بجوشانید تا در حد یک لیوان از مایع باقی بماند.
  6. با توجه به طبع سرد گانودرما، به مقدار مطلوب عسل، شیره انگور و یا شیره خرما  نیز به دمنوش گانودرما خود اضافه کنید.
  7. دمنوش به دست آمده را از صافی بگذرانید و میل کنید. (اگر بیماری قندی یا افت فشارخون دارید. دمنوش گانودرما را به دو یا سه وعده قسمت کنید و با فاصله زمانی حداقل ۴ ساعت میل نمایند.)

کافه سوپریم با نقش کمکی که در افزایش گردش خون و منظم شدن متابولیسم ایفا می‌کند، شما را در کاهش وزنتان یاری خواهد رساند. افزایش گردش خونی که این محصول رقم می‌زند باعث چربی سوزی در بدن می‌شود. قهوه لاته بیز  تخصصی برای کاهش وزن نیست و برای رفع این مشکل بهتر است از دمنوش لاغری دکتر بیز استفاده گردد.

ارزش غذایی و دارویی دمنوش گانودرما

دمنوش گانودرما حاوی حدود ۴۰۰ ماده مغذی است. که به شکل شگفت انگیزی موجب تقویت سلامت جسم و روان می شود. از جمله ایین مواد مغذی میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آنتی اکسیدان ها، پلی ساکارید ها، کلسیم، آدنوزین ( Adenocard )، پروتئین.
  • آلکالوئیدها (alkaloid) ، پتاسیم (Potassium) ، فسفر، استرول های گیاهی.
  • ویتامین های A، C، E، D ،  ویتامین های گروه B.
  • بتا گلوکان، تری ترپن ها.

مقدار مصرف روزانه دمنوش گانودرما

  • افراد عادی روزانه ۲ گرم. هر قاشق چای خوری معادل ۱ گرم
  • برای موارد درمانی خاص روزانه ۵ گرم (زیر نظر پزشک این مقادیر قابل افزایش است).

توصیه میشود میزان مصرف دمنوش گانودرما در طول روز، به سه وعده و با فاصله ی حداقل ۴ ساعت، تقسیم شود. (کسانی که بیماری قندی یا افت فشارخون دارند حتما این مورد را باید رعایت کنند)

ملاحظات مصرف

  • هرگز دز بالایی از گانودرما را شروع به مصرف نکنید، از یک گرم شروع کرده و میزان مصرف روزانه خود را کم کم افزایش دهید.
  • بدلیل خاصیت رقیق کنندگی خون و کاهش فشار خون موجود در این قارچ، درصورت مصرف آسپرین یا هر رقیق کننده و کاهش دهنده فشار با پزشک خود مشورت نموده و تحت نظر متخصص مصرف آن قرص کم کم قطع شود.
  • در طی دوره مصرف گانودرما هرگز هیچ دارویی نباید ناگهان قطع شود. دز مصرفی دارو باید به مرور زمان و زیر نظر پزشک کاهش یابد.
  • هرگز دوز بالایی از گانودرما ناگهان مصرف نشود. چرا که ممکن است نسبت به گانودرما آلرژی داشته باشید. بنابراین طی هفته ها، میزان گانودرمای مصرفی افزایش یابد.
  • برای اثرگذاری بیشتر بهتر است این نوشیدنی با معده خالی میل شود. (صبح ناشتا میل نکنید)
  • استفاده از شیرین کننده های طبیعی همچون عسل وخرما در هنگام مصرف دمنوش گانودرما بلامانع است و مشکلی ایجاد نمی کند.

موارد منع مصرف :

  •  افرادی که مبتلا به سرطان هستند و در مدت شیمی درمانی قراردارند باید با پزشک خود مشورت داشته باشند.
  • افراد دارای سابقه پیوند عضو. (گانودرما بدلیل تقویت سیستم ایمنی بدن، عضو جدید را پس می زند)
  • کودکان زیر ۳ سال.
  •  خانم های باردار و شیرده.
  • مصرف گانودرما قبل یا بعد از عمل جراحی توصیه نمی شود.

مصرف قارچ گانودرما به صورت دمنوش:

روش پیشنهادی ما برای مصرف گانودرما لوسیدوم همین روش یعنی مصرف به صورت دمنوش است. در این روش شما باید قارچ را آسیاب کنبد و سپس پودر قارچ گانودرما را به مدت ۴۰ دقیقه در قوری دم کنید و مصرف نمایید. در این روش در صورتیکه ۴۰ دقیقه دم بکشد دیگر نیازی به مصرف لِرد (تفاله) قارچ نیست.

مصرف عصاره قارچ گانودرما:

برای گرفتن عصاره قارچ گانودرما پنجاه گرم پودر گانودرما را در سه لیتر آب به مدت چهار ساعت بجوشانید تا جایی که نیم لیتر آب باقی بماند سپس آن را صاف کرده و در یخچال نگهداری کنید. روزانه بین پنج تا پانزده میلی‌لیتر از عصاره را می‌توانید مصرف نمایید (یک قاشق غذاخوری معادل پنج میلی‌لیتر می‌باشد). ایده‌‌آل ده میلی‌لیتر در روز است که بهتر است این مقدار در دو الی سه وعده مصرف شود.

ترکیب پودر قارچ گانودرما با نوشیدنی ها:

در این روش شما میتوانید پودر قارچ گانودرما را با آبجوش، نسکافه و یا قهوه ترکیب کرده و میل نمایید در صورت تمایل می‌توانید مقداری عسل، نبات و یـا شکر به آن اضافه کنیـد. (بجز بیماران دیابتی و کسانی که قند خون بالایی دارند). در این روش لِرد یا تفاله قارچ نیز باید میل شود.

 قهوه گانودرما سوپریم دکتر بیز

فواید قهوه گانودرما بیز برای افراد مبتلا به بیماری‌های چاقی، ضعف قوای جنسی و اشخاص کم انرژی بیشتر از سایر اشخاص است. آنچه این مدل از قهوه را در میان سایر محصولات مشابه متمایز ساخته تاثیر آن در بهبود مشکلات پوستی از جمله پیسی، پسوریازیس و اگزما است. چنانچه احساس خستگی را به صورت احساسی غالب تجربه می‌کنید این قهوه با خاصیت نشاط آور و انرژی زای خود به یاریتان خواهد شتافت. کسانی که عموما در محیط کار احساس کسالت دارند می‌توانند برای تجدید قوا و کسب انرژی بیشتر، خود را به یک فنجان از این قهوه دعوت نمایند.

 

دکمه بازگشت به بالا