علمی و پزشکی

قانون جدید در دنیای رسانه های اجتماعی / نظارت بر اینترنت کجاست؟

با این حال ، در سراسر جهان ، کشورها محدودیت ها و محدودیت هایی در زمینه کار پیام رسان های غیربومی دارند که باید رعایت کنند ، در غیر این صورت مجوز کار در این کشورها از پیام رسان لغو می شود ، نمونه بارز آن پذیرش قوانین ترکیه و فیس بوک است. از چند روز گذشته در رسانه ها بوده است. امروز اما در بررسی پرونده ترکیه ، ما برای اعزام نمایندگان به قوانین کشورهای دیگر می رویم.

ترکیه – انتصاب وکیل

در چند روز گذشته ، فیس بوک اعلام کرد که از قانونی پیروی می کند که پارلمان ترکیه به دنبال بهبود پوشش رسانه ای است. به گفته یورونیوز ، همین غول آمریکایی تسلیم قانون در ترکیه شده است و طبق این قانون علاوه بر داشتن نماینده در این کشور ، طبق تصمیم دادگاه ترکیه برای انتشار هر چیزی علاوه بر داشتن نماینده در فیس بوک و سایر سایت های شبکه های اجتماعی نیز لازم است. توسط مقامات این کشور از سیستم عامل برداشته شود. این حرکت همچنین شامل سایت شبکه اجتماعی اینستاگرام ، که Facebook است. بدیهی است که توییتر هنوز طبق این قانون ایجاد نشده است و ترکیه دسترسی Twitter به درآمد تبلیغاتی کشور را به طور موثر منع کرده است.

آمریکا – بزرگترین موتور جستجوی اینترنتی جهان

اگرچه دولت آمریكا ادعا می كند كه حق آزادی بیان و هویت را دارد ، اما در روزهای اخیر و در جریان قیام كنگره آمریكا ، ما شاهد ممنوعیت و حذف آنلاین این رویداد بوده ایم تا اینكه پرونده رئیس جمهور آمریكا در پی چهار دادخواست مربوط به جرایم اینترنتی که در هیچ کجای دنیا بی نظیر است و برخلاف سیستم های رسانه ای جهانی ، اطلاعات و سایر موضوعات اینترنتی نیز در آن گنجانده شده است. طبق قانون امنیت سایبری ایالات متحده (2012) ، که شامل 15 بند است ، در صورت تشخیص مغایر امنیت آمریکا ، هرگونه جرایم اینترنتی قابل پیگرد قانونی است.

اتحادیه اروپا – غول های فنی زیر تیغ

اروپا همچنین قوانین سختگیرانه ای راجع به استفاده از رسانه های اجتماعی دارد و هرکسی که این قوانین را نقض کند مجازات های شدیدی را به همراه خواهد داشت. یکی از قوانین این است که طبق دیوان عدالت ، هرگونه اطلاعاتی که مقامات این کشورها غیرقانونی می دانند از شبکه اجتماعی حذف خواهد شد. دویچه وله همچنین گزارشی در مورد قانون جدید ، که بیش از 45 میلیون کاربر دارد ، تهیه کرده است که بر اساس آن شبکه ها باید از انتشار محتوای غیرقانونی در شبکه های خود جلوگیری کنند و در صورت لزوم ، برای رسیدگی یا مقابله با تهدیدها ، IP برای اجرای قانون ارائه دهند. این کشورها راه اندازی شده اند. اخیراً سیاستمداران اروپایی خواستار پایان دادن به ناشناس ماندن در سایت های شبکه های اجتماعی شده اند ، تا تهدیدات احتمالی تروریست ها را برطرف کنند و کشورهای اروپایی را قادر به کنترل پیام کنند.

2323

دکمه بازگشت به بالا