علمی و پزشکی

گسترش بیش از پیش اینترنت ماهواره‌ای با تراشه جدید کوالکام

کوالکام یکی از شرکت‌های پیشرو در بخش نیمه‌هادی و تجهیزات مخابراتی، اخیراً دو تراشه‌ی مودم به‌ نام ۲۱۲S و ۹۲۰۵S را معرفی کرده است. این تراشه‌ها به‌منظور پاسخگویی به تقاضای روبه‌رشد اینترنت اشیاء (IoT)، سازمان‌ها و همچنین صنعت ماهواره‌ای توسعه یافته‌اند. تراشه‌های جدید کوالکام با ارائه‌ی اتصال هیبریدی و مصرف بسیار کم انرژی، سیستم-روی-چیپ‌های ویژه‌ای محسوب می‌شوند که با استاندارد ۳GPP Release ۱۷ مطابقت دارند و بدین‌ترتیب برای ارتباطات ماهواره‌ای ایدئال هستند و از قابلیت موقعیت‌یابی جهانی (GPS) پشتیبانی می‌کنند.

تراشه‌ی ۹۲۰۵S که به‌عنوان راهکار اتصال یکپارچه میان دستگاه‌های اینترنت اشیا و شبکه‌های موبایلی و ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود، درحال‌حاضر روانه‌ی بازار شده است. این تراشه امکان موقعیت‌یابی دقیق ازطریق سیستم جهانی ناوبری ماهواره‌ای (GNSS) را ارائه می‌دهد و به‌همین‌دلیل در صنایع مختلفی مثل ردیابی کانتینرهای حمل‌ونقل، نظارت بر تجهیزات کشاورزی و دام و مدیریت ناوگان جهانی و حمل‌ونقل در عملیات زنجیره‌ی تأمین، کاربرد خواهد داشت.

از طرف دیگر، تراشه‌ی ۲۱۲S که اواخر سال جاری عرضه می‌شود، برای کاربردهای مسافت‌های طولانی و مکان‌های ثابت طراحی شده است. طبق گفته‌ی کوالکام، این تراشه با بهینه‌سازی باتری، عمر مفید دستگاه را افزایش می‌دهد و وظایفی مثل جمع‌آوری داده‌های تله‌متری از مخازن آب و سوخت و سایر تجهیزات زیرساختی را انجام می‌دهد. سیستم-روی-چیپ مذکور همچنین برای نظارت بر شبکه‌ی عمومی، گزارش تشخیص اولیه‌ی حریق و غیره، انتخاب بسیار خوبی است.

به‌نوشته‌ی گیزموچاینا، ۲۱۲S و ۹۲۰۵S هردو از پلتفرم Qualcomm Aware بهره می‌برند که خدماتی مثل ردیابی دارایی و مدیریت دستگاه‌ در مناطق دوردست را ارائه می‌دهد. پلتفرم مذکور با همکاری NYN Skylo نوید یکپارچه‌سازی بهینه‌ی این تراشه‌ها را می‌دهد و عملکرد آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

۵۸۵۸

کارگروه خبری مطالب پزشکی

درمان بیماری‌ها فقط یک قسمت از وظایف من است. من سعی می‌کنم با ارائه راهنماها و توصیه‌های پزشکی، افراد را به زندگی سالم و پرانرژی همراه با سلامتی هدایت کنم.
دکمه بازگشت به بالا