اقتصادی

مشکلات مردم و کسب و کارهای مجازی را در این روزها کاملا درک می‌کنم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع صاحبان و مدیران برخی از مشاغل فضای مجازی و برخی از مسئولان اتحادیه فناوری اطلاعات گفت: هر کاری که در وزارت ارتباطات انجام می دهیم بهبود وضعیت این بخش و بهبود وضعیت این بخش است. بنابراین با کمک خود نیازمند همکاری همه فعالان این حوزه هستیم و از هرگونه پیشنهادی برای بهبود وضعیت موجود استقبال می کنیم.

به گزارش patc، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با صاحبان و مدیران برخی مشاغل فضای مجازی و برخی از مسئولان اتحادیه فناوری اطلاعات به اقدامات انجام شده در یک سال گذشته و روزهای اخیر اشاره کرد. در شرایط اجتماعی امروز ما به هیچ وجه بی تفاوت نیستیم و قدم های خوبی در این زمینه برداشته ایم.

وی با اشاره به نگاه راهبردی مثبت وزارت حمل و نقل و دولت سیزدهم به فناوری اطلاعات، افزود: دولت با تشکیل کارگروه اقتصاد دیجیتال، طرح ملی فیبر نوری برای منازل و مشاغل راه اندازی و هدف گذاری 80 درصدی است. پوشش سراسری در سه سال آینده و همچنین عزم برای حمایت و اجرای پروژه های حوزه ICT در برنامه هفتم توسعه کشور از جمله طرح هایی است که نشان دهنده نگاه دولت به این بخش است.

زارع پور با اشاره به اینکه سکوها و صاحبان مشاغل سرمایه های کشور هستند، تاکید کرد: بسترها و کسب و کارهایی در کشور فعال هستند و بخش های مختلف باید بدانند که برای مردم ثروت، رفاه، آسایش و اشتغال ایجاد می کنند. آنها تأثیرگذار هستند و باید درک از آنها تغییر کند.

وی افزود: در دو ماه گذشته تلاش کرده ایم این شرایط را کنترل کنیم و محدودیت های اینترنت را به حداقل برسانیم. به این ترتیب تمام خدمات داخلی به خوبی کار می کنند.

وزیر حمل و نقل، حمایت از بسترهای داخلی برای خدمت رسانی بهتر به مردم را از اقدامات انجام شده در این ایام عنوان کرد و گفت: از این فرصت برای توسعه و حمایت از بسترهای داخلی برای ارائه خدمات بهتر به مردم حمایت می کنیم تا در صورت بازگشت تریبون های خارجی. ، وقتی مردم پلتفرم های خارجی را برای رقابت با پلتفرم های داخلی انتخاب می کنند، تمایل به استفاده از پلتفرم های داخلی دارند.

زارع پور در پاسخ به انتقاد فعالان بخش خصوصی از وضعیت حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: مشکلات و مشکلات مردم و کسب و کارها در این شرایط را کاملاً درک می کنم و سعی می کنیم به آنها رسیدگی کنیم.

بر اساس اعلام وزارت حمل و نقل و فناوری اطلاعات، وی با اشاره به آیین نامه مصوب حمایت از بنگاه های مجازی تصریح کرد: در این آیین نامه برای اولین بار بانک ها مجاز به پذیرش دارایی های نامشهود بنگاه ها به عنوان وثیقه هستند. برای مشاغل مجازی معافیت های مالیاتی در نظر گرفته شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آیین نامه حمایت از عملیات فضای مجازی را فرصت مناسبی برای فعالان این حوزه دانست و از آنها خواست تا از ظرفیت های این آیین نامه استفاده کنند.

زارع پور گفت: مشکل مهاجرت به دلیل کمبود نیروی انسانی متخصص و نیروهای موجود یکی از مشکلات جدی بخش است و باید با همکاری فعالان این بخش چاره اندیشی کنیم.

وی افزود: هر کاری که ما در وزارت حمل و نقل انجام می دهیم بهبود وضعیت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور است، برای این منظور نیازمند کمک و حمایت همه فعالان این حوزه هستیم و از هر پیشنهادی برای بهبود شرایط فعلی استقبال می کنیم. “

گفتنی است در ابتدای این نشست برخی از صاحبان و مدیران کسب و کارهای فضای مجازی به بیان مشکلات و دغدغه های خود پرداختند و راهکارهایی را در این زمینه ارائه کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا