اقتصادی

نگاە تبعیض آمیز بە مسئلە آب در کردستان آزار دهندە است

patc / کردستان استاندار کردستان عمل تبعیض آمیز آب را نگران کننده مردم استان توصیف کرد که درآمد آن نیمی از درآمد کشور را تشکیل می دهد.

بهمن مرادنیا در دیدار با معاون مدیر عامل شرکت آب نیرو و مدیریت شرکت آب منطقه ای استان اظهار داشت: ظرفیت منابع آب استان به شرح زیر است: درآمد شما

وی ادامه داد: با توجه به بودجه مناسب دریافت شده از وزارت نیرو ، این استان زمین های باران خوراکی را به زمین های آبیاری تبدیل می کند و لازم است در ساخت و بهره برداری از سدهای در دست ساخت تسریع شود.

مرادنیا خاطرنشان کرد: وی در سال گذشته در سفر وزیر نیرو به استان ، قول به اتمام سد جوو را داد.

استاندار کردستان اظهار داشت: تاکنون سد زاور بیش از 100 میلیارد تومان هزینه کرده است ، ساخت سد در حال اتمام است و برخی از سیستم های انتقال آب در دست ساخت هستند.

مرادنیا اظهار داشت: هدف از طراحی سد جاوه انتقال آب به دشت های کوروه و دگولند برای توسعه تغذیه کشاورزی و منابع زیرزمینی است و ابنیرو باید این موضوع را جدی بگیرد.

وی در پایان ، به مشکل آب آشامیدنی سنندج اشاره کرد و افزود: بخشی از آب سد آزاد برای تأمین آب آشامیدنی به سنندج اختصاص می یابد و بخش دیگر به دشت های شرقی استان منتقل می شود که متأسفانه این کار چندانی انجام نداده است. چیز. در این روش باید یک تعمیر اساسی اساسی انجام شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا