اقتصادی

نبود فاضلاب شهری بزرگترین تهدید سلامت ساکنان غرب تهران/ دغدغه مردم حل مشکلات زیست محیطی

کمبود فاضلاب شهری بزرگترین تهدید برای سلامتی ساکنان غرب تهران است / توجه مردم به حل مشکلات زیست محیطی

شهردار منطقه 22 از سیستم تصفیه فاضلاب در غربی ترین قسمت پایتخت پیروی نکرد ، فاضلاب خانگی وارد شهر شمالی بزرگراه شهید همت به منظور تأمین آب منطقه شد و با مدیرعامل آبرسانی و تصفیه فاضلاب تهران دیدار کرد شرکت و در مورد مسائل زیست محیطی صحبت کرد.

به گزارش patc ، مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه 22 در این جلسه گفت: یکی از مهمترین موضوعات زیست محیطی در منطقه 22 کمبود سیستم فاضلاب به دلیل استانداردهای شهری این شهر است در حالی که موضوع دیگر کمبود فاضلاب است. سیستم های موجود در مناطق مسکونی. موقعیت جغرافیایی منطقه با توجه به شرایط جغرافیایی متفاوت است. “ساخت چاه فاضلاب امکان پذیر نیست ، اما باید از سیستم مخزن سپتیک (مخزن جمع آوری فاضلاب) استفاده شود. متأسفانه سازندگان بزرگ خانه ها سیستم را در پروژه طراحی نکنید ، دقیقاً مانند آنچه که باید طراحی شده باشد. در چند سال گذشته فاضلاب خانگی به کانال سرریز کرده است.
رحمان زاده گفت: فاضلاب خانگی بزرگراه شهید همت در منطقه شمالی وارد جریان آب معبر منطقه می شود و سرانجام در زمین بایر و بلوار شهید جوزانی در قسمت شمالی دریاچه شهدای خلیج فارس تخلیه می شود. فاضلاب که به استخر تبدیل شد ، بسیاری از مشکلات زیست محیطی را برای ساکنان منطقه 22 ایجاد کرد.
شهردار منطقه 22 در این نشست خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای هوا ، مشکل تخلیه فاضلاب خانگی در معبر در بهار و تابستان حتی از نامساعدتر است و منطقه 22 به عنوان مرکز گردشگری تهران تعریف می شود. هوای کلان شهر پایتخت نسبت به مناطق دیگر تمیزتر است و شهروندان و شهرداری ها انتظار دارند شرکت های فاضلاب این مشکل را به روشی خاص حل کنند.
وی یادآور شد: شهرداری برای اجرای پروژه های خدماتی با آژانس های خدماتی همکاری کرده است ، بنابراین شهرداری آمادگی تعامل با شرکت فاضلاب برای حل این مشکل را دارد.
در ادامه این جلسه ، محمدرضا بختیاری ، مدیرعامل شرکت آبرسانی و تصفیه فاضلاب استان تهران ، از وضعیت نامساعد بزرگراه شهید همت در شمال شهر در تخلیه فاضلاب خانگی به کانال تعجب کرد و خواستار حل مشکل شد. حل شده سریع حل کن
مدیرعامل شرکت آبرسانی و تصفیه فاضلاب تهران در این نشست گفت: شهرداری منطقه 22 این موضوع را پیگیری و مطرح کرده است که نشان می دهد نگران مشکلات شهری و زیست محیطی ساکنان تهران است و البته باید همچنین به تأمین آب تهران توجه کنید شرکت سیستم فاضلاب در حال بررسی است تا این مسئله را در اسرع وقت برطرف کند.
وی ادامه داد: تصفیه خانه “فیروز بهرام” مناطق غربی تهران از جمله منطقه 22 را تحت پوشش قرار می دهد. اگر سیستم تصفیه فاضلاب به طور کامل در منطقه عملیاتی شود ، شاهد حل این مشکل خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی دولت منطقه 22 شهرستان ، در پایان جلسه شهردار منطقه 22 ، نماینده و مدیر کل شرکت آب تهران و کادر مدیریت مجتمع از وضعیت تخلیه فاضلاب بازدید کردند.در شهرهای شمالی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا