اقتصادی

مرکز فرش در وزارت صمت می‌ماند

معاون هماهنگی و فضای کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تا زمانی که وزارت میراث، فرهنگ، گردشگری و صنایع ساختارها و زیرساخت های مناسب را برای پذیرش فرش دستباف ایجاد نکند، مرکز فرش در این وزارتخانه مستقر است. صنعت، معدن و تجارت. قالیچه توسط وزارت صمت دنبال می شود.

به گزارش patc، وی به نقل از شاطا سید مهدی نیازی در دیدار با فعالان صنعت فرش دستباف، اظهار کرد: فرش دستباف ایرانی با توجه به تاریخ و میراث فرهنگی کشور و تأثیرپذیری از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. منشاء.» ایران است. همچنین فرش دستباف با سهم قابل توجهی در بازارهای جهانی، صادرات غیرنفتی، ارز و اشتغال از اهمیت اساسی در اقتصاد بخش بزرگی از خانوارهای کشور برخوردار است، بنابراین حکمرانی مؤثر در این حوزه دغدغه همه اقتصادها است. سیاست گذاران.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار اظهار داشت: ویژگی ها و مزیت های فرش دستباف در چارچوب همراهی مستمر این صنعت هنری با ذوق، استعداد، ارزش، فرهنگ، هنر، خاستگاه تاریخی و بومی و اصیل توسعه می یابد. خلاقیت ها . . وی در ارتباط نزدیک با هنرمندان ایرانی گفت: در حال حاضر فرش دستباف یکی از اصلی ترین صنایع دستی کشور است که با ذوق هنری، خلاقیت فکری و عناصر بومی توسط بافندگان تولید و تجسم می شود، بنابراین در توسعه اکولوژیکی صنعتی کشور شلیک کرد.

وی افزود: علاوه بر لزوم توسعه زیرساخت های مناسب برای تولید، بازاریابی و صادرات فرش دستباف، باید توجه داشت که برای برون رفت از شرایط فعلی، این صنعت هنری نیازمند متولی ویژه با سطح و اقتدار مناسب است. علاوه بر این، حکمرانی مناسب برای تسهیل فعالیت‌ها در این زمینه برای رفع نیازهای ذینفعان در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

معاون هماهنگی و فضای کسب و کار گفت: با تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و توسعه ساختارهای مورد نیاز برای توسعه و توسعه صنعت صنایع دستی در کشور، بر اساس قانونی که این وزارتخانه تأسیس شد. وی گفت: به اطلاع فعالان رسانده ایم، روند ایجاد مرکز ملی فرش به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کامل نیست و باید سازه هایی ایجاد شود. وزارت مذکور نمی تواند از انجام صحیح و درست این فعالیت اطمینان حاصل کند و مسائل مربوط به فرش توسط وزارت صمت و سازمان های استانی این وزارتخانه پیگیری می شود.

وی همچنین تاکید کرد: تشکل های بازرگانی صنعتی و معدنی استان ها موظف به انجام امور فرش بدون دخالت هستند.

نیازی در پایان گفت: حتی در صورت واگذاری فرش دستباف به وزارت آثار باستانی، گردشگری و صنایع دستی، نقش وزارت صنعت در حمایت از توسعه صادرات، بازاریابی فرش دستباف و تامین مواد اولیه وارداتی، معدن و صنایع دستی است. تجارت به عنوان متولی تجارت خارجی همیشه دنبال خواهد شد.» و همیشه حمایت ویژه ای وجود خواهد داشت.

وزارت صامت دولت جدید تصمیم گرفته است مرکز ملی فرش را از ساختار این وزارتخانه حذف کند. انتقال به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مراجعه کرده است که موجی از مخالفت فعالان صنعت فرش دستباف را برانگیخته است و هشدار داده اند در صورت جابجایی مرکز ملی فرش، صادرات فرش دستباف کاهش بیشتری خواهد یافت. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا